Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-15, 17:50   #1
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jag har hittat en

Pfaff Coverlock 4862 som är ca 5 år gammal. Hon ville ha 5500 för den men jag prutade ner den till 4500 plus frakten. Tycker ni att det låter ok? Det fattades lite smådelar till den som jag får försöka fixa, men det borde väl gå.

(Så här skrev hon isitt mail till mig: Tyvärr saknas Sexkantnyckel, nålbytarhjälp och sexkantskruvmejsel. Trådnäten och 3 trådskivor (för syntettråd resp. små trådrullar).
Trådhållsunderlägg och 1 trådstöd saknas (förmodar det följt med 4 st), framgår ej klart av instruktionsboken. Sen finns det några extra grejor som jag inte vet vad de är till för.


Gör jag en bra affär om jag tar det här?
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 20:41   #2
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Dom där smågrejorna går säkert att fixa och en del av dom behöver du kanske inte. Men en liten sexkantsmejsel måste du bara ha! Använder den för att byta nålar... Frågan är vad dom här sakerna kostar, såna där små rackare kan kosta mer än man tror ibland. Kolla med en Pfaffhandlare, kanske, innan du slår till?

Priset är okej, tycker jag. En ny kostar det dubbla ungefär. Sen kan det vara värt att kosta på den en genomgång (service), brukar kosta dryga femhundringen.

Det är en kul maskin . Hoppas du kommer att trivas med den (för jag antar att du slår till)!

Hälsningar Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 20:44   #3
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jaa, jag tror att jag slår till! Jag har sett nya för 10700 så det känns som om jag gör en bra affär. Men jag ville ju kolla här inne först. Vilket bra forum det här är!

Jag kommer säkert ha en miljon frågor sen när jag fått hem den, då kommer jag in här och ställer dem. Hon kommer skicka den med bussgods och det tar ju lite tid, för den finns i Västerbotten och jag bor i Skåne.
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 21:08   #4
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Ja det är lite långt... Det betyder att jag har 180 mil till dig, grovt räknat.

Jag betalade 9700 för min i våras, slog till när jag prutat lite Tänkte köpa en utan täcksöm, men till det priset kunde jag inte låta bli den här. Det har jag aldrig ångrat!

Och det här forumet är bäst! Man kan få hjälp med vad som helst, fast man inte känner någon som syr (utom alla här, förstås). Jättebra! Och vanligtvis ganska snabbt.

Så när du kommer igång: Fråga på bara! Vi är ju några som har en 4862:a redan

//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 21:35   #5
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Oj!! Var bor du? Jag bor allra allra längst söderut i Sverigen så det är ju en bit.

Jag känner ingen som syr mer än jag, så jag är verkligen jätteglad att jag hittat hit och det är ju kanon att det finns fler som har samma maskin!! Alltid bra när man kan få lite hjälp.

Jag har en tendens att bli lite "beroende" av mina forum. Jag fick tvillingar för ett år sen (du kan se dem i mitt album) och sen graviditeten är jag fast på ett barnforum. Så jag kommer väl bli fast här med!
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 21:49   #6
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
I Kiruna... Har hört någon gång att det är 180 mil till Malmö

Jag tycker det verkar vara många som syr i Skåne, så jag kollade och hittade ca 150 medlemmar där. På så liten yta borde man väl "krocka" med någon ibland

Hörs!
//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-16, 21:51   #7
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Oj, ja det är ju långt upp i landet. Hur är vädret hos er nu? Har ni fått nån snö ännu.

Jo, i Skåne bor det ju mycket människor överhuvudtaget så visst kan man krocka med någon likasinnad då och då. Men i min vanliga bekantskapskrets så är det inte nån som syr. Än iaf.
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 16:07   #8
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Sexkantnyckeln kan du köpa för en fimp och ingenting på t.ex. Jula, Clas Ohlsson, järnhandeln, Bauhaus mfl mfl. Allt det andra småplocket vet jag knappt vad det är
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 16:19   #9
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
För en fimp och ingenting! Vilket underbart uttryck! Tack för det, det ska jag spara.

Är en sexkantsnyckel en sån insexnyckel? Isf har jag ju massor, men det gäller ju att det är rätt storlek.
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 16:26   #10
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Visst är det ett underbart uttryck. Min man har lärt mig det. Tycker att det är så beskrivande på något sätt.

Insexnyckel är samma sak.
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-17, 16:28   #11
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jaa, jag ska börja använda det jag med. Tacka din man så mycket.

Men vad bra, så ska jag kolla om inte jag har nån som passar. Jag har bestämt mig för att köpa den här maskinen nu, men hon som jag köper den av ska skicka den med bussgods, så det tar väl sin lilla tid innan jag får den. Och jag som vill ha den nu! Det riktigt kliar i fingrarna!
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 13:41   #12
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag köpte en begagnad 4862:a för ca 1 1/2 månad sedan. Maskinen var nästan 2 år och knappt använd (kanske 5 timmar). Hon son sålde den fick remautism så hon klarade inte av att sy... Jag gav 7900 för den. Efteråt grämde jag mig lite för att jag inte prutade. Jag är så dålig på det och så ville jag så gärna ha maskinen!

Jag har fortfarande inte blivit riktigt vän med maskinen, men det ger sig väl, antar jag. Här på forumet finns ju många experter....

/Anna-Karin
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 20:27   #13
soplin soplin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Ja, det känns som om man kan få svar snabbt om det är nåt. Jag kommer säkerligen att behöva jättemycket hjälp när jag väl får hem min maskin. Jag har ju knappt sett en overlock förut.
soplin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons