Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-12-08, 08:51   #1
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Besviken och lessen...

Ja det blev jag igår....
för att det det från början.

På symässan 7 nov. köpte jag en brother symaskin. Det blev en innivis 500 som jag är otroligt nöjd med.

Men till denna ville jag ju även ha programmet så att jag kan fixa egna bilder och inte bara de som finns i maskinen. Försäljarna hade inte några program med sig men jag skulle få det vekcan efter. Han skulle skicka det måndagen efter mässan.... måndagen kom och veckan gick men inget program.
När det hade gått 1,5 vecka ringde jag och frågade var mitt program tagit vägen. Jag fick då svaret att hans dator hade kraschat och han kunde inte bränna skivan som han skulle skicka med, men han var i full gång med att bränna så paketet skulle gå samma dag.
Efter ytterligare ca två veckor hade jag fortfarade inte fått nåt paket. SÅ jag ringde igen. Då var svaret: X sa att han skickade paketen i förra veckan så det måste ha hänt nåt, jag ska kolla på nätet och om jag inte hittar det så skickar jag ett nytt...

Suck....Detta var i onsdags förra veckan. Jag tänkte att han får tom onsdag denna vekcan på sig innan jag ringer igen, idag alltså.

När jag kom hem igår så låg det en paketavi i brevlådan . Glad i hågen hoppade jag in i bilen och åkte till posten.... väntan innan dotter skulle sova var låååång. Men så äntligen skulle det instaleras program. Min man skulle fixa det åt mig ( Han släpper inte gärna loss mig på sin dator ;-) ) men då var det inget på skivan...:-O
Han testade i en annan dator och då visar det sig att det var musik på skivan !!!!!!!!!! Beatels !!!!!!! Det var alltså inte ens en original skiva utan en kopia

Jag blev så otroligt besviken, hur kan man göra så här om man ha ett seriöst företag. Jag har väntat i 4 veckor på programet och då är det inte en rätt när jag väl får det....

Jaja det belv långt det här hoppas att ni orkat läsa..

/Xera
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 08:55   #2
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Det där låter som rent bedrägeri... Var det en begagnad maskin du köpte, eller en ny?
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 09:10   #3
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Det var en ny. Köpte den i brother montern på Sollentunamässan. Jag ska ringa till försäljaren idag och får jag inte programet denna veckan så funderar jag på att anmäla det till konsumentombudsmannen.
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 09:38   #4
martina martina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 81
Jag tycker det låter konstigt att han skulle bränna en skiva till dig. Det borde han inte göra själv utan få färdiga från ett företag... det är ju olagligt att bränna musik själv och sälja till exempel???
martina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 10:06   #5
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Jag tror att det kan vara så att han är distubutör för programmet i Sverige och får göra så. Jag fick allt i en kartog och det var ett serienummer tryckt på den... men i alla fall...
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 14:22   #6
Fleeca Fleeca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 120
Va dåligt!!! *arg*

Blev skeptisk mot Brothers försäljare redan när jag träffade dem på mässan. De var så otroligt pushiga och blev näst intill otrevliga när jag och min mamma sa att vi inte var redo att köpa en brodyrmaskin av dem utan vill kolla runt lite. Dessutom hade jag lite frågor om kostnader för tillbehör o dyl men dem fnös han bara åt... Nä, då fick det vara, och där förlorade de ialla fall mig som kund.

Jag tycker också att det låter jättekonstigt att han ska bränna skivan själv på sin dator... Det låter ju (som det tidigare skrivits) som att det är olagligt?! Hur kunde det vara musik på? Tog han inte ens en ny CD-skiva när han skulle bränna, utan en skiva ut musikhyllan som han tröttnat på??

/Helene
Fleeca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 16:03   #7
SarahGustafsson SarahGustafsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 25
hej,
tycker verkligen du ska kontakta Brother, det måste verkligen ligga i deras intresse att de har vettiga säljare på plats.
Samt påpeka att du faktiskt blivit lovad det programet, ni har faktikst ingått ett muntligt avtal!
SarahGustafsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 16:23   #8
Tojan Tojan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 129
Gud va´trist !!

Du ska ABSOLUT INTE nöja dig med en hemmabränd skiva !

Håller med om att säljarna var pushiga på mässan.
Jag fick intrycket att de inte jobbar på SJÄLVA Brother utan är återförsäljare på OLIKA SYMASKINSBUTIKER.

Tjejen som ville sälja en maskin till mig var iallafall från en "egen butik".De har kanske provision på antal maskiner de får sålda ?

Jag skulle rekommendera dig att kontakta Brother direkt.
Mailadress och telefonnr finns på hemsidan:
www.brother.se

De vill nog gärna veta om de har oseriösa återförsäljare !

Jag har själv köpt min maskin av Brother och har bara positivt att säga om dem.


Hoppas att allt löser sig till det bästa !
Kram Malin
Tojan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 20:51   #9
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Jag köpte en Brother overlock på mässan av en tjej med egen sybutik. Var runt hos de andra märkena som sålde overlockmaskiner också. Tyckte att jag fick bäst bemötande av "Brothertjejen". Hon var den enda som tog sig tid att ta reda på vad jag hade för behov och budget. De andra kändes mest som att de ville sälja på mig den dyraste maskinen de hade.
Dessutom fick jag hennes mobilnummer och en inbjudan att ringa när som helst jag behövde hjälp eller råd. Helgdag eller kväll spelade ingen roll, det var bara att ringa.

Så jag har bara positivt att säga om Brother, och maskinen är underbar.
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 22:43   #10
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Nu har min man pratat med honom. Han bad om ursökt och sa att det måste varit fel skiva i datorn...hmmm

På fråga om varför det va ren bränd skiva så fick han svaret att orginalskiva hade gått sönder...hmmm en gång till.

/Xera
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 23:00   #11
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jättehmmmmmm skulle jag vilja säga!
Vadå skivan "gått sönder"? Vad har han i din kartong att göra över huvud taget? Borde du inte få en föreglad låda med program, bruksanvisning och kortskrivare????
Detta luktar ohederlighet lång väg!!! Är han återförsäljare för programmet ska han skicka dig en ny, oöppnad låda, och du ska få skicka tillbaka det du fått på hans bekostnad. Fast inte förrän du fått nya RIKTIGA grejor!!!
Håller med Malin om att detta är något Brother bör få reda på, för så här får det inte gå till!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 23:02   #12
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Nu hag jag skrivit hela min historia i ett mail till Brother. Så nu är det bara att vänta på ett svar.

/Xera
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 23:11   #13
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Bra Xera!
Låt oss få veta vad de säger! Detta gör mig så upprörd! Det är ju inga billiga grejor vi pratar om här!!

Lycka till!!!

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-09, 09:59   #14
Tojan Tojan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 129
Ja, låt oss få veta.....

....hur det går !!

Jag håller tummarna för dig !

Kram Malin


Tojan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-09, 13:09   #15
brothera brothera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 4
lösningen?

Hej på Er alla och framför allt hej på dej Anna.
Det är jag som är den "oseriöse" säljaren...

För att göra en historia lite kort (sjukdom, kraschad dator mm.)
Brother skickar ibland med "fel böcker", därför öppnar jag alla paket. Boken var på holländska och det bara en uppdateringsskiva (fel av mej att säga trasig skiva) i paketet, då tog jag och brände en kopia av vad jag trodde var det hela programmet, i väntan på en "hel".
-Detta har jag kanske förklarat dåligt för Anna
- ber så mycket om ursäkt i så fall...
Det var det nu inte utan en av mina beatlesskivor som ligger som virtuell cd på hårddisken.
Ber om ursäkt för att jag tvingar dej att lyssna på sådan dunka-dunka musik och det var inte medvetet att skicka olaglig musik på detta sättet.

Så precis som det säges...kopia är inget bra men en nödlösning för att komma igång.
Orginalskiva är på gång (borde komma in till mej under dagen, läs torsdag) & även engelsk bok isället för den medföljande holländska.(bok ska vara skickad direkt från HK)
Programmet var av v5 och nya v6 är på gång in till Sverige, 5:an är slut vilket jar gjort att det är svårt att få tag på en skiva.


Hoppas att dom andra sakerna som du fick med är trevliga och användbara dom oxå.

På mässor är "alla" symaskinsmontrar bemanade med säljare från olika butiker som konkurrerar om dej. Detta kan vara ansträngande för både konsument och säljare och kan ibland uppfattas som pushigt och otrevligt, vilket jag beklagar. På nästa mässa så ska det troligen bli ändring i bl.a. brothermontern med att vi samarbetar och delar orderna inom gruppen, allt för att göra det trevligare att besöka mässan och då gärna brother montern i framtiden.

Brothers maskiner är bland det trevligare man kan äga och sy på, så det är skönt att Ni oxå tycker om maskinerna

Önskar Er alla en trevlig december med mycken sömnad & brodyr och en riktigt God Jul. Kaj.
brothera är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons