Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-14, 17:50   #16
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Det där är inte vettigt!

Frågan är ju om en förskolemiljö fungerar för den personen över huvud taget! Vissa smala randningar kan ju bli flimriga, men inte är de flesta barnkläder sådana! Jag skulle vilja säga att det allra vanligaste är Pop randen och kopior av den, och hur många sådana tröjor finns det inte, man ser ju dem överallt, och då kan ju den personen knappt ens vistas ute i samhället? En bra arbetsmiljö är givetvis något man bör kunna kräva, men detta går lite väl långt.
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 18:22   #17
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Det var väl det jag reagerade över också... Om man har så lätt inducerad migrän så lär ju inte randiga tyger vara det största problemet i en förskolemiljö. Fast jag kanske har helt fel?
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-16, 21:19   #18
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
När jag gick på lekis som liten kom jag hem med migrän varje dag och jag kan ju säga att det inte var kläderna som gjorde det
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-17, 08:08   #19
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Jag tror olika personer får migrän av olika saker.
Ljud, lukter, sol, billjus, mat,hormoner osv
Tror att det är ganska olika.

Olika personer blir även olika sjuka ju.Endel kan ju klara att jobba om de tar en tablett medans andra kramar toastolen
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 13:32   #20
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
hmmmm

jag har haf migrän i hela mitt vuxna liv... och mina barn är randiga... jag älskar randigt... men jag säger inte att jag inte tror dem som påverkas... jag kan få ont i huvudet och må illa av folk som har en scarves knuten om halsen... eller slips... det är lika knasigt det...

däremot tror jag inte på att begränsa barns kärlek för färg och mönster... Om någon som blir sjuk på sin arbetsplats på grund av sina arbetskamraters klädval så är det inte förenligt med lagen? att alla ska klä sig i tex turkosa kläder för att det gör att denna person kan arbeta kvar... visst ska man anpassa omgivningen men att det ska innefatta vad barnen har på sig... njaeh det tror jag inte på...

Då borde denna kvinna få andra arbetsuppgifter tills hennes migrän har utretts ordentligt och att hon kanske ska få jobb där det bara arbetar folk som är enfärgade...finns det????

suck vet inte varför jag ens gav mig in i den här tankegången... ibland blir man så trött av alla dessa I landsproblem... (dock inte mindre verkliga för dem som drabbas)
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons