Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-11, 09:30   #1
blixterror blixterror är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 26
Sälja kläder

Jag funderar på att börja sälja lite kläder. Nån som vet var man kan göra det, (på internet kanske)
blixterror är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 18:07   #2
bubbeli bubbeli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 26
Kul att du vill sälja av dina egna alster!!!

Mitt tips skulle vara att höra sig för i sin vänkrets om det är någon som är intresserad av att köpa dina alster eller om de känner några som vill...
Du skulle ju kunna göra en hemsida där du säljer dina kläder...

Bor du i sthlms-området så finns det flera affärer som är intresserade av att sälja nya designers. Tex. Tjallamalla på söder, och street på hornstull, en marknad där man kan hyra marknadsplats.

Lycka till!!
bubbeli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 19:30   #3
Salantha Salantha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 19
Det finns ju alltid internetauktioner, du sätter ett utropspris och så får folk bjuda. Om jag förstått rätt så vill de ha en viss procent av priset i provision, så där tappar du ju en del. Dessutom har du ju problemet att inte alla som är på de där sidorna direkt planerar att betala för sig, även om nog de flesta är hederliga.

Du kan ju också göra så att du lägger upp en del saker på auktioner, och länkar till en egen hemsida med mer saker där de kan handla direkt av dig.

/Ida
Salantha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-11, 20:22   #4
Vilding Vilding är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 47
Hej!

Säljer man sina kläder i en verklig- eller internetbutik så tar butiken oftast kommission, dvs att butiken tar en del av vinsten och du får resten, oftas först efter att plagget är sålt.
Som sagt finns det flera butiker på söder i sthlm som tar emot kläder och säljer, men jag tycker det verkar som att liknande butiker har börjat dyka upp i ganska många olika städer.
Nyligen var det någon som sökte designers här på forumet för att sälja deras kläder i någon typ av internetbutik, det kanske kan vara något för dig. Annars tycker jag att du ska ta en titt på www.unikdesign.se där säljer de kläder från "nya svenska designers".

Lycka till!
Vilding är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-14, 21:32   #5
Robbin____ Robbin____ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 132
Marknadsför dina kläder med att ge kläder till vänner i början, för att sedan expandera och sälja via butiker både på nätet och i "riktiga världen".
Robbin____ är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons