Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-23, 10:24   #1
PHph PHph är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 5
Lightbulb Tyger.se

Hej alla tygälskare,

Jag ser att mitt namn har figurerat i spekulationer om att jag är ansvarig för ett tyskt bolag som har mejladress tyg.se.
Detta är fel. Jag arbetar på Stoff & Stil och vi har en mejladress tyger.se som är länkad till vår hemsida. Vi har inget med det tyska bolaget tyg.se att göra.

Mvh Pernilla Hallenborg
PHph är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 10:35   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Thumbs up

Vad bra att du redde ut det Pernilla!
Vore tråkigt om Stoff o Stils rykte blev förstört.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 11:28   #3
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
Citat:
PHph skrev: Visa inlägg
Hej alla tygälskare,

Jag ser att mitt namn har figurerat i spekulationer om att jag är ansvarig för ett tyskt bolag som har mejladress tyg.se.
Detta är fel. Jag arbetar på Stoff & Stil och vi har en mejladress tyger.se som är länkad till vår hemsida. Vi har inget med det tyska bolaget tyg.se att göra.

Mvh Pernilla Hallenborg
Hej Pernilla!!

Vilken tur att jag inte ringde och började tjata
på er då...*Ler*

Tack för att du meddelade oss ALLA så behöver ingen
undra om det längre.

Ha en go dag.

Mvh Kickie
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 12:21   #4
Kickie_C Kickie_C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 129
Hej igen!!

Ringde Tyg.se nu precis och verkar som allt ordnar sig
nu.
Kändes skönt att prata.
Bad om ursäkt också, har visst mailat väldigt många mail...*rodnar**fnissar*


Fick även en ursäkt tillbaks, ibland kan det bli
väldigt fel och det har blivit det här.

Nu vet ni vad som hände.

Jag kommer helt klart beställa där igen, gillar deras
tyger massa!!

Kram Kickie
Kickie_C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 13:07   #5
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
För den som undrar så har vi raderat diskussionstråden runt "tyg.se" - det vart väldigt snurrigt i den när två helt olika bolag förväxlades pga en annan medlems inlägg, så vi tyckte den tappade sin relevans.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 13:08   #6
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Vad bra att det verkar ordna sig Kickie. Jag har ännu inte hittat något där jag verkligen vill ha men den dagen jag gör det så kanske jag beställer.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 13:11   #7
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Bra att det redde ut sig. Ja även om email är ett bra och smidigt kommunikationssätt så är det ofta enklare att reda ut något per telefon.

Emails kan ju faktiskt försvinna på vägen pga diverse tekniska fel, fasta i spam-filter, glömmas bort pga överfull mailkorg (fråga mig :-) etc
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 13:31   #8
BeeTee BeeTee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 2
Hej,

det hade varit enklare att lyfta luren och ringa mig för att ta reda på ägarförhållandena runt tyg.se istället för att hänge sig åt en massa spekulationer. Jag beklagar att 'Stof og Stil' blev indraget i det här och sänder dem min kollegiala hälsning samt en stor eloge för en skitfin 'hjemmeside'.

Det är för övrigt inget hemligt alls med tyg.se och det är inget hemligt alls med mig.

Lyfte på luren gjorde Kickie_C och vi lyckades att reda ut problemen runt beställningen som det hade gått troll i rejält. Detta lyckades vi med i mindre än femton minuter.
Ibland händer sådant och jag kan med mycket gott samvete försäkra, att jag inte med flit ägnar min tid åt att förarga möjliga, blivande eller varande kunder. Hvita Stjernlinjen, som den hette i Fornsverige, hade inte heller för avsikt att köra Titanic mot ett isberg, men ändock hände det.

I detta fall har KIckie_C och vi i god samarbetsanda undvikit en kollision av denna bedrövliga art. Kickies order är på väg, hon har kompenserats / kommer att kompenseras för sveda och värk.

Övrig kritik om tyg.se har jag givetvis tagit mig till hjärtat. Delvis är kritiken befogad, delvis är den gravt orättvis.
Att min svenska anses vara klandervärd - ja rentutav "erbarmelig" är ju beklagligt, att några av Er anser, men det får och kan (!) jag väl leva med.

Att det finns en del stavfel och beteckningsfel
i katalogen vet jag och accepterar att detta kritiseras. Jag önskar att jag hade mer tid att åtgärda det. En glädjande stor skara svenska kunder med beställningar utan troll har dock krävt mer tid än beräknat. Eftersom jag är den ende svensktalande personen här, blir allt liggandes hos mig. Men jag ska inte klaga, tyger är härliga att jobba med.

Och nu ägnar jag resten av min 12 - 14 timmar långa arbetsdag att serva de kunder som är nöjda med mig och mina prestationer som tyghandlare. Dom är dessbättre inte så få.

Med vänliga hälsningar från idylliska Halstenbek bredvid Hamburg
Björn T. Hückel
BeeTee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 13:43   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Helt OT så tycker jag din svenska är förvånandsvärt bra Björn.

Jag sa ju att det skulle ordna sig Kicki
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-23, 13:54   #10
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
"Slutet gott, allting gott". Roligt att höra att alla missförstånd har rett upp sig.
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 20:56   #11
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
clindh skrev: Visa inlägg
Bra att det redde ut sig. Ja även om email är ett bra och smidigt kommunikationssätt så är det ofta enklare att reda ut något per telefon.

Emails kan ju faktiskt försvinna på vägen pga diverse tekniska fel, fasta i spam-filter, glömmas bort pga överfull mailkorg (fråga mig :-) etc

Jag skulle önska att fler som har email på jobbet t.ex. onlinebutiker, myndigheter osv svarar på alla email så fort som möjligt. Jag drar mig för att använda telefon pga min handikapp, jag är döv så jag ringer med min texttelefon och då måste jag ringa via en förmedling som "översätter" från text till tal och vice versa, och det är väldigt långsamt och väldigt opersonligt. Nu när nästan alla har email har jag tagit bort min texttelefon. Men det är väldigt tråkigt när företag/myndigheter bara har email för att visa att man har email och inte faktiskt använder den.
Ja jag vet, lite offtopic här, men ville bara säga...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 11:49   #12
MrsKruth MrsKruth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 17
Jag är jättenöjd med tyg.se

Jag har precis fått hem min leverans av tyger och ska beställa mer. Jag har absolut inget att klaga på, allt har fungerat som det ska. De har så mycket vackra tyger!

Rekommenderar tyg.se varmt!
MrsKruth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons