Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-06-12, 20:26   #1
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Unhappy Jag har ett tyg...

... som jag inte vet vad jag ska göra av med. Jag har sytt en qipao av det, men nu har jag ingen aning vad jag ska göra av resten, ca 150*125 cm. Det är en rödorange botten med blommor i rosa, grönt, blått och orange, och ni som har varit uppmärksamma på H&M:s väskkollektion kanske har sett väskor i det tyget. Japp, jag köpte tyget i Danmark men sedan kom H&M och förstörde allt som hade med originalitet att göra . Det är ett lite finare, brokadliknande tyg som liknar detta:

http://www.my-qipao.com/qipaow/cq091.html

Och här är en bild från stof 2000 där man kan se den ljusblå versionen:

http://stof2k.maltum.dk/stof2000_php...bmenu=sub_elev

Frågan är vad jag ska göra med tyget? Det är alldeles för vackert för att ligga och samla damm, men det känns inte så kul att sy en väska av det nu heller. Hjälp?
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-20, 21:02   #2
queen_no_one queen_no_one är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 19
Varför inte bara skita i HM och göra en väska ändå? Behöver ju inte vara samma modell?
queen_no_one är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-20, 21:12   #3
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Påminner om när jag köpte en häftig skjorta i Paris (innan jag kunde sy själv)... och ett halvår senare fanns den i Ellos-katalogen!!
Sy en väska ändå, om du ändå hade tänkt göra det. Den behöver ju inte se ut som HMs bara för att det är samma tyg... klen tröst, kanske.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-20, 23:09   #4
tesslin tesslin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
det räcker väl till en korsett annars, om du vill göra en sån.. passar bra också tycker jag
annars skulle jag nog göra en väska som inte ser ut som de på H&M kanske med några roliga detaljer eller nåt som gör att den skiljer sig lite från mängden

edit: ett nattlinne kanske? det lär väl inte gå åt så mycket tyg till ett sånt? eller ett linne borde ju också gå, kuddar om man gillar det? usch jag får ju massa idéer nu
tesslin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons