Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2023-12-30, 13:03   #1
Andande Andande är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2023
Inlägg: 1
Nålstången fastnat nere på Singer

Hej,
Jag är symaskinsamatör tyvärr. Min dotter har fått en Singer tradition. Plötsligt när hon sydde så fastnade nålen nere. Vi har tagit bort all tråd, tagit bort nålen, men det går fortfarande inte att vrida upp själva nålstången, när man vrider på handhjulet så går den upp en bit sedan tar det stopp. Bifogat två bilder. Det här kanske är jätteenkelt, men vi förstår det inte. Någon som kan ge något tips? Maskinen är i stort sett helt ny.
Mvh
Andreas
Bifogade bilder
  
Andande är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-31, 09:43   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Nej!! Aj så tråkigt. Om jag inte inte missuppfattar dig så känns det som om den är ganska ny symaskin? Är det garantitid på den uppsök köparen. Vid nyköp alltid 3 års garanti vill jag minnas. Jag skulle inte börja pilla detta själv. Det är så tunga grejer det du har där. Meckar du först själv ngt i maskinen gäller inte ngn garanti.

Innan du kontaktar säljaren, skulle jag även läsa på angående garantier hos konsumentverkets hemsida. Det är alltid bra att vara uppdaterad på.
Konsumentverket.se
https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/garanti/

Lycka till!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-01-04, 14:31   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Hej!
Hur går det med nålstången och symaskinen??? Vore ju kul att få veta då man lägger ned energi och försöker hjälpa.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-01-29, 14:54   #4
christensengotebrog christensengotebrog är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2024
Inlägg: 1
Hej!

Det går faktiskt riktigt bra med nålstången och symaskinen, tack för att du frågar! Det är verkligen uppskattat att du lägger ner tid och energi för att hjälpa. Att få sådan support gör hela processen mycket roligare och mindre överväldigande.

Förresten, pratade just med en vän som också håller på med sömnad. Han nämnde något intressant om morgonrock barn, och hur det kan vara ett roligt projekt för nybörjare. Det fick mig att tänka på att det kanske vore en kul utmaning för framtiden, speciellt nu när jag börjar få kläm på grunderna.
christensengotebrog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-01-29, 16:25   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Tack vad roligt att den är igång igen.

Men absolut självklart ska du göra det. Allt som känns kul. Spara gamla lakan, gardin eller köp på Återvinning. Spelar ingen roll hur de ser ut, då kan kolla att passformen är bra, funkar m m.

Kom ihåg att alltid hålla koll på trådriktningen i tyget för då kan du skära tyger åt alla håll, riktningar och former.

Testa och ha kul! Det lär du dig massor på. Ser fram mot dina bilder på Sysidan.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-05, 17:09   #6
HelmutM HelmutM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 48
på ,min maskin brukar de bero på att träden lagt sig runt spolen för undertråden. Vet inte om det går att lyfta bort under plattan och dra ut trasslande trådar
HelmutM är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
fastnat, nål, nålstång, singer


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons