Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-20, 20:34   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Angry Sabla elastiskatråd!

Jag sitter här och ska sy lite rynkerier på dotterns klänning (gjorde det förra veckan på en annan och det funkade utmärkt men jag minns inte hur jag gjorde men jag vet att jag ändrade på något men alltså inte vad!!!) Och det blir inte en rynka! Jag har testat hela spektrat av övertrådsspänningar och när jag har den på 1 så blir det rynkor men öglorna på baksidag blir ju inte så snyggt! Förra gången jag gjorde detta så vet jag iallafall att jag inte ändrade på något som hade med undertråden att göra!

Så vad är det jag gör galet? Jag använder zigzag och har virat undertråden (elastiska tråden) utan att dra i den (hade den lite åtdragen från början men det funkade inte det heller och då läste jag att man skulle vira den löst) Alltså trodde jag att problemet skulle vara ur världen och rynkornan skulle infinna sig på detta förvandlingsprojekt! Syrrans kjol i storlek 42 ska bli en klänning till lilltjejen som drar 104cl så jag har ju inte hur mycket tyg som helst om man säger så att klanta till mig med.hAr tyget någon betydelse? detta ör ett viskose tyg och den andra klänningen var ett tunnt bomullstyg.

Jag har en Janome MC6600 ifall det kankse hjälper till att lösa mitt mysterium!
Är ju för trött för att tänka själv hahahhaha så jag ber om guruhjälp!

Även tacksam för en lathund för sådana här rynkerier med elastisk tråd... om det finns eller någon som vet några bra inställningar om det är olika för olika tyger tex.

ha det gott tjejer och killar!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 21:26   #2
jinlon03 jinlon03 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 12
Här är en liten lathund om det är smock du menar att du vill sy:

http://http://josefindesign.blogg.se/2008/july/liten-smockskola.html

Hoppas den hjälper dig
jinlon03 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-21, 08:37   #3
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Talking vilken söm har man?

Jättefina bilder tack för det! och jag fattar precis och ska då testa om det bara var min maskin som fått fnatt och inte ville sy mer den dagen!
ska prova efter frukost tjohooooo

Haha jag läste lite mer noga så såg jag att du använde raksöm och det har jag ju inte testat... jag ser att jag har sigzag på hennes andra klänning.... och det funkade då.. men inte nu...
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
elastisk tråd, falsk smock


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons