Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-28, 18:35   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
vet ni vad jag gjort idag

jo jag smet i väg från ett par turbulenta veckor och passade på att inskola min nya assistent. ( tror jag hittat en pärla) och ålkte till malmköping på marknad
WOW sger jag bara vet ni vad jag hittade där??

BRODYRTRÅN Gütermann 1000 meter för 40 kroner o de små melerade betalade jag 20 för jippie
att jag sedan hittade trikå tyg för 39 kronor metern, sidan band för 2 :- trikåkantband för 10 kronor metern oj vad jag handlade, massor av saker 4 5000 meters overlock konor för 100 tyckte jag var ett fynd..

det är marknad i morgon oxå, så har du som jag typ bara 13 mil så var det en lukrativ rea framför allt hade jag skitski kul, god mat, massor av roliga saker, goooodis o massor av tyg, band tillbehör o brodyrtråd...

trott som ett skrynkligt russin men glad o nöjd vinkar glatt
Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 20:13   #2
peinro peinro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 60
OCH VAD ska du göra imorgon?
Ifall du inte har ngt att sy på så har INDISKA kuddfodral 40 x 40 cm i olika färger. Tag 2 betala för 1 dvs 25:- för 2 st!! Iallafall i Stockholm, Gamla stan, city/ Inger
Ikea har innerkudde för 7:-, Kungens Kurva!! Ifall ngn vill börja tänka på julklappar!!
peinro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 20:58   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad roligt att du kom iväg till Malmköping och marknaden. Visst är det roligt att besöka den, blir lite avis.
Vilken bra inskolning också, hoppas du hittat din pärla nu.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 08:12   #4
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Så roligt ! tänk vad man blir glad över att handla o fynda . Lycka till med nya assistent.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 08:16   #5
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Vad roligt! Blir lite avis, älskar marknader. Och vilka fynd du gjort. Hoppas att du hittat rätt assistent nu.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 08:52   #6
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
oj

nu ser jag hur trött jag var, inte många rättstavade ord där inte heheheh.

japp det var ett äventyr för jag tog fel håll på 55an, så jag körde nästan 2 mil innan jag insåg misstaget, vände o hamnade i mitt livs värsat bilkö, från strängnäs till malmköping...
max 2 meter per 5 miuter, en resa på 13 mil tog 3 timmar phu! hem tog det 1,5

väl där så var det helt härligt! jag älskar marknader oxå o ynkade mej lite för Agneta (gidget) att det e så tråkigt att stockholm inte har någon. så hon inspirerade mej.

på morgonen hade min stackars gubbe sådan migrän att han bara inte orkade hänga med, Assistenten som jobbade sin 2 provdag, säger käckt att jag vill följa med. skit i att jag bara ska jobba 4 timmar idag vi åker. En väldigt go tjej som såg mina behov innan jag var medveten om dem själv. är jag inte så bortskämd med, det kan bara familjen annars.

väl på marken hittade jag en dansk knalle.som hade en jättefin danks kvalitet. men eftersom jag hör dåligt så hörde jag bara att han mumlade, och assitenten sa att han var tysk.
jag hittade massor av tyg och började beställa på tyska. farbrorn tittar uppgivet på mej en stund o säger på artikularad danska jag förstår inte ett ord. fniss.och är det något jag inte förstår är det danska. jag har ett bra språköra men danska hör jag bara inte vad de säger, så det blev en kul upplevelse. han hör iallafall mig säga att jag kan brodera med maskinen på ett visst tyg till fina kuddar ( min nya assistent är väldigt farsinerad av maskinen) då rycker an dram en låda under disken med brodyr trådar mest melerade ( mina favoriter) ler som ett lyckligt barn när jag tar nävvis...

Det är tur att min gubbe mår bra idag för med 16 meter tyg kliar det i fingrarna. och supergulliga Gülderen har gjort en massa mönser på kläder åt mej, så nu får han leka tillskärare idag...

Har du tråkigt i dag så åk dit, leta efter dansken,han var bäst men det fanns fler tygknallar... glöm inte att smaka churros de var goda

vinkar Annie
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 09:34   #7
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Det är en ren glädje att fixa mönster till dig!
Kommer snart flera så att du kan göra av med allt ditt fina nya tyg.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 11:08   #8
sarilundmark sarilundmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 56
Vet du hur länge marknaden håller på?
sarilundmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 17:46   #9
sarilundmark sarilundmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 56
Det var ett bra tips. Har varit på marknaden och inhandlat tyg, band, resår och mycket annat. Ett minus dock för vädret... annars helt okej marknad.
sarilundmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 20:28   #10
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Åh va glad jag blev nu!!!

En sådan toppendag du verkar ha haft! Guldkanten är ju tveklöst din nya assistent, hennes inställning och engagemang.

Så på maskinen bara, här väntar vi på vad som komma ska.

Kramis
KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-30, 06:27   #11
ANNELIE66 ANNELIE66 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 41
Suck...

Vad är väl ändå en dag på slottet.....

Själv låg jag däckad hela helgen, men har repat mig såpass att jag sitter på jobbet igen.(tur att det är hjul på kontorsstolen)

Jättegrattis Trollet till ny PA, funkar ni ihop i bilköer och på trassliga marknader med allt vad det borde innebära "med dig i släptåg" - du verkar ha blivit lite köpgalen där bland alla godsaker - så kommer naturligtvis allt annat gå som en dans för er i fortsättningen också.

Må väl, Annelie
ANNELIE66 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-30, 13:27   #12
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Thumbs up

Oj vad jag blir glad när jag läser hur roligt och vilka fynd du har gjort visst är de härligt att fynda hihih ser fram emot allt underbar som du kommer att vissa oss här på sysidan fram över. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons