Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-30, 11:51   #1
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Spolkapseln låser inte fast

Har suttit och sytt på förmiddan utan problem och skulle fortsätta med ett annat projekt nyss och så av någon anledning går det helt plötsligt inte att låsa fast spolkapseln för undertråd i hållaren.

I normala fall brukar det liksom klicka till när man sätter i undertråden och sen måste man trycka in en fjäder på spolkapsel för att ta ur den för att byta tråd. Nu bara glider den omkring och lever sitt eget liv.

Någon som känner igen fenomenet och vet vad det kan bero på?

Frågan är ju om det är något enkelt att åtgärda, för köpa reservdelar som kostar lika mycket som en ny maskin är ju inte så lockande.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 12:47   #2
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Problemet lokaliserat.

Det är en plastbit som gått sönder på griparen, så det blir till att googla efter reservdelar och i väntan på svårfunna reservdelar så kanske det blir en ny maskin ändå.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-30, 20:37   #3
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Återstoden av semesterveckan är räddad och dubbel anledning att fira.

Medges att jag fick lite panik då jag konstaterade att det "nästan" skulle kosta mer att skicka min maskin till doktorn än att köpa ny, reservdel 700:- och gängse underhåll 1300:- om jag kollar senaste fakturan frå sydoktorn.

Konstaterade i allafall att jag i nuläget valde att beställa ny "budgetmaskin" som förhoppningsvis motsvarar mina krav och önskemål. Förhoppningsvis anländer den hem redan imorgon, om symaskinsexperten.se håller sin leveransgaranti och då blir det full lekstuga imorgonkväll kan jag lova.

Dessutom lyckades jag provisoriskt laga delen som gått sönder på den gamla trotjänaren med superlim, återstår att se hur länge det håller. Jag kunde iallafall fortsätta med det projekt jag höll på med, får jag en ny maskin hem så ställs den gamla åt sidan så kanske den håller ett tag till...då blir det ju mest att ta fram den då jag vill ha någon specialsöm och på sikt kanske den får åka till sydoktorn (när plånboken tillåter).

Jag känner det som att jag just gjort världens klipp, köpt nytt å behållit samtidigt utan kostnad liksom.

Vad tror ni luttrade förare om mitt maskinbyte? Har en Husqvarna 6690 och har beställt en Husqvarna Viking E20.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons