Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-09, 08:25   #1
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Finns det NÅGOT sätt att rädda detta??

Alltså. Jag är INTE nöjd. Sömnadstekniskt så är den föredömligt gjord. Livet ner till höfterna är jag ganska nöjd med, men KJOLEN! Kräks... Funderar på att förpassa eländet till papperskorgen.

Frågan är väl bara vad jag ska ha på mig DÅ på syrrans bröllop på lördag... Med två småttingar hemma så är ju tillfällena till att gå och prova klänningar i princip obefintliga. Häromdagen så fick jag jaga lilltjejen genom Lindex, själv iklädd bara bh (och som tur var byxor....), så den missen gör jag inte om igen...

Kanske går det att rädda NÅGOT av den...??

http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=29736
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 08:43   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Skulle du inte kunna sy in alternativt ta bort kilarna. Tror att klänningen skulle vara snyggare med en rak kjol. Livet ser bra ut.

Förpassa till papperskorgen tycker jag inte att du ska göra, du har lagt ner allt för mycket jobb på den.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 08:48   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Eller varför inte sätta dit en underkjol i tyll som håller ut vidden. I papperskorgen bör den inte hamna.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 09:06   #4
AnnaB AnnaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 92
Jag tycker att den är snygg, jag! Speciellt kjolen...
AnnaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 09:20   #5
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Ta bort kilarna är mitt råd, då kommer kjolen att hänga snyggare. Troligen lite för stelt tyg för att ha den vidden i kjolen. Väldigt snygg modell för övrigt.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 10:56   #6
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Tyvärr måste jag hålla med dig om att det är nånting med klänningen som inte ser rätt ut.

Kan inte exakt sätta fingret på vad det är, men tycker absolut inte att du ska kasta bort den! Det går säkert att fixa till.
Det första som jag kommer att tänka på är att du ska sy färdigt i halsen och ärmhålen. Såna små detaljer kan göra att helhetsintrycket ändras radikalt. Så om du fixar till det och prövar klänningen pånytt så kan det se helt annorlunda ut, då allt blir mer "städat" när man får bort nålar osv.

Annars så kan det ju vara en idé, som någon redan sa, att ta bort kilarna i kjolen.

Men mitt tips är att försöka åtgärda i lite mindre steg först. Hellre pröva att sätta till nåt litet, än ta bort något stort som man satt ner mycket arbete på...

Ett annat tips som jag tror skulle funka bra (förutsatt att du tycker om sånt) är att sätta ett smalt band under bysten eller högt upp i midjan. Kanske ett mörkt sammetsband som du knyter i en en enkel rosett på ryggen.
Jag tror att det skulle dela av klänningen på ett mycket snyggt och smickrande sätt. Dessutom är det ju väldigt trendigt för tillfället
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 11:27   #7
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
Finns det något att rädda

Nej, lägg inte klänningen i papperskogen, du kan
ta bort kilarna o sy den lite rakare, sedan tycker jag att du skall sy en halsduk... samt ha
ett par "maffiga" örhängen till. Jag vet att man kan känna sig ful, ungarna o hemmet ta sin tid man är på uselt humör för att det inte blev som man ville... men hav tröst, ändra lite, satsa på assocearer skor, örhängen m m . Varken du eller klänningen är ful tyget underbart, trendigt..
Lycka till.
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 11:28   #8
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag instämmer med föregående talare, dvs sy klart halsen och ärmhålen.
jag hade nog tagit bort kilarna också, för tyget ser lite stelt ut.
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 15:52   #9
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Tack, jag behövde lite moraliskt stöd för att orka köra en sväng till med klänningen...

Det är nog kilarna som förstör alltihop, Sånt jobb som det var med dem... Suck! När jag såg modellen framför mig så tänkte jag kort, men liksom svepande klänning. Och nu när jag ser den så ser den bara "stärkt" ut. Som om den hade ståfjong (ursäkta uttrycket...).

Ska sprätta ikväll, så får vi se hur det blir. Var runt en sväng på stan och konstaterade att jag inte hittade något alternativ som jag tyckte bättre om ändå, så det lär nog bli denna klänning...

Återkommer i ämnet...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-12, 08:20   #10
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Nä. Nu har jag officiellt kastat in handduken. Jag blev på arg på klänningen för att den inte blev sådär svepande som jag hade föreställt mig den. Jag halverade kilarna och då ser den faktiskt bra ut, men som sagt. Jag är så arg på den och man ska inte ha "arga klänningar" på ett bröllop.

Det slutade med att jag sabbade semesterkassan och köpte en brokadkavaj i rosa och vinrött som sitter som gjuten på mig, kompletterat med ett gammalrosa linne och vinröd kjol, samt svarta skor. Det blir GLADA kläder i alla fall!!

Dessutom så kommer både jag och dottern att få ha på oss våra fina kappor, så LITE hemsytt blir det på bröllopet i alla fall!

//Kaja

PS: Tänker sy klart klänningen så småningom, men inte 3 dagar innan bröllopet och 5 dagar innan resan till medelhavet... Det finns annat att göra då!
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-12, 10:24   #11
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Klokt, fast trist på semesterkassan.

Hoppas du får trevligt på bröllopet och på resan!
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons