Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-23, 09:31   #16
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Usch jag blir så avundsjuk!!!!

Jag vill också ha en häst att mysa med!
Var hästtjej i höstadiet och sedan mina svärföräldrar har typ 10 araber ges nya möjligheter. Men de bor för långt bort för att jag ska kunna utnyttja det i varadagen.

Ibland måste man ensingång inte vara nära hästen för att bli lycklig av den. Bara titta på hästen när den betar i hagen kan göra hela min dag!
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 10:34   #17
Gletta Gletta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 53
Jag säger som alla andra, vilken LYCKA! Det gäller att hitta glädjen och meningen med livet. Buttrix kommer nog bli den mest välklädda hästen med all den fina brodyr som du åstadkommer! LYCKA TILL!
Gletta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 11:22   #18
KattQarina KattQarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 22
Thumbs up LYCKA TILL

Du ska se att allt kommer gå super duper bra! Ett mycket stort LYCKA TILL!!!
KattQarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 17:24   #19
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Tyväär vad det för bra för att vara sant

vid en mer ingående besiktning visade sig Buttrix inte vara så frisk.
så en lång resa med fjärilar i magen, blev en ekande tom resa hem..

Trodde völ längst där inne att det inte kunda hända mej att allt bara skulle vara som i sagorna.

sitter här o deppar....men varm av all omtanke ni sprider, tack tjejer!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 17:32   #20
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jättetrist att höra detta. Men nånstans därute finns just din häst som bara står och väntar på just dig. För så är det ju!!
Kramar från Evalena.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 18:49   #21
KattQarina KattQarina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 22
Näääe så tråkigt Men du ska se, förr eller senare så hittar du just din perfekta häst! Tänker på dig
KattQarina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 23:38   #22
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
Tråkigt värre, men det finns väl flera hästar därute??

Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 06:54   #23
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
visst

men jag behöver en urcool, med rullstolar, ramper liftar, handikapp van, som inte är riden med att bara bli dragen i munnen och tja en sådan finns ca 1 på 1000
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 07:34   #24
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Så tråkigt med Buttrix.
Jag hoppas verkligen att du kan hitta din följeslagare framtiden.
Du verkar vara en som inte ger sig, jag tror att du löser det här ganska snart. Även om det känns hopplöst just nu.
Jag följer gärna med i mina tankar på dina resor efter rätt kompis.
Lycka till.
Åsså får du en kram fast jag inte känner dig.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 07:43   #25
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Åhhh så synd att han inte var kurant . Hoppas att du kan finna en annan häst. Jag förstår hur du känner det. Min äldsta dotter krossade en kota i ryggraden o ville också upp på en häst så fort det gick efter det. Hon är i o för sig helt rörlig i dag så hon hade lite större tur i fallet. Men det där med ridningen o hästen gjorde stor succe att hon kunde rida igen. Även efter de tagit bort alla skenor o skruvar.
Hoppas du kan hitta "Din" häst snart.
Kramis Anki
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 11:54   #26
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
man måste aldrig

avstå från djur...(om man inte blir superallergisk eller så ) hur kass det än ser ut! Det är ju närheten som man oftast saknar. känslan av att någon förstår utan att man sagt ett ord.. eller de där ögonblicken då man känner sig som ett! Ingen kan förklara det här så är det bara...

Det finns ju exempel på flera ryttare som fortsatt att jobba med hästar efter sina olyckor! Kanske inte som förut men på lika givande sätt... En häst är ju inte bara ett verktyg det är en vän, en trogen livskamrat och ibland någon som kan puffa på en för att orka ge lite mer än förra gången...

Så du är stark! en varm mule som fnyser på en och som buffar en i ryggen...magen eller vart de kommer åt så man skrattar... det finns inget pris för den känslan...

Som sagt det finns hjälpmedel och om det inte finns så får man se till att det fixas... Det går om man vill och vill man så kan man och kan man så ska man om man vill!!! Sa en klok vän till mig!!

Det finns folk därute som jobbar med hästar på ett lite annat sätt.. min dotter jobbar helt bettlöst och med kommandon istället för det gamla vanliga... det finns inte så många sådana hästar idag så hon tänker ordna en sådan för egen maskin..

kankse en riktig utmaning för dig!!! Där det itne spelar någon rol om du har hjul eller ben när du tar dig runt.. ta och hitta en ung pålle och lär den från början och vänj den vid alla dina gadgetar så blir det en häst utan dess like... och tänkt vilken resa det skulle vara både för dig och dem som får vara med om det!!! bara en tanke... Du har ju gott om tid eller? Så den behöver ju inte vara en färdig häst?

jag har själv varit hjulburen i perioder av mitt liv och har fått hitta på andra sätt att kunna göra det jag vill och det har väl gjort att man är lite av uppfinnarjocke...


Senast redigerad av Samigabriell den 2008-02-24 klockan 12:01.
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 14:05   #27
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Åh vad synd att det inte gick vägen med Buttrix men det var ju nära. Nästa gång går det vägen. Lycka till!
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 17:18   #28
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Trist, men så kan det vara ibland när man skall köpa häst. Visst finns det fler toklugna hästar i vårt avlånga land. Det gäller bara att hitta dem.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 20:32   #29
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jag säger bara en sak: Att få pussa på en supergosig hästmule är världens bästa balsam för själen!!! Läker hur många sår som helst....

KÖR HÅRT!!!

Och om det nu inte är ridandet som är din första prioritet, varför inte sikta in dig på mycket häst i litet format?? Jag menar då givetvis shettisar. Helt underbart envisa och härligt lurviga och mulliga och alltid fulla i f-n.... Dessutom helt underbara att vara ute och köra med.

Har du kört häst någon gång?? Vilken känsla det är att känna vinden genom håret, för det går undan även med små hovar....

Lämna för guds skull inte hästidéerna nu när du äntligen fått dom. Du har alla förutsättningar att fixa det - bara du hittar rätt häst!! Och tills du gör det så är det bara att köpa hästbörsen och liknande och dessutom lusläsa heeeela internet efter annonser!!

JÄTTESTOOOR LYCKOKRAM!!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 11:29   #30
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Kära Pulvertroll,
Verkligen tråkigt med hästen, det var nog så att det inte var din häst ändå. Du ska se att när du minst anar det så finns den där, den häst som är menad för just dig. Jag håller tummarna för att så sker så snart som möjligt innan dina hästtankar rinner ut i sanden. Så håll modet uppe, snart händer det säkert något.
Många Bamsekramar från Dansmusen.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons