Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-12, 00:15   #1
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Tyg till frack?

Testade att söka bland alla forumtrådar efter en ledtråd, men utan framgång... Så jag frågar direkt.

Jag hade tänkt sy en frack men har ingen aning om vad det är för material jag ska använda. Vad brukar dom vara gjorda av? Har hört en hel del klagovrål om att frack blir väldigt varmt, finns det något svalare tyg att sy dom av? Borde kanske även nämna att jag ska ha den ganska så ofta och desutom på "studentjippon", så materialet bör kunna klara en del. Är totalt okunnig när det gäller material så alla tips välkomnas.
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 07:24   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Denna länk kan ialla fal ge lite ledtrådar:

http://www.frackkompaniet.se/Interne...1/Default.aspx
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 12:29   #3
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
En frackjacka brukar vanligen vara i ylle (därav gnället om att de är så varma) med sidenslag. På äldre frackar är det ganska vanligt med krage i sammet.

Ibland träffar man också på billigare frackar i ngn slags polyester-blandning som mycket väl kan vara svalare, men jag misstänker att de slits snabbare. Dessutom har de en tendens att se billiga ut.

Jag vet inte riktigt om jag själv skulle välja att sy en frack, men det är säkert inte omöjligt. Det är annars inte så svårt att hitta en begagnad för en ganska liten peng. Om du befinner dig i Stockholmsområdet är Epok på Odengatan 83 ett hett tips. Det är ganska länge sedan jag var där men för några år sedan fanns där mängder av frackar.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons