Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-10-31, 08:46   #1
Minielk Minielk är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 2
Tunt tyg merinoull - typ underställstyg

Hej,

Ny här på forumet men har dock kikat runt en del och läst mycket matnyttigt, tack för det Sydsidan!

Hur som helst så är jag ute efter nåt som verkar vara svårt att få tag på - nämligen ett så tunt merinoullstyg som möjligt (trikå) för att kunna sy tunna handskar och mössor. Jag har köpt det tunnaste Ribb från Myllymuksut men det är tyvärr för tjockt för mitt ändamål. Jag vet att Woolpower ibland säljer metervara i Fabriksbutiken men det är lite långt bort. Det är typ deras Woolpower Lite jag är ute efter.

Men är det någon av er som vet var man kan få tag på sådant tyg?

Mvh
Emil
Minielk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 12:50   #2
zorloni zorloni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2014
Inlägg: 104
Citat:
Minielk skrev: Visa inlägg
Hej,

Ny här på forumet men har dock kikat runt en del och läst mycket matnyttigt, tack för det Sydsidan!

Hur som helst så är jag ute efter nåt som verkar vara svårt att få tag på - nämligen ett så tunt merinoullstyg som möjligt (trikå) för att kunna sy tunna handskar och mössor. Jag har köpt det tunnaste Ribb från Myllymuksut men det är tyvärr för tjockt för mitt ändamål. Jag vet att Woolpower ibland säljer metervara i Fabriksbutiken men det är lite långt bort. Det är typ deras Woolpower Lite jag är ute efter.

Men är det någon av er som vet var man kan få tag på sådant tyg?

Mvh
Emil
Ring trikåby och fråga om du kan få köpa deras spill. Det är de som stickar woolpowers lite.
zorloni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 10:52   #3
Minielk Minielk är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 2
Citat:
zorloni skrev: Visa inlägg
Ring trikåby och fråga om du kan få köpa deras spill. Det är de som stickar woolpowers lite.
Stort tack för tipset. Ringde dem för ett par veckor sedan och de skulle återkomma, tyvärr har det varit tyst men jag ger det lite tid till.

Ingen annan som vet om något?

Mvh
Emil
Minielk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-28, 20:10   #5
zorloni zorloni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2014
Inlägg: 104
Läste du frågeställningen? Den ena är på 230 gram och den andra 380. Inte riktigt så tunnt va?
zorloni är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons