Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-08-13, 19:20   #16
tilda_l tilda_l är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 243
Citat:
Dahlia skrev: Visa inlägg
Jag har en Huskylock 910 och har aldrig haft några problem med den.
Att trä den är inga problem, men för det mesta så klipper jag av trådarna, knyter ihop och bara drar igenom dem.

Men vi är ju olika alla, vilka maskiner vi gillar och trivs med.
Jag har oxå denna overlock.. Har haft den i 2 år och det har aldrig varit några problem, lätt å trä osv..
tilda_l är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 20:15   #17
avslutatmedlemskap111129 avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 153
Huskylock 910 är en jättebra maskin, syr supersnyggt.
Har även testsytt denna.

Huskylock 936 har jag själv haft, även den helt suverän.
Jag tror att det som kan anses problematiskt för en del kan vara att lägga om maskinen från täcksöm till annan söm.
Själv hade jag inga som helst problem med det, när man lärt sig,
tog det bara några få minuter. Sömmarna blev otroligt snygga, precis som på 910. En toppenmaskin!
Men med tanke på täcksömmarna - 936 är inte för nybörjare utan för
mer erfarna.
avslutatmedlemskap111129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 20:40   #18
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Nu har jag bestämt mig det blev en broder 3034D. Har precis beställt den från England (sewings machines direkt).
Grattis! Du kommer säkert att bli jättenöjd! (Och du kommer nog också att bli glatt överraskad över hur snabbt du får maskinen! )
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 11:47   #19
Bling1975 Bling1975 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 10
Jag tror inte alls att det är några onda människor som klagar utan bara vanliga missnöjda konsumenter.

Jag tror största anledningen att Huskylock får många klagomål är att de säljer väldigt många maskiner och också mycket i det billigaste segmentet.

Jag köpte tex en Huskylock S15 för 3.500:- vilket är väldigt lite för en overlock men jag hade aldrig haft en förut och visste inte riktigt vilket behov jag hade. Den uppfyllde absolut inte mina förväntningar eller krav. Nu kanske det inte direkt är Husqvarnas fel utan jag som valde fel modell. Men den har på under ett år varit inne på service 3 gånger för att den går sönder när jag syr i tex rynkad trikå. Rynkfoten jag köpte till rynkar inte alls så mycket som jag önskar så det var inte heller ett alternativ för mig. Det är inte heller garantiärenden utan jag får betala varje gång då det "beror på tyget" att det trasslar och sedan mina försök att få loss det att den går sönder.

Nu har jag köpt en Babylock Imagine 2, och visst den kostar massor mer men den är en dröm att sy på. Det är ju en av deras billigaste maskiner och den ligger på 12.000:- så där har man ju en stor skillnad på märkena.

Det är mycket möjligt att en av Husqvarnas dyrare modeller hade varit precis lika bra men för mig blev märket associerat med de problem jag hade med min billiga maskin.
Bling1975 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-19, 21:17   #20
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Smile

Idag kom min Brother 3034D från england efter tre arbetsdagar.
Beställde den i fredagskväll kl 17.24, och dom skickade den kl 18.11 samma dag. Igår hade dom sök mig för att lämna maskinen men var tyvärr inte hemma. Var och hämtade den på posten idag (torsdag).
Det är min första averlockmaskin och jag har bara provat en gång tidigare att sy på overlockmaskin, Nu har jag provsytt min nya och det gick jättebra inga problem alls. Jag är stört förälskad.
Tack för all hjälp och goda råd. Det känns som jag valt rätt.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 10:08   #21
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Grattis till nya maskinen, nu har du många roliga timmar framför dej!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 00:30   #22
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Maskinen är toppen (Brother 3034D). Lätt att använda. Inte särkilt sår att trä. Jättekul att sy på. Jag känner jag valde rätt.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 13:55   #23
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Hej!

Jag har en Bernina 1100DA som syr genom jeanstyg så det sjunger om det. Även där de dubbelstickade sömmarna möts. Tunn chiffong syr den lika. Trikåtyg, ja vad du vill. Det är ingen skillnad.

Dessutom syr den fantastiska rullfållsömmar och fållsömmarna blir lika bra. Den syr m a o allt bra. Mycket lätt att trä, släpper trådspänningen automatiskt när du lyfter pressarfoten. Spillåda m m. Spinner som en katt, bra fotreglage det är lätt att sy mycket sakta liksom mycket fort med maskinen. Bra instruktionsbok.

En stabil och fin kvalitetsmaskin som jag rekommenderar.
Berninan är kanske dyrare, men utslaget på antal år som du använder den o att den fungerar, är användarvänlig, behållen syglädje så är den värd sina pengar för jag.

Kolla på recensioner om Bernina overlockmaskiner och övriga märken. Sök på forumet o se vilka märken som medlemmar har mest problem med.

Gör i ordning en bunt med egna olika tyger (de tygtyper som du vet att du kommer att sy på) som du provsyr hos säljaren. Eljest så blir det som att jämföra äpplen o päron. Provträ maskiner och provsy dem, jämför, notera vad du tycker, så att du inte blandar ihop,då känner du bäst vad som passar dig. Lycka till! Hoppas att du blir en lika lycklig ägare av en overlockmaskin som jag.

Senast redigerad av Gumpan58 den 2010-08-25 klockan 14:07.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons