Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-20, 07:26   #16
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Ska det räcka att ha funktionen på i maskinen för att få klippen på ett helt broderi,eller måste man göra något i datorn för att få det att fungera.Den funktionen i maskinen har jag på men den klipper bara i början.
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 07:33   #17
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Jag trodde ju att den klippta alla hoppstygn på alla broderier ifall de var av en viss längd men sen läste jag i min bok att broderierna måste ha klippen inprogrammerade.
Jag har inte testat nåt nu, som jag är säker på inte har det inprogrammerat, så jag vet inte vad som stämmer.

Jag tror man måste göra nåt i datorn för att få dit klippen

men vad lustigt att din försäljare inte vet!
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 07:40   #18
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Det står i min bok att endast broderier markerade med kommandot klipp av hoppstygn (en sax och en grön boll med Tr i) är programmerade att användas med funktionen. (jag har aldrig sett denna ikon???)
Kan läggas in i andra broderier med hjälp av 4D
Instruktioner i 4DEnchancer stitch editor
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 12:35   #19
avslutad140203 avslutad140203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 97
Hej Eva!
Vist fungerar det utan att delar på maskinen byts, men enligt rekommendationer som jag fick och det som jag hörde på syfestivalen i höstas, kan maskinen skadas om man bara uppgraderar programmet utan att lämna in maskin för byte av diverse delar. Om det är sant vet jag inte, men den kostar så mycket att man inte vill ta några risker. Troligtvis eftersom det finns information på Husqvarnas hemsida att man ska byta delar på maskin för att detta ska fungera har de avskrivit sig ansvaret om det hände något eftersom man inte gjorde som de rekommenderde.
Jag fick tips att uppgradera tillbaka till den gamla uppgraderingen tills jag bestämmer mig att lämna in maskin för uppgraderingen/byte av delar.
Innan jag lämnade maskin till uppgradering/byte av delar, uppgraderade jag programmet. Tror det kostar 200: - extra för uppgraderingen av programmet, onödigt att betala för det när man kan göra själv.
avslutad140203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 14:06   #20
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
4D Organizer

Hej igen

Ni som vill få äldre brodyrer att fungera med Trim Commands, det vill säga att Designer SE ska kunna klippa hoppstygn i äldre brodyrer kan göra det i programmet 4D Organizer ver. 8.1 eller nyare. Ni som har ver. 8.0 behöver uppdatera 4D till ver. 8.1 för att få in ikonen Trim Commands.

Det är en sax med ett gult plus över men för att den ska bli markerad från grå färg till en blå sax med gult plus så ska ni klicka/markera på ett brodyr som ni hittat med hjälp av 4D Organizer.

När saxen syns ska ni klicka på den och då kommer det upp ett nytt fönster som frågar vart ni vill spara brodyret, inställt som standard i foldern C:\4DEmbroidery\MyDesigns\

Sen är det bara att ta det brodyret och sy ut det med en Designer SE som kan klippa hoppstygn.
Designer SE Limited Edition har den uppgraderingen inbyggd, äldre Designer SE behöver uppgraderas med både delar och nytt ver. nr i symaskinens programvara.

Mvh. Janne
www.husqvarnasandviken.com
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 14:53   #21
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Så man måste ha programmet 4D Organizer för att detta ska funka?
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 16:52   #22
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Janne:
Jag såg den ikonen du beskriver men hur vet man om ett broderi har funktionen eller ej? Det är ju lite onödigt att lägga in funktionen en gång till Hittade inte den där ikonen som jag beskrev innan(grön cirkel och sax)

Måste nog lära mej min maskin lite bättre
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-20, 17:11   #23
avslutad140203 avslutad140203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 97
Till Janne!
Tack så mycket att du tog tid och skrev hur man ska göra för att få in klippkommando i gamla broderier. Måste säga att jag saknat den professionella hjälpen. Det är inte många som man kan ställa frågan till och få enkel och bra förklaring.
Hälsningar Mira
avslutad140203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 13:06   #24
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Hej!
Det har varit lite tyst från mig ett tag nu. Opererade höger fot i förra veckan och har varken orkat skriva här eller sy.

Men, jag installerade 4D i datorn i höstas och strax efter jul gjorde jag uppgraderingen i maskinen, Jag är faktiskt väldigt nöjd så långt -
ännu bättre blir det när jag om 8 veckor kan gå ner till syrummet utan kryckor och röra mig fritt!

Roar mig med att läsa era inlägg och titta på bilderna under mellantiden!!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons