Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-09-21, 21:38   #1
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Symaskinsproblem - tvillingnål

Hej!
Jag har problem med undertråden när jag syr med tvillingnål i trikåtyger, hur jag än ställer in undertrådsspänningen så blir den för spänd verkar det som. Den blir rak, och inte sick-sack som den väl borde bli? Och så dras övertråden ner på baksidan. Jag läste i en tidigare diskussion att man kan skruva på skruven i spolhuset om stygnen inte blir bra när man syr vanlig raksöm, gäller det även när man syr med tvillingnål? Fast raksömmen är ju bra på min maskin, så börjar jag skruva där så blir den väl konstig också? Är det någon som har nåt tips? Jag har kollat att jag har trätt maskinen rätt! (Instruktionsboken till symaskinen ger inte mycket information heller, jag har en Janome 4800 QC, och den instruktionsboken gör mej bara frustrerad! Fast maskinen är bra (förutom detta problem då!).)
hälsningar Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-22, 20:38   #2
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Samma problem...

Jag har samma problem, fast min maskin är en Husqvarna Lily. Där står inte heller någon om tvillingnål i instruktionsboken, mer än att det är tillbehör.
Jag skrev ett inlägg här i forumet för ett par veckor sedan. Fick ett tips att jag skulle kolla så att de båda övertrådarna ska liga på var sin sida om en bricka vid trådspänningen. Jag provade detta med blev ändå inte riktigt nöjd med resultatet.
Sist jag sydde använde jag förstärkt raksöm (vet inte om det är att rekommendera) men kändes lite stadigare i alla fall. Speciellt när det är trikå.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-26, 22:12   #3
katjoh73 katjoh73 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 9
Har också samma problem, har en HQ Rose. Det blir lite bättre om man ser till att ena tråden går utanför sista trådledaren. Den som sitter framför nålen/ Katarin
katjoh73 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
tvillingnål

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons