Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-07, 22:21   #1
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Problem med Quilt Designer 2

Hej!

Jag köpte en Quilt Designer 2 i januari och tänkte göra massor med kul grejer...
Har lagt många kvällar vid datorn för att göra mönster och det är väldigt kul, det går faktiskt riktigt bra.

Till mitt problem, maskinen tiltar ibland och hittar inte det som finns längst till vänster på d-cardet. Står i bruksanvisningen att man kan kalibrera den vid de tillfällena till ex efter en transport. Det fungerade en gång på min maskin, nu fungerar det inte alls att kalibrera längre. Någon som vet vad jag ska göra??? Får väl kanske lämna in den, men jag vill inte vara utan den.

Tacksam för svar.
Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-10, 15:32   #2
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Hej Anki

Som du har läst i instruktionsboken kan man kalibrera skärmen om den inte svarar eller någon närstående funktion aktiveras.
När du gjorde kalibreringen, följde du instruktionerna med ett smalt trubbigt föremål och att du trycket på dom angivna punkterna?

Som det också står i instruktionerna "när du kalibrerar skärmen tryck bara i korsen som rekomenderas, om du trycker i andra områden kan skärmen bli felkalibrerad. En felkalibrerad skärm kan behöva justeras av en utbildad tekniker".
Vet inte om det blev så för dig, men det låter som ett besök till din butik i alla fall.

Mvh. Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-10, 20:33   #3
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Tack för svaret

Hej Janne.

Tack för ditt svar, jag har följt instruktionerna som står i bruksanvisningen, och en gång innan när det behövde kalibreras om så gick det bra, det var redan efter en vecka, och förmodligen efter transporten hem från butiken.
Nu har det gått några månader och det började bli samma fel igen, dvs att den tar en närliggande funktion istället, t ex söm två eller tre när jag trycker på söm ett. Det fungerade inte att kalibrera, jag använde ett smalt trubbigt föremål som fanns med i tillbehörsasken, men när jag hade markerat kors ett hördes samma ljud som när undertråden tar slut, försökte flera gånger men det hände inget.

Talade med min husqvarnabutik idag och de ska titta på den på måndag när teknikern kommer. Han kanske vet vad man ska göra. Hon i butiken hade aldrig hört talas om detta felet innan.

MVH Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:27   #4
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Hej alla.

Nu har jag fått tillbaka min symaskin.
Teknikern har fixat felet och de sa att det var ett kontaktfel.

Alltså inte jag som hade gjort nåt fel och det blev jag väldigt glad för.
Nu fungerar den som den ska och jag kan fortsätta sy igen..

Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons