Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-18, 20:30   #1
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Applikationer i lack/plasttyg

Hejsan!
Som ni kanske redan sett så har jag redan tidigare testat att göra applikationer i lack med hjälp av tejp istället för nålar men finns det något bättre sätt?
Jag ska applicera ett plastmaterial som är liknande lack i strukturen (dock för tunt för att kallas lack) på en tröja men vilket sätt är det bästa att "nåla" på? Går det att på något sätt använda limlikande material som försvinner i tvätten/kontakt med vatten (i så fall vilket?) eller går det om man är riiiiiktigt försiktig att använda en mildare variant av vlisofix? Vill inte att materialet ska glida det minsta denna gång och vill få ett PERFEKT resultat med en gång.
Tacksam för tips
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-18, 20:43   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det finns en klister sprej som försvinner i vatten. Vi som maskinbroderar brukar använda den för att fästa tyger tillfälligt. Den håller fast tyget men inte jättehårt, jag använder även till annat än maskinbrodering. Kanske att det fungerar för ditt projekt. Finns att köpa på t ex solbrodyr:

http://www.maskinbroderi.se/
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 08:20   #3
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Hittar den inte.
Kan du berätta namnet på den produkten, det låter nämligen som om det är vad jag behöver.
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 08:35   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ringde just och fråga då jag själv behöver. Tydligen så får de inte numera sända flaskan till privatpersoner utan de måste gå med specialpost via företag. Det hade med säkerhet vid hantering att göra och posten godtar inte det vid privatpost.

Men man kan skriva till dem (e-post) och beställa om man har företag eller känner någon som har. Tyvärr blir det dyrt. Endast frakten blir 110kr då det är special frakt. Och limmet, som för övrigt heter kk 100, kostar 140 kr (men det är drygt). Så om man inte bställer annat samtidigt blir fraktkostnaden procentuellt väldigt hög.

Jag får samla på mig lite andra saker att beställa innan jag beställer limmet tror jag.

Leden men det var ett tag sedan jag beställde därifrån så jag visste inte detta.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 17:08   #5
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Morsan har ett eget företag så det är inga problem men vad heter limmet? Finns den överhuvudtaget på nätet så man får läsa om produkten eller måste man ringa och fråga
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 17:38   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
KK100 heter limmet (finns också ett som heter KK2000 och det har lite bättre vidhäftningsförmåga)

Efter som de inte säljer limmet till privatpersoner så finns det inte med på hemsidan utan du får ringa och fråga, de är väldigt trevliga

Det finns info på engelska här:

http://embroiderysupplycompany.com/shopexd.asp?id=348

eller här

http://www.allstitch.net/s_spray_desc.html
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 17:39   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vill tillägga att sidorna är riktade till maskinbroderare så beskrivningarna kan vara lite vinklade åt det hållet.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 09:55   #8
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Tack för hjälpen
Ska se om jag kan få morsan att beställa i dag så att jag får paketet under lovet
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons