Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-05-19, 10:05   #1
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
USB till broderimaskiner

Fråga till er som har Broderimaskin med USB.

1.) Kan någon av er använda ett vanligt USB, vilken som helst och inte tillhörande maskinens märke.

2.) Kan ni se fler än 1 mönster när ni kopplar det till maskinen.

3.) I så fall vad har du för maskin.
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 10:11   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Till Janome 350 använder jag ett "vanligt" USB, det ska formateras i maskinen först.
Ja, jag kan se alla broderier i maskinen som finns på USB-minnet.

Till Designer Ruby använder jag det USB som följer med maskinen.
Jag kan se alla broderier i maskinen som ligger på det USB också
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 13:12   #3
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Jag använder vanligt USB, behöver inte formatera till annat filformat samt ser alla broderier rakt av.
Jag har en Brother Innovis 750E.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 13:49   #4
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag använder ett vanligt USB, där samlar jag alla mina broderier. Flyttar med jämna mellanrum över de nya jag sparat på datorn, ifall den skulle gå sönder.
Men när jag ska brodera lägger jag det på medföljande kort, där lägger jag det jag ska sy inom den närmaste tiden. Tycker det blir lättare att hitta då.

Jag har en Brother 4000.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 14:24   #5
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
Tack

Det var det jag ville höra Det verkar däremot som om Husqvarna och Pfaff vill hålla sitt för sig själva, för den jag pratade med sist kunde bara använda maskinens USB och bara ta 1 brodyr åt gången. Då försvinner ju hela iden med USB tycker jag.

Trevlig helg nu är solen här i Sol-lentuna
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 15:02   #6
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
cab skrev: Visa inlägg
Det var det jag ville höra Det verkar däremot som om Husqvarna och Pfaff vill hålla sitt för sig själva, för den jag pratade med sist kunde bara använda maskinens USB och bara ta 1 brodyr åt gången. Då försvinner ju hela iden med USB tycker jag.

Trevlig helg nu är solen här i Sol-lentuna
Har en Husqvarna SE och använder ett vanligt USB-minne från Clas O. Inga som helst problem. Har också ett USB-minne som följde med maskinen som också tar många broderier. Inte kan man bara ladda ner ett broderi i taget med Huqvarna - detta vittnar om dålig kunskap hos säljaren. Tycker du kan tala om sanningen, som man kanske inte vill höra.. för honom/henne!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 15:40   #7
sobela sobela är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 39
Till min Topaz kunde jag använda vilket USB som helst.
Men Ruby är betydligt "kinkigare" och vill ha sitt eget.
Jag kan se alla broderier på mitt USB i maskinen
sobela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 16:08   #8
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Jag har en Husqvarna Designer 1 som jag använder vanliga USB till (köpta på Elgiganten). Dock behöver jag formatera det i mitt broderiprogram först för att maskinen ska kunna läsa USB:et. Men man ska bara köpa minsta möjliga storlek på USB:et för maskinen kan ändå inte läsa in så mycket åt gången, för stora USB med för mycket info på gör att det tar låååång tid för maskinen att läsa och istället kan man få felmeddelande.
Jag ser ett rutmönster i min display och tror det är 9 broderier åt gången den visar.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 16:15   #9
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
Jag kan ha missförstått

Jag kan ha missförstått den jag pratade med, men det var ingen säljare, utan en ägare till en Husqvarna. Det är ju bra att det funkar med vanliga USB även där.
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 16:48   #10
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
cab skrev: Visa inlägg
Jag kan ha missförstått den jag pratade med, men det var ingen säljare, utan en ägare till en Husqvarna. Det är ju bra att det funkar med vanliga USB även där.
Jag tror inte du har missförstått för jag har hört tidigare att Hq säljare inte vill medge att det funkar med andra USB-stick. De säger att garantin inte gäller då??? något man aldrig kan kolla i efterhand. Det kan inte finnas USB stick som inte fungerar enligt min menig
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 16:54   #11
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Jag har en Husqvarna designer 1 med usb. Jag har aldrig lyckats med att ladda ner mer än ett broderi per gång på mitt usb. När jag försöker ladda ner nästa så kommer alltid ett påstående att tidigare broderi kommer att tas bort. Ändå så syns det som 9 rutor när man öppnar broderiet på maskinen. Förstår ni hur jag menar?
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-19, 21:58   #12
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Jag har Brother Inovis 1 och använder USB köpt på Netto, behövde inte formatera och har massor med broderier på det. Har också lagt in mappar med broderier och det funkar att öppna dem i symaskinen. På ett par gamla Mp3-spelare har jag lagt in broderier och det går bra det med.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-22, 16:17   #13
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Olika mellan äldre och nyare modeller

Hej

För att reda ut lite om Husqvarnas USB minne, så skickar dom med ett eget USB minne som har provats ut just för den modellen man valt att köpa, allt för att vara säkra på att det ska fungera utan problem.

Det går att prova olika USB minnen också men då garanterar Husqvarna inte att just det USB minne du har köpt ska fungera i symaskinen du har hemma, och det kan också skilja mellan symaskins modeller i detta fall vilka USB minnen som fungerar eller ej.

Till Husqvarna Designer I som kom ut 1999 med disket och 2006-2008 USB krävs ett program i datorn för att kunna föra över brodyrbilder till disketter eller USB minne. Det enklaste programmet - Organizer kan endast föra över ett brodyr i taget som då ersätter det brodyr som låg på disketten eller USB minnet. Har man ett Embroidery program går det att föra över många brodyrer samtidigt och även välja vilka som ska vara kvar på disketten eller USB minnet i en Designer I.

Till dom nyare modeller av Husqvarnas symaskiner behöver man inte ett extra program för att föra över brodyrer utan bara dra eller kopiera / klistra in dom i USB minnet.

mvh/ Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking symaskiner i Sandviken
http://www.husqvarnasandviken.com
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-22, 13:32   #14
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
usb

Citat:
Bir skrev: Visa inlägg
Jag använder ett vanligt USB, där samlar jag alla mina broderier. Flyttar med jämna mellanrum över de nya jag sparat på datorn, ifall den skulle gå sönder.
Men när jag ska brodera lägger jag det på medföljande kort, där lägger jag det jag ska sy inom den närmaste tiden. Tycker det blir lättare att hitta då.

Jag har en Brother 4000.
Hej! Vilken storlek har du på ditt usb? Jag har precis köpt en Brother 4000, och det funkar inte med för stort minne. Dessutom säger säljaren att usb-minnen har olika egenskaper så ibland kan det funka med även ett större (4 gb). Vilket broderiprogram har du? Jag skrev nyss ett inlägg om 4*D professional som inte alls verkar funka. Hälsningar Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-22, 22:40   #15
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag har ett 2 gb minne, och har flera hundra broderier på detta det fungerar utmärkt. Men när jag ska föra över det till symaskinen för jag över det på mitt minneskort tror att det var det som följde med pe-design programmet. Tycker det är bökigt och tar lång tid att leta efter broderier från usb direkt i maskinen. Och att det är lättare att se och ev. ändra färger eller storlek på datorn.

Lycka till!
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons