Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-21, 23:51   #1
Merja Merja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 31
Janomes Customizer och Windows 7

Min gamla dator drog sin sista suck och i söndags köpte jag en ny. Med operativsystemet Windows 7. Jag har Janome MC 1001 och programvarorna Customizer och Embird. Har någon testat om det går att köra Customizer tillsammans med Windows 7? Hur är det med Embird? Går det att flytta Embird från en dator till en annan? Fungerar Embird i Windows 7-miljön?
Merja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 15:18   #2
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
startar inte din gamla dator? vad är felet?
kanske är nätaggregatet som kondensatorena är slut på och orkar inte starta med belastning. testa att dra ur vitakontakten troligen "P1"(tryck in spärren på kontakten) till moderkortet och sätt tillbaka den så startar den!
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 15:39   #3
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Lightbulb

ja hur funkar det?
på alla program brukar det stå att det går att flytta över det till annan dator bara man avinstallerar det på den gamla datorn,säkrast att göra det innan man installerar det på nya vid en-användarlicens.
Testa, bara skriva in produktnyckeln när den rutan kommer upp. vid fler-avändar licens är det ju ok att använda på de antal man köpt för.
kanske man måste avregistrera och nyregistrera via online eller litar dom på att kunden inte skulle tänka tanken att installera en en-användarlicens på fler datorer. är det några smarta spioncontroller i programmen eller vad? kommer det att låsa sig om man inte avinstallerat programmet på den gamla?

på testversioner av antivirusprogram och är det bara att radera allt det gamla från testprogrammet, så kan man testa en period till. annars känner nya versionen av att det funnits rester kvar av en tidigare testperiod.
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 17:28   #4
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Jasg har installerat ett nytt Digitizer JR på en ny dator med Windows 7 och det fungerade bra.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 17:43   #5
Merja Merja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 31
Tack för ditt svar Händigecarl.
Min fråga handlade egentligen om programmet Customizer funkade i det nya operativsystemet Windows 7-miljön. Enligt informationsbladet fungerar programmet i WINDOWS xp-miljön, men i Windows 7 finns det rätt mycket nyheter. .
T ex alla Facebookdelar funkar inte i Windows 7-miljön. Finns det någon del av Customizerprogrammet som inte funkar i Windows7? Vet du vad man kan göra åt det?
Merja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 18:34   #6
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
snabbaste sättet att få veta nåt när man behöver är ju att söka på google, personalen är otroligt förnuftiga som kan göra en så smart sökmotor.

är lite info
http://janome.com/index.cfm/Learning...s?VersionID=66

här finns all info om W7,bara leta vidare
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 19:58   #7
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Customizer funkar i windows 7. Jag gjorde en uppdatering av Customizer på Janomes hemsida.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 20:05   #8
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Talking kopierat från embird site

- Får jag använda Embird på flera datorer?
- Du kan använda Embird på en enda dator, utan kan överföra det till en annan dator så länge som den andra datorn ägs av dig och så länge den används endast på en dator i taget. Du får inte låna ut, leasa, hyra, och inte överlåta eller på annat sätt distribuera någon del av Embird. Du får inte översätta, reverse-program, ta isär eller dekompilera Embird.

- Hur installera Embird?
- Avinstallera din nuvarande exemplar av Embird genom att klicka i Windows på "Start> Program> Embird> Avinstallera Embird" kommandot. Ladda ner installationsfilen för Embird från våra hämta page (vänligen skillnad mellan versioner) och spara någonstans på hårddisken (utom t.ex. i mappen C: \ Mina dokument). Börja här sparas installationsfilen i Windows (välj Start> Kör> Bläddra> C: \ Mina dokument \ (installationsfilen för Embird)> OK) och tillåta att packa in i rätt mapp (standardmappen rekommenderas).

- Hur installera Embird Alphabet plug-in?
- Ladda ner installationsfilen i alfabetet från våra hämta sida och spara någonstans på hårddisken (utom t.ex. i mappen C: \ Mina dokument). Börja här sparas installationsfilen i Windows (välj Start> Kör> Bläddra> C: \ Mina dokument \ (installationsfilen i alfabetet plug-in)> OK) och tillåta att packa in i rätt mapp (standardmappen rekommenderas).

- Hur installera Embird självstudie plug-in?
- Ladda ner installationsfilen för handledning plug-in från våra hämta sida och spara någonstans på hårddisken (utom t.ex. i mappen C: \ Mina dokument). Börja här sparas installationsfilen i Windows (välj Start> Kör> Bläddra> C: \ Mina dokument \ (installationsfilen av tutorial plug-in)> OK) och tillåta att packa in i rätt mapp (standardmappen rekommenderas).

- Hur installera plug-in Embird Studio?
- Ladda ner installationsfilen för Embird Studio från våra hämta sida och spara någonstans på hårddisken (utom t.ex. i mappen C: \ Mina dokument). Börja här sparas installationsfilen i Windows (välj Start> Kör> Bläddra> C: \ Mina dokument \ (installationsfilen av Studio plug-in)> OK) och tillåta att packa in i rätt mapp (standardmappen rekommenderas).

- Jag har avinstallerat min gamla Embird och jag har installerat nya versionen av Embird. Min Iconizer inte visar bilderna i den nya Embird som i den gamla versionen. Jag har mitt registreringsnummer men inte vet hur man tar bilderna.

Din Iconizer är inte aktiverat.
Läs vår anvisning som förklarar Iconizer plug-in att ta reda på hur du kan aktivera / avaktivera det.

- Jag har försökt att installera Digitalisering Studio och jag fick följande meddelande när unzipping
Kan inte skapa utfil: C: \ EMBIRD32 \ EDSTUDIO \ PATTERNS \ EN_0001.BMP

Stäng alla program som arbetar i bakgrunden innan installationen, även antivirus-och antispionprogram.

- Hur installera Embird på nya / annan dator?

Aldrig kopiera Embird från den gamla datorn på den nya - kopierade Embird fungerar inte korrekt!
Embird som varje program arbetar med Windows måste installeras.

Att installera Embird på den nya datorn du behöver överföra installationsfilerna från Embird och plug-ins på den nya datorn.

Om din nya dator är ansluten till Internet kan du ladda ner alla installationsfiler från våra hämta sida.

Om din dator inte är ansluten till Interent, måste du överföra installationsfilerna inspelade på CD eller USB-flash-minne.

Om installationen fil sparas någonstans på den nya datorn, starta den i Windows och göra det möjligt att installera i standardmappen. Sedan hämta, överföra och installera plug-ins och sätter lösenord. Öppna Embird och kontrollera om ditt namn visas i det blå fältet längst upp i Manager (visas inte i Editor). Om ja, har Embird in lösenord och är registrerad fullt fungerande program. Välj Hjälp> Installerade Plug-ins menyn och kolla om du har installerat och registrerat plug-ins (registrerad plug-ins har nummer i rad - om inte, skriv dem nu).

Lösenord sparas på CD har vanligtvis attributet "skrivskyddad". Du måste ändra detta attribut i Utforskaren för att acceptera detta lösenord genom Embird.


- Jag införas lösenord i Embird, men Embird är fortfarande demoversion.
Kontrollera följande:
- Om fil med lösenord har ännu strikt LÖSENORD (skiftlägeskänslig). Vissa webbläsare kan byta namn på filer i e-postbilaga.
- Om du har sparat filen lösenord i rätt mapp (i huvudsakliga Embird mapp),
- Om filen LÖSENORD har inte attributet Skrivskydd (attribut detta används för att läggas till efter sparande lösenord på CD).
Registrerade full funktionell Embird visar namnet på användaren i det blå fältet längst upp i Manager. Namn på användare inte visas i Editor.
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-24, 21:58   #9
Merja Merja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 31
Hej Millyudden och Händigecarl
Tack för era mails. Det är bra att Customizer fungerar i Windows7. Ska försöka att överföra Embird från min gamla dator till den nya om jag lyckas öppna den gamla. Tack-tack!
Merja
Merja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons