Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-14, 17:22   #31
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Min sambo sa idag att jag kunde få inreda vår klädkammare (som är ca 8kvm) till ett syrum. Jag blev jätteglad först men sen tänkte jag om lite. Jag tror jag inte skulle sitta där inne så mycket att det vore värt att leta rätt på ett skrivbord och hyllor m.m.
Så även om jag nu har möjligheten att få ett rum enbart för mina sygrejer så tror jag att jag sitter kvar i vardagsrummet vid matbordet ett tag till Fast jag kan hålla med om att det är jobbigt att plocka fram och städa undan varje gång man ska använda grejerna.
Syr inte så mycket än så länge men det kanske blir ändring på det snart så att det känns värt med ett syrum.
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 17:36   #32
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Det låter som en mycket bra idé, att göra om klädkammaren.
Som jag skrivit tidigare så har jag gjort om min klädkammare till syskrubb.
Den är på 2,56 kvadrat och jag trivs förträffligt där.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-14, 21:25   #33
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Ja det blir kanske så sen i framtiden beroende på hur mycket jag kommer sy. Men det är lite tråkigt att sitta där inne utan fönster.
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 14:14   #34
Kinto Kinto är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 24
Hej

Har själv just börjat sy och har själv inget syrum så det blir att jag
använder matbordet att vara på så det blir för mig att flytta på allt hela tiden. men som tur så brukar jag inte sitta så mycket vid matbordet och äta så man behöver inte plocka bort så mycket...
Kinto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 22:56   #35
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
samma för mig. jag har inget syrum ännu men hoppas på i framtiden att få ha det, med provdockor, mångder av hyllor med tyger och massa tillbehör!
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 08:48   #36
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
Hej!

Hejsan!
Min dröm är oxå ett eget syrum. Men det får bli när dottern flyttar hemifrån, då först finns det plats. Men fram tills dess så har jag ordnat ett hörn i köket. Bilder finns på min blogg om du vill se. Alla andra i familjen har egna rum, utom jag, så de får stå ut med att mina saker finns i köket. Och när jag gjorde om så blev det bra med plats. Till och med brorsans tjej får plats med sin symaskin på min sybänk. Så vi syr mycket tillsammans. Så leta efter nått hörn du kan använda, så kommer du snart på en bra lösning.
MVH Eva
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 09:10   #37
hejaida hejaida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 34
Här är min lilla hörna i vardagsrummet. Är väldigt nöjd med hur mycket jag har på så liten yta ändå. Tygerna har jag på vägghyllor i sovrummet. På 50 kvm med 2 rok finns det inte utrymme för ett syrum, även om jag försöker överatala sambon om att balkongen säkert är skön och sval att sova på
Bifogade bilder
  
hejaida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 08:18   #38
yellowhouse yellowhouse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 42
Jag har inte heller något eget syrum fast jag faktiskt har eget företag och syr hela dagarna...
Jag har dock en syhörna i köket med skrivbord på bock-ben från IKEA och några köksskåp ovanför för garner, pärlor mm mm. Ett skåp i vardagsrummet är fyllt med tyger och sen står det massor med kassar och kartonger i förrådet med tyger. Mitt lilla lager av färdiga alster ligger fint nervikta i plastbackar i förrådet och tvättstugan...

Men en dag ska det bli ett eget rum även om jag så måste vänta på att barnen ska flytta hemifrån
yellowhouse är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons