Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-06-10, 21:54   #1
jtp jtp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 12
Meedom-liknande bok med mönster för vuxna

Jag har nyligen börjat sy och upptäckte Meedom&Meedoms böcker, som jag tycker är super. Passar utmärkt när jag skall sy till syskonbarnen, men nu har jag lite lust att sy till mig själv också...

Vet någon om en (lättillgänglig) bok i Meedom-stil, men för vuxna? Med baskläder och uppritade alternativ, som på deras mönster. Jag lånade en mönsterkonstruktionsbok på biblioteket, men där var allt bara uppritat i miniformat, och jag vill ha det på mönsterark. Raka linjer går ju bra att förstora, men jag klarar absolut inte av att förstora upp de runda kanterna.
jtp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 06:33   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Den klassiska "Mönster och konstruktioner för damkläder" har grundmönster för diverse plagg med instruktioner för hur du ändrar för att få olika (uppritade) variationer. Det är tyvärr det närmaste jag har stött på.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 14:44   #3
SvandisRos SvandisRos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 109
Sitter o läser den just nu...

Citat:
Jimipe skrev: Visa inlägg
Den klassiska "Mönster och konstruktioner för damkläder" har grundmönster för diverse plagg med instruktioner för hur du ändrar för att få olika (uppritade) variationer. Det är tyvärr det närmaste jag har stött på.
Och tycker faktiskt den är att rekommendera. Jag har inte sytt kläder förr i hela mitt liv, tills jag sydde en klänning till mig häromdagen och jag blev ganska nöjd med den.

Med den här boken får jag lära mig anpassa mönstren till mina mått... och det tycker jag är härligt!

Och det var tack vara att någon här tipsade om den... så köpte jag den och fick hem den igår
SvandisRos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 07:49   #4
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag vet inte hur M&M:s kläder ser ut, men det finns en serie mönster och även en eller flera böcker från " built by Wendy"
Det finns många yngre tjejer som syr från dessa och använder bla vintagetyger och detaljer från dukar etc. Mönstrena inbjuder till att släppa loss fantasin
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 11:50   #5
jtp jtp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 12
Åh, tack! Skall kolla upp de böckerna Och i bibliotekets information om Öbergs bok stod det att den har 4 mönsterark, perfekt!

När jag ändå håller på och frågar; vet någon om var man hittar ett mönster till en helt vanlig sommarklänning? Jag hittade http://grosgrainfabulous.blogspot.co...n.html#Arcadia och blev jätteglad, för det var precis så jag ville ha min klänning, men så upptäckte jag att "free pattern" innebar att man skulle rita sitt eget mönster... Så vet någon var man hittar ett (helst gratis) mönster i den stilen? Eller kan någon förklara hur man ritar ärmhål och halshål rätt?
jtp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 22:48   #6
jtp jtp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 12
Jag var på biblioteket och hittade ett mönster, så det behövs inte längre!
jtp är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons