Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Träffar

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-08-12, 11:59   #31
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Citat:
tillis skrev: Visa inlägg
Blandade på nåt sätt ihop Norrtälje och Västerhaninge. Bor i Uppsala, så det blir ju lite skillnad i restid... Någon från Uppsala-trakten som ska på träffen?
Jag åker bil från Täby, men det är ganska långt från Uppsala. Eventuellt kan jag plocka upp dig någonstans, men när jag kollade tidtabeller fann jag att det säkert är enklast för dig att ta Upptåget till Upplands Väsby och fortsätta därifrån med pendeln till Stockholm C. Där måste du byta pendeltågslinje så att du kommer till Västerhaninge. Det blir säkert både billigast och bekvämast att åka så.
Om du har en bra kärra att lasta symaskinen på så blir det inte svårt att ta med den. Pendeltågen brukar ha bra insteg numera, du behöver inte kämpa med trappsteg.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 12:04   #32
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag mailat information dig, Nika02. Om du kommer vill jag ha en anmälan från dig.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 10:19   #33
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Citat:
suskal skrev: Visa inlägg
Jag åker bil från Täby, men det är ganska långt från Uppsala. Eventuellt kan jag plocka upp dig någonstans, men när jag kollade tidtabeller fann jag att det säkert är enklast för dig att ta Upptåget till Upplands Väsby och fortsätta därifrån med pendeln till Stockholm C. Där måste du byta pendeltågslinje så att du kommer till Västerhaninge. Det blir säkert både billigast och bekvämast att åka så.
Om du har en bra kärra att lasta symaskinen på så blir det inte svårt att ta med den. Pendeltågen brukar ha bra insteg numera, du behöver inte kämpa med trappsteg.
Tack för omtanken, men är gravid i sjunde månaden, så dra med mig symaskinen så långt på pendeltåg med byten känns inte jättelockande. Jag har bil, men är osäker på om mina svullna händer orkar köra så långt. Så jag får nog hoppa över det istället tror jag!
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 10:53   #34
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Citat:
tillis skrev: Visa inlägg
Tack för omtanken, men är gravid i sjunde månaden, så dra med mig symaskinen så långt på pendeltåg med byten känns inte jättelockande. Jag har bil, men är osäker på om mina svullna händer orkar köra så långt. Så jag får nog hoppa över det istället tror jag!
Då finns möjligheten att köra hit till Täby. Vi kan byta till vår bil och din står på vår parkering under tiden. Eventuellt kan jag köra din bil.
Om det blir för jobbigt kanske du kan komma utan maskin. Man lär sig antagligen jättemycket ändå.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 11:25   #35
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det finns någon extra maskin så Suskal, så du kan sy också. Ta pendeln, det tar bara 31 minuter från centralen. Tåget går varje halvtimme 19 och 49.
För dig skulle det passa att åka 09.19 och då är du framme 09:50.
Självklart ska du med.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 16:49   #36
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Det finns någon extra maskin så Suskal, så du kan sy också. Ta pendeln, det tar bara 31 minuter från centralen. Tåget går varje halvtimme 19 och 49.
För dig skulle det passa att åka 09.19 och då är du framme 09:50.
Självklart ska du med.
Tack bila, men det är tillis som verkligen behöver den extra maskinen om hon bestämmer sig för att hon kan komma med då.
Bytena från Upptåget och på pendeltåget är enkla - bara att gå till andra sidan av perrongen - och om hon slipper manövrera en kärra med maskinen är det lätt, snabbt och billigt.
Jag kan ta bilen, men om det finns ännu flera maskiner över åker jag gärna kommunalt. Vi får se hur det ser ut när den stora dagen kommer.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 20:25   #37
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Ursäkta suskal, det var tillis jag menade. Ju fler maskiner som vi har ju mer hinner vi prova. Det är tanken att alla ska ha möjlighet att prova allt.
Jag tror det finns åtminstone en extra 8-trådig och någon 4-trådig overlockmaskin.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 00:29   #38
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Tiden går fort nu. Närmar sej söndagen då vi ska träffas. Jag behöver samlingstid och gatuadress samt tips på parkeringsplats i närheten. Ska bli kul.
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 09:36   #39
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det stod i mailet du fick.
Men jag ska skicka ut nytt mail till du som kommer. Det kommer troligt vis under dagen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 14:50   #40
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Smile

Tack snälla! Nu har jag all Info!
Vi ses, Väntar , det ska bli nyttigt och kul.
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 09:03   #41
svinto svinto är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2012
Inlägg: 41
Tack Alla för en trevlig dag.

Jag har haft en trevlig dag på denna kurs. Packade kl 5 på morgonen och glömde alla el kablar hemma. Men jag fick prova på att sy med många olika pressarfötter och nu ska jag prova hemma. För jag har ett antal som jag aldrig vågat mig på. Det är kul att vara på kurs man utbytter många tankar och ider och det är viktigt att träffas. Denna kurs var mycket givande och priset var till självkostnadspris. Men jag var alldeles tom i huvet när jag körde hem, kanske pga åska och allt regn, eller var det för mycket pratande under dagen.
svinto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 09:40   #42
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Tack för Söndagens sammankomst!

Tack tjejer för vårt möte igår. Tänk så mycket bra vi fick lära oss.
Birgit du hade en stor kunskapsbank, som du frikostigt delade med dej av.
Det hela var bra planerat. Det är alltid trevligt att träffa likasinnade.
Tack Lena, för tillträde till din lokal, och för din hjälp också.Nu ska jag gå igenom vad jag behöver shoppa. Trevligt.
Vore kanske kul med en uppföljning senare?
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 13:27   #43
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Nu stämmer jag också in i tack-körens jubel. En välplanerad dag med mycket att se och prova. Heder åt bila och Lena för deras generösa initiativ.

Jag är ny på Babylock Evolution och har börjat vänja mig vid handgreppen. Jag har just sytt mig igenom instruktionsboken, provat på de pressarfötter jag fick med och varit på mitt utbildningspass, där jag fick jättemycket nyttigt med mig. Men pressarfötterna hann vi inte med. Så den här dagen var perfekt för mig. Nu kan jag i lugn och ro fundera på vad jag vill skaffa till så småningom. Det gäller böcker, pressarfötter och andra tillbehör. En del vet jag redan nu att jag inte behöver. Det är värdefull kunskap.

En grej som jag inte kunde få att fungera hemma gick inte bra under pressarfotsskolan, men nu fanns det folk att fråga. Det var så skönt att andra som var vana vid maskinen inte heller fick till det. Bra för självkänslan att veta att det inte var jag som ställde till det!
Tack allihopa för en fin dag.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 16:50   #44
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Återblick Evolve/Evolution träffen

Nu har det gått snart två månader sedan vi träffades? Det skulle vara kul att veta hur ni har det med era Babylockar? Har ni vågat prova något nytt?

Jag själv har vågar använda pressarfötterna mer. Ser mer möjligheter till att använda min overlock. Det var jättekul att träffa så många andra med samma maskin, som också kämpar och vill använda dem mer.

Förberedelsen av denna träff betydde väldigt mycket för mig och även träffen.
Jag vill tacka alla som ställde upp och var med på träffen, ni betydde så mycket för mig. Jag har verkligen fått lära känna min Bäbis (Babylock) så mycket bättre.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 19:10   #45
mollan mollan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 95
Smile

Hej Baby-Lockar!
Har också tänkt att skriva här. Jag hade inga extra pressarfötter till min maskin. Så jag for hem och gick igenom vad jag behövde,jämförde priser här hemma i Sverige och priser från England. Det blev en nett mellanskillnad ca 4000kr dyrare här. Jag beställde och fick hem allt utom två st som ska levereras nu i Nov. Jag känner att jag får lägga ner mycket tid, på träning, på att bandkanta runt halsringningar med trikåband. Det är SVÅRT. Banden vill gärna skrynkla sej. Vävda tyger/band är lättare. Kan du tipsa om något Birgit?
Hälsningar Eva
mollan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons