Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-24, 13:44   #1
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Tips på symässan

Hej!

Tänkte om det är någon som ska på symässan på fredagen som har lust att tips om vad som var speciellt bra. Jag ska nämligen dit på lördagen...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 14:04   #2
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Är det ingen som kommit hem från mässan än? Eller var den så bra så man vill gå hela dagen?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 15:12   #3
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Jag har kommit hem från mässan. Tycker att det är lite trist att det är så otroligt mkt som har med quiltning att göra. Jag som inte håller på med det har inte sååå mkt att titta på tyvärr.

Det finns två montrar (vet inte namnet) som är ganska/väldigt långa som har en MASSA små pryttlar i stil med nålar, måttband, spolar, knappar, resår + mkt mer.

E-slöjd var där och det är som vanligt kul att se alla tyger "live". De har dock inget speciellt erbjudande utan ordinarie pris.

Tidningarna Hus & hem (tror den heter så), Plaza och ngn mer har bra erbjudande på 5 tidningar för 50:-.

Det fanns en del bra erbjudanden på icke quilttyger men också mkt skräp. Det blir ju ganska rörigt på mässor när folk sliter och drar i allting.

Det fanns en monter som sålde en massa olika broderier (nästan längst in i lokalen tror jag). De hade bla jättesöta Mirandabjörnen kit. Du vet den där söta grå björnen som finns på en massa olika (dyra)kort och har en "laglapp" i huvudet. Hade jag broderat hade jag köpt en bunt direkt. Tänkte nästan köpa en endå och kanske brodera bara för att, men kom fram till att jag har ingenstans att visa upp den.

Ngt mer du vill veta?
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 15:16   #4
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Det lät som att det var precis som vanligt då med andra ord. Sådana där björnar köpte jag på förra mässan (de ligger fortfarande ouppackade). E-slöjd är jag ute efter, var det 75 kr metern eller? Ska försöka vara där när portarna slår upp för då är det minst folk, så går man hem lagom tills det blir som mest...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 15:25   #5
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Japp, 75:-/m. Från 2 meter ner till muddväv.

Jag blir faktiskt lite besviken varje gång jag går dit, finns inte så mkt bra erbjudanden och intressant att titta på om man syr t.ex. kläder, väskor och kuddöverdrag. Det är mest garner, quiltgrejer och broderier.
Självklart är det perfekt att shoppa ny maskin, men det gör man ju inte 2 ggr/år. Inte jag i alla fall
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 16:45   #6
Tojan Tojan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 129
Hemkommen....

....med välfylld shoppingkasse å ömma fötter.
Men lycklig !!! Shopping e kul !!

Kan rekommendera dig att ta med inneskor, typ Birkenstock.

Det är oxå bra att vara där när de öppnar, det brukar vara trångt runt lunchtid.

Tycker det var lite sämre än i höstas, men det fanns iallafall det jag ville ha så jag e nöjd !

// Malin
Tojan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 17:34   #7
Peterlina Peterlina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Nu är jag hemma och fattig.

Nä, det var planerat.
Köpte en Pfaff 4862. De hade mässpris på en femtrådig Pfaff (hette den Coverstyle kanske?) men kände att det var onödigt med femtrådigt... det kommer jag aldrig använda tror jag.
Fick 4862:an för 500 mindre än i affären och det tycker jag är bra.
Köpte tyg för 450 så... *S*

E-slöjds tyger var ju en liten guldgruva... tur jag hade mamma med mig som kunde stoppa mig när jag plockade på mig alldeles för mycket tyg.
Härligt att se tygerna i verkligheten.

I övrigt håller jag med om att det var lite för mycket quilt-grejer och dessutom tjugonitton olika montrar med linnekläder.

Nu ska jag sitta och vänta på min maskin i veckan. Har beställt lite tyger som kommer i början av veckan också, så nu blir det till att SY!
Peterlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 18:31   #8
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Jag har också varit på mässan idag. Jag fyndade en massa stuvar från Tygvaruhuset. Mitt största klipp var nog den grönaktiga mönstrade chiffongen. Det var en rätt lång bit, det såg jag. Jag betalade 80:- för den och var glad och nöjd. Jag mätte just upp "biten": 18,5m!!!! Jag kan ju sy kläningar till hela kvarteret...
Sen blev det lite tråd och lite annat bra och ha grejer. Mönsterpapper naturligtvis..ovetandes om att jag redan hade 2 oöppnade 50m rullar hemma. Nåväl...det har ju inget bäst före datum iallafall.

Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:53   #9
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Ja, dom där tjugonitton linnemontrarna blev jag smått galen på, trodde ett tag att jag såg dubbelt. Fina tyger men inget för mig som i princip bara köper stretch av alla dess slag.
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 20:55   #10
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Mia, 4:-/m är ju ett rätt ok pris Du kan ju sy en helt ny garderob till dig själv i grön chiffong
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-25, 21:21   #11
Jessica Jessica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 43
syfestivaltips

Hej
Jag har också varit på mässan, funderade på att gå imorgon men då måste jag engagera Farmor som barnvakt åt Elsa eftersom min kära man ska ut på hemvärnsövning. Så jag gick idag istället mellan kl 15 och 18. Det var faktiskt ganska bra tid att gå på mässan, det enda tråkiga är att många workshops bara har öppet lör-sön.
Men ialla fall jag hittade det jag ville ha E-slöjd trikåtyger, Ett blommigt, vit bas med röda och blå blommor, gröna blad, gula "snurror". Två stuvar en klarröd i samma ton som den röda blomman i det blommiga tyget, samt en grön stuv i samma gröna färg som bladen i det blommiga. Det ska bli klänning och tights utav det hela.
Mias quiltbod hade ett "Barbapappa"paket och mönster som var alldeles nödvändigt att ha. Sen gjorde jag som jag alltid gör, går till HQ montern och broderar en kasse, det har jag gjort de senaste tre mässorna. Det blev ett hund broderi den här gången, en Collie. Jag saknade en sak, bra mönster på kläder, jag hittade bara en mönster monter Svenska kläder och de hade inte sådana mönster som jag ville ha. Jag är inte tillräckligt duktig för att rita mönster själv.
Ett tips! Ska ni köpa kulglass måste ni pröva björk fläderglassen den var väldans god
Jessica
Jessica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-26, 06:49   #12
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Ska dit idag

Tänkte jag. Ser fram emot all quilttyger. Har inte så mkt på lager hemma. Däremot har det mesta av garnerna varit skräp när jag varit där förut men jag ska kolla efter alpacka garn och jämföra lite, kanske åker dit på en silkeshärva till också. Omlottisen jag stickat blev så mjuk ...
Såg ngn till fleecetyger?
Har lite idéer jag funderar på, sytt en mössa till sonen men vill få till en bättre.
Ses?
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-26, 07:15   #13
Peterlina Peterlina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 20
Det fanns en monter med massor av fina fleectyger. Men det var nog mest barntyger... men fina var de.
Peterlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-26, 09:41   #14
Tojan Tojan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 129
Mönsterfynd...

Om ni inte hunnit till mässan ännu...

Tygvaruhuset (fd Kilotex) hade en hel jättekorg med mönster för 10:- st.

Det var en salig blandning, men jag hittade 2 Burda som jag köpte.
Ett skjortmönster och ett jackmönster.

Har kollat samma mönster hos min tygbutik och de tar fullpris !

// Malin

Tojan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-26, 10:01   #15
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Malin, intressant att du hittade mönstrena i tygaffärn. Jag trodde dom där 10:- mönsterna var utgågna mönster som dom inte kunde bli av med. Jag köpte också 2st, ett blus och ett skjortmönster.

Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons