Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-08, 18:20   #1
Fny Fny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
hjälp, behöver tips!

Jag har en vän som fyller 30 snart, och jag är så sugen på att skapa presenten med mina egna händer... Men jag har extreeeem idétorka! Och jag måste nästan börja nu om jag ska hinna klart! Har ni lust att hjälpa mig med idéer? Det ska alltså till en kille. Eftersom han har pysslat mycket med historiska kläder så var min första tanke att nålbinda honom något, men samtidigt känns det nästan för förutsägbart... Annars vet jag ju att han tycker om matlagning och bakning och så... ett maskulingt förkläde?
Fny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 21:21   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Mörkt linne ev med applikation eller något annat på bröstet eller på en ficka mitt på magen. När du syr bandet som går runt nacken så sätt ett spänne på det så man kan dra det till den längd som passar.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 21:32   #3
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Kanske torka svamp, örter och grönsaker och lägga dom i tätslutande glasburkar som du dekorerar med nålbundna band?

Gillar han att baka/laga mat så kan ju ett kitt med pannlappar och grillvantar vara en idé annars och tillsammans med kockförkläde blir det ju fullbordat. Där går du ju på de färger herrn ifråga tycker om, tycker han om grönt så syr du inte i lila typ. Vad gäller modell av förkläde kan du kika på det i mitt bildgalleri som går mest i grönt, den modellen har min sambo använt en del.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-09, 08:33   #4
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Sök i forumet, så hittar du massa presentförslag. Framförallt inför jul brukar det bli liv i dessa presenttrådar
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 19:46   #5
Fny Fny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
tack för tipsen! Ja jag lutar nu åt kockförkläde med tillhörande handduk och grytlappar... Nu har jag ju inte broderat så fasligt mycket tidigare men det vore ju kul att brodera monogram på alltihop... :P Åh vad kul, nu vill jag ju börja på stört!
Fny är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons