Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2003-12-17, 09:39   #1
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Sy på overlocken

Hej på Er.Oj va roligt att sy på overlocken. Man vill sy massor.Jobbigt att trä men det är värt besväret. Jag undrar om någon vet om någon bok eller något om overlockssömnad. Jag skulle hehöva lite vägledning och ideer, Eller har ni några ider åt mig. hälsningar Milly.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-17, 12:35   #2
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Hej Milly.
Själv har jag ingen overlock men jag vet att det finns en ganska ny, norsk bok...tror det är Tove Fevang som gjort den. Kanske någon annan vet. I allafall så är det massa kul grejer i den..
Lycka till med din overlock.
Berätta hur det går....för jag är lite sugen på en sådan.

Hälsningar
Anne-Marlen
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-25, 20:03   #3
lappmor lappmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1
Bok

Hej Milly och alla andra.
Jag fick Tove Fevangs bok "som med overlock" i julkapp av tomten! Jätte inspirerande, och nya sömmar och tekniker (för mig). Nu skall jag prova att sy lite annat med overlockmaskinen.

God Fortsättning! // Monica.J "lappmor"
lappmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-01, 22:41   #4
giab giab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 5
Hej Milly!
Vad jag vet så finns det inga svenska böcker om overlock. Jag har köpt flera overlockböcker från amazon.com. De är visserligen på engelska men det är ganska mycket bilder i. På deras site kan man "titta i" flertalet av böckerna innan man bestämmer sig för att köpa + att det ofta står recenssioner av andra som köpt. Om du t ex skriver "serger" i sök så slipper du leta igenom alla sidor med syböcker. Fast det finns en hel del intressanta böcker där också. adlibris.se kanske också har någon av böckerna.
Hälsningar
Gia
giab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-01, 23:54   #5
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Tack för tipset

Hej Gia. Tack för tipset. Var in och tittade på sidan.Vad heter de böcker du har? Blev frakten dyr? Annars var det bra priser eller hur? Har sökt på svenska boksidor men inte hittat någon. Skall titta på dem som säljer lapptäckestyger om dom har några. God fortsättning på det nya året Milly.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 00:53   #6
irre4ever irre4ever är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 98
Overlockböcker

Finns några hos www.adlibris.se
Jag har handlat där många gånger. Snabb service och låg frakt, du betalar mot faktura. Mycket bra bokwebshop.
Irene
irre4ever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-02, 14:12   #7
tl_8787 tl_8787 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 75
www.bokus.se har dom också jätte mycket böcker och du betalar mot faktura. Snabba och bra leveranser. Gör bara en sökning på deras hemsida på tex overlock så får du jätte många träffar sedan är det bara att välja. Priserna är ungefär som på Adlibris.
tl_8787 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-03, 00:11   #8
giab giab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 5
Hej igen!
Ett superbra ställe att kolla var böcker man vill ha finns och är billigast på nätet är på siten www.Bokfynd.nu

Kollade upp bästa priserna just nu på de böcker jag köpt (pris+porto skr) "The Complete Serger Handbook" ISBN 080699807-5 =90kr "Serger Secrets" ISBN 157954464-9 =100kr "Easy Guide to Serging Fine Fabrics" ISBN 156158090-2 =90kr + porto 57kr hos www.Amazon.com

Jag har handlat flera gånger från både AdLibris och Amazon USA och det har fungerat bra. Trots billigare porto på de svenska siterna har det varit billigare att handla från USA. Jag brukar alltid köpa fler böcker samtidigt eftersom det bara blir ett porto. Det finns många fler overlockböcker, men det var dessa jag fastnade för. Någon annan kanske har andra tips. Hoppas du blev lite hjälpt av mina tips.

Hälsningar
Gia
giab är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons