Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-24, 21:07   #1
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
expressen skriver om oss och våra känslor

http://www.expressen.se/Nyheter/1.13...vacker-kanslor

Oj vilka känslor ... och nu ska vi läsa om våra inlägg på expressen också .Nu vet man ju vilken nivå den tidningen ligger på .
vet inte om man bara ska skratta åt eländet !
Men som flera skriver i kommentarerna - varför lämnar en del inte kiss o bajsåldern ??
Finns det inget vettigare att skriva om och ska detta kallas konst ? Då är ordet KONST inte långt från KONSTigt.För mig väcker det inga känslor varken bra eller dåliga ...
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-24, 21:46   #2
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Men änt hä könstut!! Expressen har väl inte varit kända för att vara seriösa, det är då nu bevisat. En del blir nog inte vuxna.
Att visa respekt och hänsyn till andra människor excisterar inte.
En del lämnar nog tyvärr inte kiss och bajsåldern, så oerhört barnsligt. man kan väl göra nåt nyttigt istället om man har så mycket energi över. Hjälpa gamla människor kanske?
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 08:39   #3
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Jo visst äre kônstut! En del gör vad som helst för lite uppmärksamhet.
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 10:20   #4
lillalvan lillalvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 74
Snacka om att vara fixerad vid sitt könsorgan. Det finns så mycket annat vackert att ta vara på när det gäller sin kropp.
Disa måste ha komplex för något eftersom hon låst sig vid detta ämne.
lillalvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 10:41   #5
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Ja , varför inte sticka ett öra ?
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 10:51   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Vad dom överdriver då!

Citat:
En bild på en bit garn väcker våldsam debatt bland textilintresserade svenskar.
Så våldsamt har det väl inte varit
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 14:28   #7
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag kan inte låta bli...fast det bästa vore ju egentligen att strunta i det för då blir det ju ingen uppmärksamhet och då rinner det ju ut i sanden...

Men det tröttsamma är ju att det måste exploateras könsorgan och nakenhet hela tiden, det är det jag är så less på! Och jag tror inte på teorin att bejaka sin mus (se där ytterligar en benämning; kärt barn har många namn!)genom att förevisa den hela tiden - vi som är lite äldre vet nog att den är bra och trevlig att ha och faktiskt tror jag många yngre gillar den utan att behöva SE den hela tiden!

Mina barn förstod inte heller vitsen med skapelsen - och de är inte pryda på nåt sätt!

Nu ska jag försöka låta bli att lägga mej den här debatten fler gånger! Trevlig Helg! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 16:40   #8
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Ja jag håller med dig monicka, har tänkt samma sak att inte bry sig så får de ingen uppmärksamhet, fast ibland blir det bara för mycket och så tröttsamt. Men vi skiter i dom.
Trevlig helg Alla.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-25, 22:36   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
En sak jag undrat mycket över är att bara byta namnet så går det bra att lägga in i album. Garn blir Textil och plötsligt acceptabelt Det är ju inte det saken handlar om och väcker debatt eller har jag missförstått alltihop?

Men tösen fick sin publicitet och det var väl målet. Vi andra kanske ska göra lika så vi kommer i tidningen och blir kända. Så sätt igång och sticka, virka, sy lite könsorgan och kalla dom gärna vid "skällsord" så når vi längre ut till massmedia och allmänhet. En könsorgansbomb kanse vore något

Skämt åsido så blir jag bara så trött på den här skapelsens namn. Ni som nu vill bomba mig med mail gör det för jag tycker så.

Lite dubbelmoral är det också från admin som skriver att man ska ha ett vårdat språk i forumet men på bilder får man tydligen ha vilket språk man vill. Stötande eller inte spelar tydligen ingen roll.

Nä, jag loggar ut härifrån och avslutar mitt medlemdskap. Allt har blivit tokigt och sen de nya forumvärdarna kom törs man ju inte öppna käften.

Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 11:59   #10
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Fredagens Metro har också skrivit om detta.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 12:41   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ojoj! Tänk, det rabalder det ska ha skapats här på Sysidna har gått mig helt förbi, så det har ju inte direkt skakat upp sidan, som man får intrycket av i Expressen...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 12:44   #12
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag har som tur är missat denna diskussion som hon påstår har givit häftiga reaktioner. Jag som ändå kollar in sysidan varje vecka och i princip har sett varenda bild. Konstigt?

Tror detta var en av de löjligaste försöken till 15-minuters berömmelse jag sett i svenska sammanhang.

Att hon skulle på något sätt strida för svenska kvinnor? Jösses! Inte hjälper det då mig om hon så stickar 711 liknande skapelser - man blir ju bara förlöjligad!!!
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 15:47   #13
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Wink

Ni som varit med länge här , inte kan vi väl säga att detta upprörde oss mycket ?
Då har det stormat värre om andra bilder , och detta är ju bara "konstnärens " egna försök att få till att vi blir så upprörda här .Vi tål rätt mycket här tycker jag och att blanda in andra medier som endast har hennes egen tolkning och gå på är ju otroligt . Men så är det när man tror att man skapar en "häftig "debatt och lever med skygglappar och inte kan ta till sig andras uppfattningar utan att vinkla allt som man själv vill .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 15:55   #14
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Nej Christel jag håller med dig. Satt precis och läste igenom kommentarerna på just det fotot. Måste säga att det var inte alls särskilt många som förfasade sig över verket. De mesta var mest uppmuntrande. Plus att Disa själv skrivit långa inlägg under kommenatarerna som då en del svarat på.

Så nej jag tror inte egentligen att det rört upp särskilt mycket. Verkar som om Disa själv vill ha lite uppmärksamhet och därför sjåsar upp situationen.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 17:12   #15
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Sysidan går utför

Jag har tagit bort minna kommentarer på "Disas garn köns bild" och det är flera med mej som gjort det....så ni som inte läste första eller andra dagen har missat mycket.

Jag håller med att man får lust gå ur som medlem pga. Sysidan
tar inte sitt ansvar ooch det har blivit sämre sen forumvärdarna kom.
Jag är bara med för swaparna..för det är det ända som är roligt här
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons