Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-01-15, 08:05   #16
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Konstruktiv kritik utan betyg

Eftersom jag själv vet att jag inte är så duktig (erfaren) på att sy så har jag valt bort betygsättningen. För skulle man rent sytekniskt betygsätta mina alster skulle det kanske inte bli några toppar.Kanske är barnsligt men jag känner att jag inte är riktigt redo för att ta ett lågt betyg för att jag inte kan bättre när jag kämpar,lägger ner massa tid och gör mitt bästa. Att däremot någon i text på ett hyfsat trevligt sätt ger tips om vad jag kan förändra eller göra bättre,det tar jag gärna. Men en siffra som kanske bara säger att något är fel utan att tala om vad,varken gör en glad eller hjälper?
Med en siffra kan jag ju heller inte veta om det är färgvalet eller sytekniken som syftas.
Däremot kanske det är synd att man inte ger mer konstruktiv kritik i form av att snällt skriva tips. Om någon i bildtexten skriver t ex detta är mitt första...,det blev lite si o så..., osv så får man kanske en känsla av när det kan vara lämpligt att lägga in tips.Kritik av t ex färgval är väl kanske onödigt för det hjälper väl sällan den som sytt? Och det är väl därför man ger kritiken.
Men jag håller med flera ovanstående,oftast kommenterar man bara de bilder man av någon anledning fastnar för och då brukar det ju vara positivt.
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 08:23   #17
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag skulle önska att det stod någonstans, antingen i profilen eller under bilden att man gärna tar emot konstruktiv kritik. Som det är nu vill man inte göra det av rädsla att såra. Hur det än är så vet man ju inte vem som sitter som mottagare om man inte känner varandra. En del tål och andra tar väldigt illa vid sig.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 08:25   #18
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Ja det var ju en idé...

Tror ja g ska gå skriva in i profilen att jag tål lite konstruktiv kritik
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 09:12   #19
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Citat:
Shania skrev: Visa inlägg
Oj, vilken "brandfackla".
Kunde inte drömma om att ämnet var så hett!
Min grundtanke var att de verbala kommentarerna skulle ges i första hand förstärkt av ett betyg. Helt klart skall man inte ge omdömmen om sådant man definitivt inte tycker om. Man får inte glömma att smaken är precis som baken - delad. Ock som det påpekats - det går att avstå från betygsättningen om man så önskar. Denna möjlighet är ju helt klart en tillgång.
Jag skall inte göra inlägg mitt i natten. Stryk verbala och läs skriftliga. Min trötta hjärna hängde inte med. Shania
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 13:43   #20
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Fiffi_S: Det kan jag nog hålla med om. När man idag ändå får räkna betyg som en stjärna i kanten så skulle ju inte skillnaden bli så stor. Dessutom så är det ju idag så att när man söker på betyg när det gäller alster så blir det ju antalet femmor som är det viktiga, inte medelbetyget så inte heller där skulle skillnaden bli så stor egentligen.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons