Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-02-02, 14:27   #1
Anna-Maria91 Anna-Maria91 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 1
Mönster till kappa

Tänkte sy en vinterkappa i ett ylletyg som jag köpt ... Problemet är att jag inte hittar några mönster som jag tycker om. Skulle vilja ha den ganska figursydd upptill, avskuren i midjan och klockad i "kjolen". Lite klänningsliknande alltså. Har någon något tips på vart man kan få tag på ett sådant mönster? Tack på förhand!
Anna-Maria91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-02, 14:34   #2
thuva68 thuva68 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 78
Kolla på svenska mönster, köpte själv ett väldigt fint mönster på en kappa därifrån
thuva68 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 17:36   #3
SaraSiv SaraSiv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 67
Jag har sytt detta mönster, lite klockad i kjolen och längden kan anpassas. Jag trivs väldigt bra med modellen.

http://voguepatterns.mccall.com/sear...rch_term=v8346
SaraSiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 13:16   #4
Jo. Jo. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 53
Sy kappa

Jag är väldigt sugen på att sy en kappa, tänker mig en liknande modell, men jag är rädd att det är för svårt och inte blir bra... jag har aldrig sytt ytterplagg förut - borde jag låta bli helt och hållet eller finns det några särskilda saker att tänka på för att det ska bli bra?
Jo. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 18:53   #5
lenmargret lenmargret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 108
Jag håller på att sy den här kappan i ett rutigt tyg i mustiga höstfärger, köpte även mellanfoder att ha upptill då jag inte tycker om att frysa. Skall erkännas att jag tog hjälp vid tillklippningen, eftersom tyget är rutigt. Jag valde den lite kortare modellen (knä), men vilken av kragarna jag skall välja vet jag inte riktigt än, men innan jag kommit dit................Det är en härlig kappa med mycket swing i! Lycka till.
lenmargret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 20:25   #6
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Jag har sytt en kappa i ett mönster från tidningen Kreativa Kvinnor.
Den var figursydd upptill, dock inte avskuren i midjan, men klockad nertill. Kapuschong.
Gjorde det enkelt för mig och overlockade alla kanter runtom, den var i fleecetyg.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-13, 06:35   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Jo. skrev: Visa inlägg
Jag är väldigt sugen på att sy en kappa, tänker mig en liknande modell, men jag är rädd att det är för svårt och inte blir bra... jag har aldrig sytt ytterplagg förut - borde jag låta bli helt och hållet eller finns det några särskilda saker att tänka på för att det ska bli bra?
Inte ska du låta bli och nån gång ska ju va den första. Var bara noga med allt du gör och tänk till så blir det finemang... hejjar på dig
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-13, 09:32   #8
SaraSiv SaraSiv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 67
Jag tycker slag är det svåraste på en kappa. Själv började med en fodrad kavaj i billigare kavajtyg för att ha råd att misslyckas. Efter det vågade jag gå vidare till kappor. Kanske kan du börja med fodrat ytterplagg utan mellanfoder, det senare gör det tjockt och därmed krångligare. Lycka tlll, prova och pressa ofta!
SaraSiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 02:40   #9
Daltös Daltös är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 5
Kan detta vara något? Vet ej om den är så klockad nertill men
ser fin ut =)

Lycka till fr Maggan!

http://www.karinsbutik.com/index.php...&productId=562
Daltös är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons