Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-06, 20:39   #1
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
SE fråga

Har en fråga till alla er som äger en husqvarna designer SE här på sysidan.

Har ni ofta problem med att undertåden dyker upp på ovansidan av broderiet oavsett tyg och att ni använder rätt underlägg och undertråd??

Denna fråga gäller då endast SE och när ni använder brodyrdelen.

Tacksam för snabba svar /Bellatrix
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 21:13   #2
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Det händer om övertåden är för hårt spänd.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 21:19   #3
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Nä detta problem jag frågar efter händer när du har rätt inställning på övertåden...

Att jag undra är då min SE varit inne 4ggr för samma sak, dvs undertrådens elektroniska inställning ändras utan anledning...undrade ifall jag lyckats få ett måndagsexemplar eller det är fler som har samma problem.

/Bellatrix
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 23:51   #4
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Nehe, det har jag aldrig råkat ut för!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 06:45   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag har heller inte märkt av detta på min maskin.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 07:51   #6
ANNELIE66 ANNELIE66 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 41
Nej, tack och lov...

Min har inte krånglat med nånting överhuvudtaget ("peppar-peppar")

Tyvärr är det väl alltid så att det finns måndagsex av allt, vore ju tråkigt om just du råkat få tag i ett sånt.

Kolla upp konsumentköplagen - tror bestämt att man har rätt att byta maskin om de inte kan rätta till ett fel efter visst antal chanser.

(Om du haft den ett tag så får du kanske räkna med att lägga en liten slant emellan till en helt ny, och det är ju mindre roligt förstås, eftersom du inte kan rå för att den du har krånglar)

Annelie
ANNELIE66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 08:09   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Har garantin gått ut på din maskin?

Har inte säljaren rättat felet efter 3 försök så har du rätt enligt lag att få en ny vara. Du har ju garanti på reparation också!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 08:16   #8
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Nä jag tror inte min heller krabbat med undertråden? Möjligtvis drog den upp lite i början pga klippen avhoppstygn. Nu sista tiden har jag bara kört utan den funktionen.

Mitt Usb krabbade däremot och klarade inte av de nya USB-sticken som kom med maskinen. Så det första jag fick göra var att laga Usb-kontakten

Just då kändes det som om jag köpt ett måndagsex men sen har den funkat...säger peppar peppar jag med

Jag tycker helt klart att man ska få en ny maskin om det krabbar så man måste laga det så mycket.
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 08:19   #9
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Jo då jag har garanti kvar då den bara är ca 1år gammal. Min försäljare har ju tagit in den utan kostnad varje gång men det kostar ju endel med bensin o köra fram o tbx hela tiden (4mil enkel resa) + att man sitter utan maskin i minst 2 dagar och har massor att göra.

Ska prata med min handlare idag och se vad de säger för jag tror nämligen oxå att det är ett måndagsex jag råkat få...visst funkar det nu under garanti tiden men sen då?? Inte vill man betala för nått som skulle ha blivit fixat eller funkat utan problem.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 08:26   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tycker du ska kräva en ny maskin eftersom dom fått chansen att reparera men misslyckats så många gånger.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 08:30   #11
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
måste ju bara säga att min symaskinsförsäljare är super så jag fick faktiskt låna hennes maskin medan min var på lagning.
Har du inte ens fått låna någon undertiden

Håller med om man inte vill betala för nåt halvdant. De är ju itne så billiga heller !

Hoppas du får en ny !
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 09:49   #12
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Nä jag har inte fått låna någon maskin nån av gångerna fast de vet att jag använder maskinen varje dag så har de inte ens frågat om jag behöver låna nån maskin.
Pratade precis med service killen som sa att jag får hämta min maskin idag men de skulle tydligen visa mig nått samtidigt.

Ska köra och hämta den så snart barnen kommer från skolan sen blir det till att brodera för fullt så jag hinner ikapp det jag skulle gjort de 3 senaste dagarna
Ska ta en ordentligt snack med handlaren med för service killen kan ju inte göra nått annat än laga maskinen...ska försöka se till att få maskinen utbytt för att ha det så här funkar ju inte.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 10:09   #13
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Om man köpt en vara som privatperson så har säljaren 2 försök på sig att laga maskinen enligt konsumentköplagen, sedan kan man kräva pengarna tillbaka eller ny vara. Man behöver inte nöja sig med presentkort eller liknande.
Jag tycker du ska läsa och skriva ut den här länken.Det kan vara bra att ha med sig till affären Har själv varit med om att försäljare försökt lura mig vid reklamation av en defekt dator. Om du inte köpt din maskin som privatperson utan via ditt företag så är det inte lika lätt för där gäller inte konsumentköplagen. Lycka till!

http://64.233.183.104/search?q=cache...v&ct=clnk&cd=1
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 18:43   #14
avsl140502 avsl140502 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 28
Nej, det har inte hänt på min SE

/Eva
avsl140502 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 22:20   #15
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Det bästa du kan göra är att fixa en spolkapsel till för att t ex bara ha till broderi. Det för bedrövligt att Husqvarna fortfarande inte kan leverera dessa dyra maskiner med två spolkapslar, då man med detta slipper en massa problem.

Har haft en D1 för många år sedan och det var samma problem då, vaarför jag numera har en Brother och en Bernina som båda levereras med dubbla spolkapslar.

Om du inte har råd att investera i en till spolkapsel så kan du plocka ur den och skruva på den lilla ställskruven som sitter där. Det är möjligt att det är en färgklick på den, men det är ingen fara det är bara att skruva 1/10 varv åt gången, så får du prova dig fram till vad som stämmer med den undertråd du kör. Kom ihåg att alltid lätta på övertråds spänningen, speciellt vid konturer. Den spänningen som maskinen ställer in sig på är bara en rekommenderad trådspänning (inställd på fabrik,och sydd oftast på bomull med deras undertråd), så det varierar ju väldigt beronde på vad man syr på, med och hur mycket stygn.

Själv använder jag endast underlägg när jag broderar på töjbara tyger, men det har tagit mig tio år med brodermaskin för att lära mig det jag kan idag.
Hoppas du förstår vad jag menar annars kan du kontakta mig via mailen. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons