Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-11-29, 22:19   #31
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Här nere i ystad så har dagen varit grå och regningt och dimmigt mycket trisst men var har vintern tagit vägen och här nere har den inte varit iallafall. Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 22:56   #32
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Häromdagen gick jag förbi en buske som börjat få gröna löv igen...det är bara fel! Det är ju snart december...
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 00:00   #33
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Och så är det dags att hänga upp ljulslingerna på huset. men det känns inte som jul. alldeles för grönt. hoppas vi får lite snö till jul.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 06:13   #34
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Mja, någon geting har jag inte sett på länge men vintern har helt kommit av sig. Efter en veckas konstant regnande så är nästan all snö borta, och vi som hade fått rekordmycket för att vara november..
Jag hatar vintern även om det kan vara ljust och vackert med snö, så varar den ju så länge häruppe.. men detta regnande är ju inte mycket bättre..
Och var är julstämningen? Liiite snö skulle ju hjälpa till, någon minus och liiite snö och vips så är den här

Fast lite sömnad av julgrejer håller också uppe julspiriten..hehe..
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 07:36   #35
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
I Göteborg är det 10 plus nu på morron när jag körde till jobbet, plockade massor av trattkantareller i söndags
Som sagt - julstämningen får nog komma innifrån sas...
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 07:59   #36
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Vi har +10° här i Västerås med nu på morgonen.
Tänkte köpa och sätta upp ett ljusnät i helgen. Man får bidra med julstämningen själv när vädret inte vill vara med. Å så ska ju stakarna och stjärnorna upp
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 09:44   #37
Maina Maina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 42
Gud vad fint och mysigt! Blir riktigt avundsjuk... Är född i Luleå men uppvuxen i Göteborg och här kan vi verkligen inte prata vinter. Cirka 10 plus bara.
Maina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 10:17   #38
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Min man fick ett myggbett på Gotland i söndags!!

Det känns inte riktigt som om det vore dags att leta rätta på adventljusstakarna ännu. Men när man väl gjort det kanske stämmingen infinner sig...hoppas jag.

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 12:58   #39
Bitte Bitte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 148
Här i Lindesberg är det också varmt 11°C!!! Sitter här på jobbet och tittar på den gröna gräsmattan som man kanske skulle behöva klippa ännu en gång - men det är ju december i morgon. Kolla vädret för helgen - det verkar som att värmen håller i sig. Jag tror vi tänder grillen på lördag för "sommarens" sista grillning, vi skojade om det här om dagen och man blev rätt sugen.
/Bitte
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-11, 09:46   #40
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
OK - 11 december i Göteborg: ösregn på tvären och kuling och kanske 8 grader - jajamensan - här är det julväder
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-11, 14:00   #41
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag tror vi får snö men den går inte bort förens i maj
Jaja det böåser på tvären här i småland med, men än så länge inget regn.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-11, 15:27   #42
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Häruppe i Kalix har vi 4 plusgrader, inget regn idag, konstigt nog men det är ju inte slut på dagen ännu....

Det har varit en konstig sommar, höst och hittills vinter.
Varm och torr sommar, lång och varm höst (märktes tydlig på vår löja, den ville inte leka ), sen i slutet av oktober och under en vecka fram så fick vi en halvmeter snö.. Ovanligt. Sen några veckor längre fram- regn i en vecka, ösregn i ett sträck och snön var borta.
Älvarna började gå upp igen, islossning i december
Bladen på vissa träd börjar leva upp igen. Visst är det väl konstigt.
I södra Sverige kan jag ju förstå att det kan vara varma höstar och vintrar, men häruppe.. Och så har det varit ett par år. Konstiga årstider....
Ifjol t.ex hade vi inte kallare än -30 en enda gång, och det brukar vi ju ha massor av gånger..

Inte för att jag vill klaga. Jag hatar snö och kyla, skrapa bilrutor och frusna tår.. men julstämningen är svår att få när det är så ovintrigt (inget riktigt ord, jag vet)

Rekordet i kyla för mig var för rätt många år sen, -42,5 grader i Piteå, där jag bodde då. Jag fick dock var ledig från jobbet eftersom det inte gick att lita på bussarna... skönt med ledigt men äckligt kallt...burr..
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-11, 15:31   #43
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
minus 42,5 !!!! herre-......... Ja det är jag ju glad att jag slipper förstås. Men visst är det vackrare/ljusare med snö, det saknar man ju här i söder. Men kolla in nyheterna (GöteborgsPosten) så ska ni se vad mycket vatten vi har, hi hi, den lille röde folkan blir väl amfibiefarkost ikväll
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 09:45   #44
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nu är den äntligen här!

Vintern alltså. Barnen har åtminstonde fått bygga en snögumma och åka lite snowracer i backarna. Jag hade faktiskt gett upp hoppet om vitt på marken denna vinter. Ljust och härligt också. Hoppas det ligger några dagar och sedan tinar bort fort så man slipper halkan och blasken.
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av Alvan den 2007-01-22 klockan 10:15.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 09:49   #45
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ja äntligen har vintern kommit och det med besked. 35 cm snö har helgens snöande resulterat i hemma hos mig.

OT: hur lägger man in en bild sådär här i forumet? Måste bilden finnas på sysidan eller internet för att kunna visas så i forumet som i Alvans inlägg?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons