Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-09-09, 20:11   #1
Ellysia Ellysia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 7
Question Sewingworld

Jag hittade en helt fantastisk provdocka på sewing worlds hemsida och tänkte att nu ska jag beställa den. Jag betalade glatt summan och började vänta på varan. Redan efter någon timme började första problemet... jag fick ett mail om att jag var tvungen att betala en extra summa för någonting som kallades servis, något som inte stått någonstans när jag köpte varan (vilket innebar att provdockan med ens blev över 200 kronor dyrare). Jag betalade dock efter lite muttrande. Nu kommer nästa problem... jag har ännu inte fått varan (köptes för över en månad sedan) och detta skulle vara helt okej för min del, jag väntar gärna, om det inte var så att de inte svarat på något av mina sex mail. Första mailet skickade jag några timmar efter jag fått krav på den extra avgiften, dvs för fyra veckor sedan. Jag börjar nu känna en viss kallsvett längs ryggraden och fruktar att jag aldrig kommer att se röken av provdockan. Bör jag oroa mig eller är jag helt nojig? Är det någon annan som har köpt varor på sewingworld? Hur lång leveranstid hade i så fall era varor?
Ellysia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-09, 21:21   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag har handlat där men bara symönster. Det funkade utan problem men leveranstiden var ganska lång, iaf minst ett par veckor.

Tråkigt när det felar, hoppas verkligen det löser sig.

Förresten, om dom inte svarar på mail, testa att ringa istället. Ofta funkar det bättre.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-10, 06:01   #3
malin83 malin83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 111
Titta gärna i denna tråd, och betala absolut inge mer till dem.
Hoppas du handlade på kort så du kan få tillbaka pengarna via VISA

Det är ett STORT lurendrejeriföretag.

http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=20117
malin83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-10, 08:19   #4
Ellysia Ellysia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 7
Tack för svaren! Nu har företaget åtminstone svarat kort på mitt mail! Synd att man ska behöva bli otrevlig och jobbig innan de bemödar sig att svara dock. Vi får väl se om varan kommer någon gång, annars får jag väl på någotvis upphäva köpet!
Ellysia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-10, 08:43   #5
malin83 malin83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 111
Citat:
Ellysia skrev: Visa inlägg
Tack för svaren! Nu har företaget åtminstone svarat kort på mitt mail! Synd att man ska behöva bli otrevlig och jobbig innan de bemödar sig att svara dock. Vi får väl se om varan kommer någon gång, annars får jag väl på någotvis upphäva köpet!
Bli inte lurad bara, de svarade positivt på alla mail jag skickado oxå men inte hände något mer för det.
Jag ringde ett antal gånger oxå och de var supertrevliga och lovade massor men ingenting hände.
Hoppas det löser sig för dig men jag har helt tappat förtroende för dem, om det nu någonsin fanns något
Jag skrev och sade även till dem att jag ville häva köpet men de brydde sig inte ett dugg. Så det var tur att jag handlat med VISA och kunde reklamera via dem.
/Malin
malin83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 08:04   #6
Ellysia Ellysia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 7
Unhappy

Usch... Men det var ju bra att du tillslut fick tillbaka dina pengar (även om det inte var företagets förtjänst.)
jag hoppas att det löser sig för mig också... för jag lade alla mina extra besparingar på den här dockan.
Ellysia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 23:08   #7
Ellysia Ellysia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 7
Tillslut fick jag faktiskt dockan. Riktigt fin och jag är nöjd med den. Synd att företaget har så dålig logistik dock!
Ellysia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
internet, problem, sewing world, sewingworld

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons