Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-02-24, 21:35   #1
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
problem med medelålderkvinnors blogg

Hej!

Har upptäckt att både i stort i samhället och här i Forumet finns det medelålderskvinnor som gör vad som helst för att öka antalet läsare för sin blogg.
De kan begå olika brott allt ifrån förtal till att som 8 åriga barn skapa en mobb mot någon.
Någon som känner igen fenomenet?
EsNadisys är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-25, 02:26   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag läser bara bloggar som berör ämnen jag är intresserad av, så för mig är fenomenet i stort sett helt obekant (viket bevisar att man inte behöver lägga någon som helst energi på bloggar av det slag du beskriver).
Men jag reagerar på din formulering. Vad är det som gör att det just är meldelålders kvinnors bloggar som stör dig? Jag vågar påstå att du kan hitta ungeffär lika många värdelöst skrivna, ointressanta, upprörande, provocerande och läsarhungriga bloggare oavsett kön och ålderskategori.
Läs dom inte, helt enkelt. En post som din här gör bara folk nyfikna och ger bloggaran i fråga fler läsare. Så det är helt fel väg att gå.
Lillith är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-25, 22:08   #3
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Både IRL och här på Forumet har jag upptäckt att medelålderskvinnor förtalar och skapar mobb. Jag väntar på deras reaktion här på Forumet.

Att jag skrev medelålderskvinnor beror på den verkliga bilden att det är flest kvinnor som bloggar än männen. Kanske med den förklaringen att de bästbetalda yrkena är tagna av männen. Kvinnor är mest i de yrken där lönen är mycket låg. Att göra karriär genom att blogga är ingen dum idé. Det jag reagerar emot är att vilja ha fler läsare hur som helst. Att göra vad som helst mot andra för att ha fler läsare. Förtal är en av de dåliga metoderna som används.
EsNadisys är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-26, 00:19   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Det kan gå troll i sånt här.
marie.s.g är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-26, 07:11   #5
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Kan du utveckla, Marie.s.g?
EsNadisys är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-26, 23:19   #6
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Tror hon syftar på att ditt inlägg är väldigt nära det som kallas för att "trolla". Alltså att skriva provocerande inlägg mest för att få igång en diskussion. Oftast om onödiga ämnen, ofta OT för forumet och ofta mest för att få uppmärksamhet själv.
Kan ju inte veta om det är det du försöker göra, dock. Annars hade jag inte "matat trollet".

Så jag gav dig en chans att utveckla, men om det är kön och åldersgrupp som är det du vill diskutera så tror jag inte du kommer komma speciellt långt. Det brukar vara bättre att fokusera på vad som är problemet och jag tror inte det är kön och ålder som är själva problemet här, utan ett visst beteende.
Sen om beteendet råkar vara överrepressenterat i en viss ålder eller så, spelar mindre roll för det mesta. För jag antar att du inte vill mena att alla medelålders kvinnor per automatik är dåliga människor?

Man får vara försiktig så man verkligen irriterar sig på rätt sak.
Lillith är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-26, 23:32   #7
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Ni andra som inte är den bloggerskan som förtalat behöver inte beskymra er.

Det som är viktigt är hennes smutsiga stil att skaffa sig fler läsare(vilket hon misslyckades med) genom att förtala andra. Jag väntar på hennes förklaring.
EsNadisys är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-27, 16:36   #8
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Om du nu är irriterad (kränkt som det heter numera) på någon speciell så är det väl bättre att kontakta henne än att göra sådana här utfall mot en allmän genus- och åldersbaserad grupp. Jag har inte koll på några bloggare som kan passa in på din beskrivning och förstår inte bakgrunden till din irritation. Vill du ha en allmän debatt i ett forum får du bli lite tydligare än så här. Jag tycker för övrigt inte att det här har ett allmänintresse. Lös problemet istället för att ställa "medelålders kvinnor" vid någon sorts skampåle.
marie.s.g är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-27, 19:43   #9
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Denna delen heter det väl fritt Forum.

Att en medlem ena gången ropar om troll och nästa stund förbjuder det som sajtägaren låtit ske, talar bara om att den personen är korkade.
EsNadisys är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-27, 19:46   #10
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Kalla folk för "korkade" är inte heller helt ok beteende... Jag börjar ana att du antagligen behöver läsa på lite om vanligt näthyfs, faktiskt.

Föresten postade du väl i ett annat forum först och fick tråden flytta sen?

Har du något du faktiskt vill diskutera tycker jag du ska börja med det, för hittills har du bara gällt.
Lillith är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-27, 21:39   #11
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Väntar på den personen som förtalat och satt igång ett gäng för systematisk förtal. Den som inte förtalat och inte samarbetat med de backar från tråden.
EsNadisys är inte uppkopplad  
Gammal 2013-02-27, 22:42   #12
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Stänger diskussionen

Jag stänger den här diskussionen. Verkar vara en personlig konflikt i någon extern blogg, jag kan inte hitta några blogginlägg av förtalskaraktär här. Att då förska lösa det via forumet är inte rätt väg.
ulindh är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons