Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-21, 14:58   #1
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
Question Val av symaskin-HJÄLP!!

Tänkte undra en flundra..
Jag syr en väldans massa och nu har jag fått nog av min gamla trotjänare (symaskin) och vill köpa en ny....nu undrar jag om det finns någon som har något hett tips på maskin eller märke jag ska titta på?!
Hade tänkt mig en maskin runt 10 kanske.

...jag ser inte skogen, för alla trän!!// Annaveckpanna
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-21, 18:08   #2
Quiltlisa Quiltlisa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 61
Hej!
Jag tycker Du skall titta på en Janome. För 10.000 kronor får Du väldigt mycket symaskin av detta märke. Själv har jag en Janome QC 6260. Detta är ju en quiltmaskin men fungerar alldeles utmärkt på att sy nästan allt annat. Du kan läsa min recension av maskinen på sysidan.

Quiltlisa
Quiltlisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 12:44   #3
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
Tackar ödmjukast för din åsikt!...efter att ha kikat runt ytterligare, så har jag nog fastnat lite för Janome...

Anna
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 12:48   #4
monicas.design monicas.design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 62
Jag skulle också välja Janome. När jag ska byta ut mina maskiner så ska det blir Janome.

Lycka till

Monica
monicas.design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-22, 13:31   #5
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag skulle också välja en Janome. Kanhända min gamla MC 9000 fortfarande finns till salu på ABC Symaskiner i Skärholmen. Den kan både brodera och quilta.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 13:07   #6
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
Flickor flickor...

...i skrivande stund har jag beslutat mig för att köpa en Janome och varit hos handlarn och bubblat, vridit och vänt på maskinerna och nu står det mellan två stycken.....och vilken av dom ska jag bestämma mig för i kväll...antingen blir det en QC6260 eller oxå lägger jag till ett par tusen och köper en MC6500!!??
Någon som har några bra argument för den ena eller andra möjligen och snabbt oxå!?;-)...vill ha maskinen till alltiallo kan man säga!..en stark maskin som kan sy i både tjockt och skört utan att stånka!

Mvh
Velmaja
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 13:37   #7
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Bra val

Jag tycker absolut att du gör ett bra val om du köper en Janome. Vad skulle du i så fall få ge för 6500.an. Har fått uppgift på att man just nu får 6500:an för strax under tusenlappen och då ingår en väska på hjul, eftersom dom just i dagarna släpper en efterträdare som heter 6600. Mitt tips är ta 6500:an och jag tror inte du kommer att ångra dig.
Lycka till vad du än väljer!!! //Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 14:41   #8
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
...hm!

..tack ska du ha för engagemanget!
Intressant för jag hittade 6500:an för 12.695:-....och helt plötsligt kanske det är dyrt då?!
Borde jag kanske söka vidare....

Undrar sa flundran...
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 14:56   #9
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Förlåt

Naturligtvis skulle det inte stå strax under tusenlappen utan strax under 10 tusenlappar närmare bestämt 9.995kr inkl väska på hjul har jag fått uppgift om, annars hade det varit fantastiskt billigt.


//Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 15:06   #10
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
Smile Det läste jag det som oxå!

Hehe jo, en tusing hade varit fint men jag läste det som en tiotusing och är jätte glad att få en riktlinje för i kväll, när jag tänker göra min upphandling!!:-)

Tack tack!

Anna
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 15:13   #11
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Sök vidare

Ja Anna på senaste Symagasinets (Nr.2 höst/vinter 2005) baksida Står en annons att både MC 6500 och MC 1001 säljs nu till kraftigt reducerat pris p.g.a Av att det kommer nya modeller.Dagsaktuella priser gäller, besök din närmaste återförsäljare står det. Påpeka det för din handlare annars leta en ny. För det priset du skrev får du den nya MC 6600 om du väntar ett par veckor till, //Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 15:42   #12
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
Åh neej!

Borde jag vänta tycker du?
Det verkar bara finnas två återförsäljare av Janome här i Gbg och dom verkar inte ha nappat på utförsäljningen...hm..den ena var beredd att sälja sitt demoex billigare men det har jag mindre lust med om jag kan få den lite billigare iaf någon annanstans...
Får väl höra med den andra nissen vad han ska ha för sin..
Tänk att nu blåser jag upp det här till något svårt känner jag!:-)
Är den nya uppdateringen värd mellanskillnaden tror du?

Anna
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 16:02   #13
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Svår fråga

Enligt Jessika på Janome är skillnaden mellan den gamla och den nya följande: 6600 Har inbyggd övermatare medan till 6500 ingår en "lös". 6600 har Janomes omtalade 7-delade matarsystem medan den gamla har 5-delat. Den nya har även start/stoppknapp och dessutom förtydligad information om sömval på skärmen. Om du inte får det billigare priset inkl väskan så tycker jag absolut att du ska vänta på den nya som ska finnas till försäljning från mitten av oktober enl Jessika. Den skulle finnas för provkörning på symässan i malmö.Jag och min syster tänker i alla fall vänta och köpa oss varsin MC 6600 när dom kommer. Det är ju inte så ofta man köper ny maskin och då vill nog i alla fall jag ha en ny istället för en "nygammal" Jag har ju en jättebra Hqva men sen jag köpte min MC 300E brodermaskin har jag blivit Janomefrälst, så är någon intresserad av en bra Hqva maskin med massor av sömmar 9 olika knapphål, många extra pressarfötter + övermatare så maila mig så kan jag skicka över bilder. /Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 16:08   #14
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
Tackar!

Jag håller iofs med er, kommer det en nyare och hotad modell så är det kanske en liten mellan skillnad....men klarar jag att vänta!?;-)
...det återstår att se!
Vet du vad priset blir på den nyare?

Tackar så väldans iaf!

Mvh
Anna
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 16:10   #15
Meppan Meppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 26
Hotad?

Hotad eller "hottade" som det skulle låta om jag sa det.....svengelskan ställer till det...
Meppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons