Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-12-30, 01:00   #1
Stanley Stanley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 2
Question ENORM tygaffär i Stockholm?

Hejsan.

Undrar om det finns påläst folk här som känner till nån bra, stor tygaffär i Stockholm? Söker främst ett riktigt tjockt ulltyg till rock men även andra grejer, typ mönstrad trikå i lite coola mönster.Kort sagt: tygaffärernas mekka!

Tacksam för alla tips!
Stanley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 01:34   #2
adora adora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
Det finns ganska många trådar om det här men jag måste ändå tipsa om tygaffären i sundbyberg. de har sjukt mkt tyger där "bakom dörren". det gäller att veta vad man ska ha innan man kommer dit
adora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 11:58   #3
Fleeca Fleeca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 120
Där kommer man väl bara in om man handlar till företag eller skola?

Mvh Helene
Fleeca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 12:06   #4
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
.. eller också om man ska handla för lajvbruk.

Sundbybergs textilcentrum är lustigt på det viset. Ska man använda tyget till lajvkläder får man handla på lagret för speciella lajvpriser..

http://www.textilcentrum.se/index.php?id=start
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 15:33   #5
Fleeca Fleeca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 120
Jag klev in där lite fint och försökte handla men blev "utslängd" och hänvisad till den yttre butiken istället... Man kanske skulle börja med lajv...

/Helene
Fleeca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 16:02   #6
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Vad skönt att höra att jag inte är den enda som blivit "portad" där. Väldig konstig, egentligen..att de har det så, menar jag.

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 16:36   #7
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Butiken främjar levande rollspel och liknande hobbies som pysslar med historiska kläder på så vis att de som ska sy historiska kläder får env iss rabatt på varor. Men itne ens vi lajvare får gå in på grossen och köpa tyger för modernt och vardagsbruk, såvida vi inte kan lyckas lura i dom att det definitivt handlar om historiska kläder.

Men även butiken finns det en hel del i faktiskt, och ofta kan man ju fråga om det är något man är ute efter men inte kan hitta. De är ganska hjälpsamma.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 19:12   #8
adora adora är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 116
jag var där med en kompis och då gick vi bara rakt in och började kolla. hon i kassan tycke att jag köpte lite för lite tyg så då sa jag att det var en kappa och då tyckte hon att det var ett konstigt lajvplagg men sen sa hon inget mer.
tycker också att det är lite konstigt att de ska dölja så mkt fina tyger för "allmänheten"
adora är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 21:33   #9
Stanley Stanley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 2
tack för alla bra tips! det blir nog sundbyberg.
Stanley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 22:46   #10
squinteyed squinteyed är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 68
jag var där och frågade i den yttre butiken först om det var ok att gå in där om man var privatperson (trodde att det var bara för företag där inne). De såg ut som frågetecken och svarade lamt att "ja, det får du väl" och verkade tycka att jag var dum i huvudet som frågade. Väl inne i den inre butiken var det ingen som kollade snett på mig eller så men jag hade retat upp mig så på den yttre butikens personal att jag gick därifrån efter ett par vändor.
squinteyed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-10, 23:03   #11
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Ja, titta ett par vändor kanske är ok, men för att handla måste man ha ett kort man får efter att ha visat sitt registreringsbevis för företag.
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-11, 08:56   #12
annano annano är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 30
Det finns några fler tygaffärer i stockholm som också har ett relativt stort sortiment...

Dels tygaffären i Sickla... Sickla köpkvarter... glömmer alltid bort vad det är den heter! ...Deras sortiment är ok...

Det finns också en stor tygaffär i kungenskurva... som ligger i samma hus som Ica Kungen... Sortimentet är ok... Tror att man kan beställa hem lite mer "special" om man vill!

Tygverket på S:t Paulsgatan 19 kanske kan vara ett alternativ... jag har aldrig varit där, men det finns säkert någon annan som har!

Siden-Carlsson på Drottninggatan 80 kan också vara värt ett besök... Kunniga och välsorterade och tyvärr också ganska dyra!

Dock tror jag inte att någon av dessa affärer har lika stort sortiment som den i Sundbyberg...


Lycka till!

=)

Senast redigerad av annano den 2006-01-11 klockan 11:36.
annano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-11, 11:47   #13
annano annano är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 30
... Hmm... Kom att tänka på ett annat ställe som fanns för tio år sedan... vet inte om det finns kvar idag... men det kanske någon annan kan svara på...

Denna tyg affär heter/ hette Fashion house /House of fashion (om jag inte minns helt galet) och ligger/låg på Östermalm...Och hade ett jättebra sortiment med kvalitetstyger... givetvis med priser därefter!

=) Anna
annano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-11, 11:51   #14
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Fashion house på Östermalm och Eurokangas i Kungens Kurva finns tyvärr inte kvar.

Var tar alla bra tygaffärer vägen...

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-11, 12:49   #15
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Citat:
barkle skrev:
Ja, titta ett par vändor kanske är ok, men för att handla måste man ha ett kort man får efter att ha visat sitt registreringsbevis för företag.
Barbro
Kan man ha vad för firma som helst eller måste man ha en syfirma?

/Från en som gillar att använda sig av makens registrerade firma
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons