Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-06-29, 14:02   #1
avsl120706 avsl120706 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 64
Talking =D London =D

Ska till London nästa vecka och undrar "helt enkelt" om det är något man absolut inte får missa?


kramkram

// Stina
avsl120706 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 20:08   #2
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Det jag inte gjorde i London sist var att ta en tur med London Eye, det var en superlång kö men jag var väldigt åksugen. Jag och mitt ressällskap slog på stort och drack Afternoon Tea på The Ritz. Det var verkligen en upplevelse. Servitören la servetten i knät på en, det kändes konstigt. Gott te och vilka snittar! Mycket vacker miljö. Camden Market var ganska kul. Jag ville fota men såg "skummisar" överallt, polisen pratade med folk både här och där Jag passade på att köpa hem lite engelska fototidningar, billigare där än att köpa här hemma. Harrods var kul, jag var där i okt/nov och deras julavdelning var fantastisk. Tyvärr hanns det inte med några tyg-, broderi- eller hobbyaffärer.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 21:19   #3
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Kolla i en av de två första numrena av "Kreativa kvinnor" där finns det flera sidor om tyg, garn och annat pyssel. Jag blev supersugen på att åka dit och shoppa! Det finns en affär med bara knappar!

Annette

ps Butikerna ligger i London om jag inte missminner mej, kan tyvärr inte säga vilket nummer då de ligger nerpackade lådor då vi skall flytta ds
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 13:01   #4
avsl120706 avsl120706 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 64
tack tack för era svar... ska leta på och hoppas att jag kan fynda ordentligt!
avsl120706 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 15:33   #5
annamos annamos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 1
Portobello Road Market är underbar tycker jag
Den är på lördagar.. Jag har fyndat massor med smycken och vackra saker där.
annamos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 16:07   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
När du gjort stan och är trött på alla affärer. Åk till Covent garden och njut. Där brukar musikanter uppträda och duvorna flyger över ditt huvud. Utanför finns en marknad där du kan fynda. Covent garden är ett måste!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 17:30   #7
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag tycker nog egentligen inte att London bjuder på något som är måste, men det är nog bara min personliga smak. Jag gillar staden ändå.

Jag har shoppat tyg och sygrejjer i London vid två tillfällen så det skulle jag nog inte låta bli om jag åkte dit.

Prisvärda tyger finns ute vid Walthamstow market. Öppet på lördagar hela dagen. Tyg från 1£ metern!

Liberty fabrics som ligger inte långt från Oxford street är en fantastisk upplevelse. Sytillbehör och pyssel och fantastiskt vackra tyger.

John Lewis, ett stort affärskomplex lite som NK, har en väldigt stor avdelning med tillbehör men inte så mycket tyg.

Sedan finns det riktigt stora tygaffärer (och helt otroligt dyra tyger) en bit bort från centrum, Edgeware Road. Jasons och Joel and Son.
http://www.joelandsonfabrics.com/

Kolla in patternreview.com för mer info. Jag har också fotograferat där jag har varit men jag har inte hunnit lägga upp det på min hemsida ännu. Här är en listning över tygaffärer i London: http://www.londononline.co.uk/local/.../Fabric_Shops/
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons