Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Industrisymaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2016-07-09, 11:38   #16
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Citat:
Fröken skrev: Visa inlägg
Jättebra info! Sånt där med matare osv är svårt att veta som nybörjare på industrimaskiner.

@suskal bra info det här också, det där med att tyget åker ner har jag haft mycket problem med, syr oft med en speciell plast runt sömmen som är lätt att riva av, gjord för just slinkiga tyger och spets, men sömmen blir aldrig lika bra när den inte går direkt i tyget, så att säga.

Juki har jag börjat se mer och mer i olika butiker och även på TV, känner inte till dem sedan tidigare. Hur är de? Var Jukin du köpte ny eller begagnad? Tycker priset var bra.

Sen är det ju det där med reparationer. Vill absolut köpa av försäljare och inte bara via annons, så att man har någon att vända sig till. Bor i Malmö och här i Sydsverige har reparatörerna avtal sinsemellan så man måste vända sig till en specifik som har paxat just ens område och det gör der knepigt, symaskinsmänniskor kan vara speciella!
Nu är jag hemma igen efter en resa i södra Sverige.
Den Juki jag köpte är den senaste modellen av sin typ. Således inte begagnad. En mängd tillbehör kom med såsom ett antal pressarfötter, stort bord och walking foot. Jag har ännu inte gått igenom alla finesser men är nöjd med de nyheter jag hittills har lärt mig.
En stor fördel med Juki är att det ägs av en familj och inget riskkapital är inblandat som det är med de flesta hushållsmaskinerna idag. Den svenska importören är också ett familjeföretag, som har sålt och reparerat bättre symaskiner inkl. Juki industrimaskiner i ca 40 år. Nu är också en dotter inblandad och hon ser till att websidan fungerar.

Om du vill ha en kontakt i Skåne kan du vända dig till Kaj i Råå. Han är behörig återförsäljare för Juki och får reparera. Jag har lärt mig mycket om symaskinsfel av Kaj och det var han som satte mig på Juki-spåret. Han är lätt att ha att göra med och mycket hjälpsam.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
industrisy

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons