Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-02, 16:02   #1
Caap Caap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 3
Lightbulb Förverkliga Kepsidé, behöver tips!

Hej !

Här kommer min kepshistoria.

Bakgrund: jag försöker realisera min kepsidé. Nu till en början har jag tänkt mig att producera 50 kepsar. Jag gör det på hobbynivå för tillfället men tror att jag kan sälja alla kepsarna för ett högt pris, om de blir bra dvs.

Större delen av fronten på kepsen ska vara täckt med mitt "motiv". Det är inget avancerat mönster, tre olika färger och mestadels stora områden med samma färg.

Min budget är flexibel, men jag skulle kunna tänka mig produktionskostnader som uppgår til 300-500 kr per keps.
Jag skulle helst vilja tillverka det mesta själv, men skulle också kunna tänka mig att lägga ut det till en tillverkare.

Den första frågan handlar därför om tillverkare.

Finns det tillverkare som kan tänkas jobba med 50-100 st kepsar ? ( om svaret är Ja på denna fråga kommer jag ha väldigt många frågor angående detta område)

Här kommer mina alternativ utifall jag ska tillverka de själv.

Alternativ 1

Det första jag tänkte göra var att beställa broderade tygmärken, uppsydda efter mitt mönster. De hade jag sedan tänkt att antingen sy fast eller värma fast på färdiga kepsar. Det svåra med detta är att få tygmärkena att bli följsamma så att de sitter bra.

Alternativ 2

Ett alternativ som jag tror väldigt mycket på är att brodera motivet själv med hjälp av en symaskin som har en sådan funktion. Sedan sy kepsen med de tygerna som man har broderat på. (Nackdel; jag har ingen sådan maskin; kostnad 25-50000 sek )

Går det att hyra en broderingsmaskin i någon vecka ?

Alternativ 3

Jag kan också måla allt med textilfärg men det tar en sån jäkla lång tid. ( Nackdel; det blir inte samma lyxiga känsla som om det skulle vara broderat. )

Tacksam för alla svar

p.s jag flyttade denna från kläderforumet för att den kanske passar bättre här.
Caap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-02, 16:24   #2
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
När det gäller broderingen så håller jag på att du skulle köpa en brodermaskin själv och brodera dem själv för då kan du i framtiden göra hur många kepsar du någonsin vill ha utan att behöva ta hjälp av andra.
du kan hitta brodermaskin för mindre än 25000kr
Jag köpte min för 5000kr.

Sen om du vill ha mer invecklade och avancerad maskin så kostar det självklart mer *S*

men det är mitt tips.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-02, 16:42   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kolla med www.bespokeproduction.se om inte de kan hjälpa dig.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons