Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-11-25, 21:52   #1
Analsveda Analsveda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 4
Unhappy Inspirationstorka

Hej!
Jag har verkligen idétorka. Det känns som om jag är fast i Burda-träsket och behöver lite annan inspiration. Dels för att jag inte gillar Burdamodet just nu, eftersom allt är fruktansvärt sjuttiotal, och min kropp är inte så fruktansvärt sjuttiotal.
Nej, men timglasformat och markerad midja vore fint, då jag har både "hylla" och höfter.
Problemet är väl att jag inte vill betala frakt på mönster, utan helst vill jag gå in i en butik och köpa mig en tidning eller bok, alternativt gå till bibblan. Det känns lite tryggare så, på något vis.
Länkar, boktips och tips på tidningar, etc. välkomnas varmt!

Tack!
Analsveda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 07:41   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Burda Styles nya sybok med mönster rekommenderas, sen låter det som om du skulle gilla Colette mönster. Du får nog försöka övervinna det här med skicka efter och frakt...fast Adlibris skickar gratis
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 10:40   #3
ingridmarie.s ingridmarie.s är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 6
Jag brukar rita mönster från Mönsterkonstruktion för damkläder av Öberg o Ersman, utifrån dem gör jag ändringar som passar min kropp o stil och så brukar jag kolla lite i affärer o på nätet för att få lite idéer som kan passa mig. Sen spar jag dessa som jag trivs i o syr i lite olika varianter, blir även billigt då det blir en engångskostnader för boken.
ingridmarie.s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 20:33   #4
SaraSiv SaraSiv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 67
Inga mönster men en fantastisk inspirationskälla om sömnadstekniker och ett modehistoriskt (1900-tal) perspektiv. Jag fastnar också i "Burdaträsket" ibland och vill göra nåt mer utmanande, konstruerat med en twist.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1561584975
SaraSiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 12:52   #5
oliva oliva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 154
Citat:
SaraSiv skrev: Visa inlägg
Inga mönster men en fantastisk inspirationskälla om sömnadstekniker och ett modehistoriskt (1900-tal) perspektiv. Jag fastnar också i "Burdaträsket" ibland och vill göra nåt mer utmanande, konstruerat med en twist.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1561584975
Jag har den boken och den är jättebra. Jag köpte den för ca 6 år sedan på Metropolitan museum i new york, och eftersom de inte har så många modeböcker tänkte jag att den måste vara bra eftersom den går att köpa i deras lilla bokhandel.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
böcker, ideer, inspiration, mönster, timglasform

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons