Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-14, 14:14   #16
Tinkerbelle Tinkerbelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 236
Maila dem och fråga vettja.
Det är ju lite svårt för oss att veta vad de gör på kursen, men eftersom det ska göras toile etc, så verkar det ju lite seriöst iaf och tillskärarakademin brukar vara bra.
Tinkerbelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 14:29   #17
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Självklart har jag börjat med att maila dem för ungefär en vecka sedan utan svar och även försökt per telefon utan framgång. Och visst fattar jag att ni inte kan veta vad de gör på kursen om ni inte gått den, det var väl mest om någon hade gått den, men jag ber om ursäkt för att min fråga hamnade under korsettkurs Malmö, det gick av bara farten...när jag såg att ni pratade om kurser.
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 14:47   #18
Tinkerbelle Tinkerbelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 236
Vad trist att de inte svarar, det var ju oproffsigt! Som sagt så brukar ju Tillskärarakademien vara bra, men det bästa vore om du kunde få svar på om de benar korsetten eller om det bara är figursydda liv som de kallar korsetter. Men här i Malmö vet jag att Tillskärarakademin kör med riktiga korsetter på sina kurser, så du kan ju alltid anmäla dig och hoppas på det bästa, alltid lär man sig ju något...
Hoppas att du får svar av dem och lycka till!
Tinkerbelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 15:10   #19
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Rent spontant - misstänker att det handlar om kraftigt korsettliv ā la Burda, men ring och fråga.

Nu blir det kurs i Vänersborg helgen runt 14:e mars. Fem anmälda och plats för tre till ...
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 15:16   #20
bwear bwear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 87
Finns det några bra ställen att bo på i Vänersborg?

Tinkerbelle: Ja, det är ju ett alternativ, för som sagt man lär sig alltid något.
bwear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-14, 15:38   #21
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Det var väl just det med bostad ....

Men kör inte Medborgskolan kurs i Lund/Malö??
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 08:27   #22
Dew Dew är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 71
Bwear - Jag har gått den kursen och ja, den är som de säger inriktad på festkorsetter. Ingen midjereducering direkt. Men sjysst ändå, då man lär sig göra om grundliv till ett korsettmönster. När jag gick var det helt fritt att välja vilken modell man vill sy. De nämner inga historiska korsetter, man fick helt enkelt designa sin egen korsett.
De använder sig av spiralstål och plastskenor. Men jag sa till dem om att skaffa in krinolinstål också. Vet inte om de gjort det dock.

Slutsats: Inte bortkastade pengar. Jag lärde mig rätt mycket, men synd att de inte ens går igenom historiska korsetter.

Däremot så har Tillskärarakademin i Göteborg en kurs som är i stort sett helt inriktad på historiska korsetter. Bra komplement!
Dew är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons