Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-30, 21:47   #1
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Question Äger någon en Pfaff Vision?

Söker hjälp med förklaring på vissa moment på pfaff vision broderimaskin. Jag har inte fått klart för mig ordningen i broderidelen
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 08:34   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Jag har en Pfaff Creative Vision.

Vad är det du undrar över?

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 10:39   #3
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Skall formulera mig rätt

Hej, jag återkommer när jag har funnit en bra formulering som förklarar vad jag menar.
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-01, 21:32   #4
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Question Fråga om creative vision

Fråga 1: Hur förflyttar jag ramen när jag skall byta undertråd? Ramen 15x25 flyttar bara en liten bit så ½:a luckan till undertråden är låst. Får ej upp spolen.
Fråga 2: Hur kombinerar jag bild och text. Vill redigera så att texten ligger rätt i förhållande till bilden?
Shania:
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 00:29   #5
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
1. Det är bara när man använder 12x12 ramen som man ser hela luckan.
Efter lite träning lyckas man ändå byta utan att behöva ta bort ramen helt.
Man får lyfta en aning på ramen så kan man dra ut locket, klippa tråden och med nageln få upp spolen.
Att få i den nya spolen är lätt, lite trixigt är det att kroka fast tråden men efter ett antal gånger går även det.
Det är lika på Husqvarnas så jag har tränat länge, nu går det fortare att inte ta loss ramen.
Se bara till att du inte böjer upp ramen för mycket så du gör fästet lealöst.
Långa ramar måste man ta bort helt.


2. När du har två brodyrer som skall kombineras kan du välja båda samtidigt när du skall öppna dem.
Du kan ta fram ett rutnät för att kunna placera bättre, gå in på ”Fler alternativ” andra uppifrån på höger sida. Välj översta.
Klicka på en av brodyrerna och flytta den ungefär där den skall vara. Klicka på den andra brodyren och placera den så nära du kan där den skall vara i förhållande till den första. Zooma in lite och flytta ev den andra igen. Zooma in igen och flytta. Hamnar stället du vill se utanför bild så klicka på handen och flytta in i bild igen. Välj åter den med fyra pilar ”Flytta”.
Här placerar du dem endast i förhållande till varandra.

När du går över i ”Broderläge – sy” kan du placera brodyren där den skall vara på tyget.
Klicka på ”Precise positioning” ovanför frågetecknet. Den vänstra knappen ”Låsningspunkt” skall vara markerad. Vill du se var ett hörn eller center på brodyren är klicka på ett av de röda korsen på höger sida. Är det ett speciellt ställe eller kanske stygn du vet skall vara mot en ev markering du gjort på tyget så klickar du ungefär där den platsen är. Zooma in så du ser ordentligt. Välj handen om du behöver flytta vyn så du ser platsen du markerat. Välj knappen med fyra pilar och med hjulet till höger kan du flytta markeringen till ett exakt stygn om du vill.

När du valt plats väljer du ”Placera broderbåge” knappen näst längst till vänster. När du nu flyttar så ser du exakt var just detta stygn kommer att sys i ramen. Du flyttar även här med hjulet till höger.
I "Precise positioning" kan du inte flytta delarna var för sig, bara som en enhet. Synd för det är ju här du har full kontroll.

En annan möjlighet är ju att lägga ihop brodyrerna i datorn och sedan göra andra halvan, där du väljer punkt och placerar i ramen.



Det är svårt att beskriva utan bilder. Om du vill så får du gärna ringa, mitt nummer finns på min webbsida under kontakt. Vill inte lägga ut det här.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons