Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-15, 20:28   #1
Lilla08a Lilla08a är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 9
Smile Vad blir erat sommarprojekt?

Tänkte att man kunde dela med sig av vad man håller på med och inspirera andra
Jag blir alltid sugen på att sticka på sommaren, så för min del kommer det nog att bli något stickat!
Lilla08a är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 14:29   #2
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag har klurat på en sommarklänning till mellandottern. I något tunnt linnetyg tror jag... Jag vet bara inte vilket mönster som jag skall välja. Jag har massor med Ottobre och Burdatidningar hemma.

Det är väl inte ett projekt som räcker hela sommaren direkt utan tar väl ett par dagar att färdigställa.
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 15:01   #3
kakmonstret kakmonstret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 79
Jag har nog alldeles för många projekt egentligen...
Jag ska sy två klänningar till mig själv, en skjorta till min pappa, en väska samt lite småförvaring =P
kakmonstret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 15:14   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Små fodral, necessärer, nappflaskpåsar, väskor. Jag håller på med marknadsgrejor. Har delat upp det veckovis, så jag kör så många jag hinner på en vecka, eller tills jag tycker jag har lagom många av var. Jag tycker om att vara ute i god tid.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 17:33   #5
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Sy och brodera till marknad borde jag göra.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 18:03   #6
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Först skall jag fortsätta återvinna avlagda tshirtar. Däerefter blir det fortsatt återbruk eftersom jag fått en hel del begagnade kläder i fel storlek som skall sys om, av dessa har jag redan fixat till en hel del men det är fortfarande en del plagg som återstår att sätta saxen i.

I övrigt skall jag nog roa mig åt lapptäcksteknik för högen med småstuvar börjar bli ganska stor och jag har så otroligt svårt att kosta bort ens den minsta lilla stuv...vad som framkommer ur det får tiden eventuellt utvisa för det blir ju ren improvisation från början till slut vad gäller den biten.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 19:44   #7
Jessika82 Jessika82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 54
Ska försöka sy en klädsel till en phil o ted
Jessika82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 19:45   #8
Skrothis Skrothis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 61
Citat:
chery skrev: Visa inlägg
Små fodral, necessärer, nappflaskpåsar, väskor. Jag håller på med marknadsgrejor. Har delat upp det veckovis, så jag kör så många jag hinner på en vecka, eller tills jag tycker jag har lagom många av var. Jag tycker om att vara ute i god tid.
Blev så nyfiken på nappflaskpåsar... finns det någon bild eller dyl. eller går det få en beskrivning på vad det är....
Skrothis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 19:52   #9
Skrothis Skrothis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 61
Dörrstopp

Tänkte försöka att sy trekantiga dörrstopp, behöver ha en till altanen där dörren aldrig står still... Tänkte även hinna med små bebiskläder, olika små fodral....
Skrothis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 19:53   #10
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
Skrothis skrev: Visa inlägg
Blev så nyfiken på nappflaskpåsar... finns det någon bild eller dyl. eller går det få en beskrivning på vad det är....
Jag har ingen direkt beskrivning än. Idén fick jag på julmarknaden för två år sen, när en mamma satt med sitt barn i cafeterian. Hon var lätt irriterad på att vällingen hade blivit kall i flaskan på vägen dit. Det var ju kallt ute. Då började jag fundera på om man kunde göra termopåsar till flaskor. Jag kommer att ha fleece utanpå, med passande brodyr. Thermolan som vadd och flanell som foder. Gjorde en modell med snörning upptill, men den blir inte tät, så nästa idé är att sätta i blixtlås. Får se hur det blir. Än så länge har jag allt i huvudet. Ska sätta igång när jag får hem mina blixtlås. Trixet är att hitta en modell som är enkel och går snabbt att göra.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 20:07   #11
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag har alldeles för mycket på G men jag skulle vilja ge mig på/slutföra följande:
Två viktorianska korsetter, där den ena har sina resp paneler i stort hopsydda och den andra i "kinatyg" är utklippt.
jag skulle cokså vilja ge mig på antingen en korsettklänning eller en korsett av lite annorlunda snitt och vilken kräver lite mer jobb (=utgångsmönstret antikt originalmönster)
En bunnydräkt efter Playboys modeller.
Sedan skulel jag vilja ta tag i och sy en klänning i lite somrigare modell där en Chongsam ligger nära till hands, alt en lite snäv kortare klänning i grön siden, vilken jag haft liggande i många år.

Bland andra icke-sömnadsprojekt finns en rad rörförstärkarbyggen av typen "nästan färdigt".
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 20:44   #12
Skrothis Skrothis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 61
Thumbs up

Det låter ju super, bra idé!
Skrothis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 18:36   #13
ms_wiz ms_wiz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 61
Haha! Jag får väl ägna sommaren åt återstoden av mina vårprojekt. Sjömansklänningen står högt högt på listan. Men jag har inte hittat något mönster som jag gillar (ska vara i trikå och till mig själv) så jag måste nog konstruera på egen hand.
Kul att läsa vad ni andra ska göra

ha en fin sommar!!
-anneli-
ms_wiz är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons