Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Historiskt inspirerad sömnad
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-19, 10:28   #61
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
En monter måste man boka långt i förväg och brukar kosta en slant, så det går inte i år. Men tar vi kontakt med mässfolket i år och meddelar våra avsikter så finns det en möjlighet att de ger oss en liten plats nästa år, kanske inte ens för så många kronor. (Vi ska ju inte sälja nåt, utan bara informera. Eller?) En bra början är att dyka upp där korrekt klädda och gå runt och visa upp oss, så kanske mässfolket till och med kontaktar oss. Konstigare saker har hänt! Personligen tycker jag att en modevisning med korrekta kläder också är på sin plats! (Är så less på modevisningar med felaktiga klädval...)

Vet någon om det är gratis/billigare inträde för folk i dräkt? Det har ju varit så förr, har jag för mig. Frågan är i så fall var man byter om någonstans, för jag känner mog inte för att köra bil i 2½ timme i dräkt! (Liiiite svårt med turnyr kanske...Om jag hinner sy klart, alltså.)
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-19, 18:59   #62
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Hehe...vi får väl tränga ihop oss på damtoaletten och byta om där
Nä det vore intressant om de skulle kunna hjälpa oss med det
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 15:56   #63
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Om jag lyckas få ihop en dräkt, finns det någon möjlighet att få lite håruppsättningshjälp på mässan då? Skulle se så nördigt ut med korrekt dress och fritt hängande hår ner på halva ryggen...

Vilka kommer på mässan? (fyll på listan)

Fastlove (jag)
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 20:28   #64
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Citat:
Fastlove skrev: Visa inlägg
Om jag lyckas få ihop en dräkt, finns det någon möjlighet att få lite håruppsättningshjälp på mässan då? Skulle se så nördigt ut med korrekt dress och fritt hängande hår ner på halva ryggen...




Vilka kommer på mässan? (fyll på listan)

Fastlove (jag)
Stinas .............
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 20:30   #65
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Håruppsättning

Fastlove.....Hur vill du ha det uppsatt?.....Jag har gjort lite håruppsättningar förut....om det inte är för svårt kanske jag kan hjälpa dig...../Stinas



Nu blir det till att sätta fart med klänning....de blir nog inga tidsenliga underkläder under...men ingen ser ju det
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 20:40   #66
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Pja, uppsatt bara. Typ nån fläta som "rullas ihop" och täcks av en hatt eller nåt - helt beroende på vad jag hinner få till i sömnadsväg! Mina dräktmönster från UK har som sagt inte kommit än... *mummel*


Okej, jag och Stinas kommer på mässan, några fler?
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 22:16   #67
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Jag vet att min dotter kommer...håller på och övertalar henne att bära min gamla klänning...med kommer hon..sen får vi se hur hon är klädd...hon är också med här på forumet...tror hon kallar sig Kortnos
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 08:47   #68
JaneAustenAddict JaneAustenAddict är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 11
Jag, JaneAustenAddict (eller Aurora) kommer också! Det ser i alla fall ut som det, så det räknar jag med.
Jag hade förhoppningar på att hinna sy mig en ny Victoriansk outfit innan dess, den jag har skulle inte passa så bra, men det ser inte ut som att jag kommer att hinna det.Så jag kommer väl antagligen i min Regency utstyrsel. Ska i alla fall bli jätte kul!
JaneAustenAddict är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-21, 15:47   #69
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Kul att vi blir fler!

Jag försöker spendera tiden väl genom att sy på sånt som inte påverkas av att jag väntar på mönster - t.ex. en hatt, som just nu är i bitar, men det tar sig... Jag har beställt hattmakartråd, som kommer tillsammans med dräktmönstren från UK, men hoppas att den här hatten går att "fuska" lite med vanlig ståltråd.
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 08:57   #70
Sarah_Nurmi Sarah_Nurmi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 2
Låter kul alltihopa.Jag pluggar i Kiruna, så kommer vara alldeles för långt bort.
Men ni får ha det riktigt bra, så hoppas jag ni tar massa fina bilder så vi som inte har möjlighet att komma får se också! ^^
Sarah_Nurmi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 11:51   #71
Zarine Zarine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 13
jag funderar på att komma! Har en trasig hund som ska opereras här om några veckor så det beror lite på hur det går, är han nyopererad så stannar jag hemma och tar hand om honom, men annars vore det jättekul! Jag har en ljusblå sidenklänning, ca 1885. den är egentligen inte helt färdig, saknas nån knapp (sitter med säkerhetsnål, hehe) och så ska det väl på lite volanger och ryschpysch men den går att använda som den är nu också!

Kan det vara en idé att träffas nånstans och byta om och sen gå dit tillsammans?
Zarine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 14:33   #72
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Zarine.....Jag håller tummarna för din hunds operation. Jag skulle kunna maila till mässan och be lite fint om att vi kanske kunnde få byta om någonstans på mässan.....man kan inte få mer en ett nej
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 15:41   #73
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Låter som en jättebra idé att fråga om ställe att byta om på! Jag satt och funderade häromdagen på var man gör av sina moderna grejer medan man strosar runt på mässan i tidsenliga kläder - det ser ju lite knasigt ut med en Adidas-bag till en turnyrklänning... Som "van" utställare så vet jag att det alltid finns ett fikarum för alla som jobbar på mässan, men frågan är om de låter oss använda det som ombytesplats och "förvaringsutrymme"... Som sagt, man kan inte få något värre svar än ett nej, så det skadar inte att fråga!

Zarine, jag hoppas också att allt går bra med din vovve! Vore kul om du också kunde komma på mässan, men det är fullt förståeligt om det inte går med en hund hemma som behöver omvårdnad.
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 17:27   #74
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Jag har mejlat till mässan..håll tummarna. Jag känner också till de där utrymmet för utställare......det var det utrymmet jag tänkte på.
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-25, 12:50   #75
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Aaauuurrgh!!! Jag blir tokig! Idag kom mitt paket från UK, med dräktmönster och hattmakartråd - men korsettmönstret är försenat och "kommer senare"! Korsetten är ju så grundläggande för både midjemåttet och basquen, så utan den kan jag inte sy nåt på resten av dräkten, ju! Typiskt...*mummel, svordom*

Jag tänkte i mitt stilla sinne att om mönstrena kommer idag så hinner jag nog sy klart allt innan mässan och så kom paketet och jag hann bli själaglad innan jag såg att korsettmönstret saknades... *suck*
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons