Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-26, 13:42   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
"Utförsäljning av symaskiner" i Göteborg - Rekommenderas inte

Idag och imorgon är det tydligen så att man kan få "köpa symaskiner billigt" på lilla bommens torg i Göteborg. Det stod i Metro, men inte stod det några märken. Sambon sa att det vore självdödande om någon märke sålde ens symaskin 2-3000 kr billigare, men jag gissade att det var skitmärken.

Jag hade tyvärr rätt. Skitmärken ja. Såg på långt håll att det var Singermaskiner, jag tänkte nåja inte min favoritmärke, men jag får väl se. Men när jag var närmare såg jag att det stod SIGNER. Ja, felstavning. Då vågar jag inte tänka på hur bra/dåliga symaskinerna är, haha. Nechhi-overlock. Men priserna är fortfarande "höga" för att jag inte ska våga chansa. T.ex. 3000 kr för en 4tråd overlock necchi. När jag kan köpa Janome från UK för 2500.

Har inte ens frågat om garanti osv. Kan tänka mig att det blir svårt med garantiärenden där.

Så för mig gick jag dit i onödan... Reklamlappen känns lite missvisande när de sa att man kan hitta symaskin för 1500 kr (eller var det 1999 kr), "ordinarie pris 6000 kr", men jag kan inte tänka mig att dessa symaskiner kostar så mycket annars. Kanske jämförelsepris för annan lite bättre kvalité maskiner.

Hahaha, jag kanske är grinig och irriterad över billiga kopior men som sagt, jag skulle inte köpa pga garanti! De har ju bara hyrt en lokal och enligt annonsen är maskinerna från parti i England.

Nåja, jag hoppas att de som faktiskt köper maskin därifrån, får hem en som funkar tiden ut!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 14:02   #2
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Å vad skönt att höra. Jag såg annonsen men hade varken tid eller pengar just nu. Då missade jag inte "årets klipp" i alla fall.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 14:11   #3
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Signer ja, herregud....

vad bra att du delade med dig!
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 23:19   #4
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Intressant att du gick dit! Jag funderade på det, men tänkte att min maskin redan klarar av det mesta av det som stod uppräknat i annonsen, så jag hoppade över det.

Kul att få höra vad det var för nåt, dock! Tack!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 22:29   #5
k_josefin k_josefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 1
Oj! Låter misstänkt likt en utförsäljning jag funderar att åka på, fast i sthlm!

var det symaskiner som skulle säljas till skolor från början? Är precis i processen att köpa ny så tyckte det här kunde vara något men om det är som ni säger!!!
k_josefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-27, 23:44   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Japp, de sa det. Jag tror inte på det. De säljer saker som man inte ser på skolor t.ex. Dammsugare för hemmabruk.

Men ja, man vet aldrig. Jag tror att det är ett parti ett företag kommit över, och försöker sälja. I vilket fall som helst så rekommderar jag inte, för företaget känns inte känd och det kan bli problem med garanti osv.

om man vill ha billig symaskin så rekommderar jag att köpa beg servad känd maskin från 50-80-talet från symaskinsbutik, då får man garanti oftast 1 år också, och då köper man kvalitésmaskin för samma pris som budgetmaskin av dagens maskiner. Och sen kan man också köpa från UK själv t.ex. från Sewing Machines Direct. Då kan man köpa nya maskiner för ett par tusingar (eller mer, om man köper jättedyr maskin) billigare än i Sverige och garanti ingår. Och det är billigare än att köpa från denna "konstiga säljare"

Men ja som jag sagt förut, jag kan ha fel, men jag kör på min magkänsla efter erfarenhet.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons