Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-07, 20:59   #1
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag blir så full i skratt

Det här modet som nu verkar vara ganska vanligt hos killar runt 20-års åldern; ni vet när byxorna sitter ganska långt ned.

Jag har nu de senaste dagarna bevittnat pojkar som helt medvetet haft byxkanten nedanför den punkt där stussen är som störst. Man skulle kunna tro att de hade snygga kalsonger som de ville visa upp, men se nej, så var inte fallet.

Nåväl, en av dem skulle skynda sig och precis som man kan tänka sig så hände det som lätt händer om byxorna inte har något att hänga på... de trillade ner vid knäna. Han fortsatte småspringandet hållandes i byxorna lite högre upp samt, kan jag tänka mig, något förlägen.

Jag är dock inte helt förtjust i modet då jag helst inte bevittnar någons gamla urtvättade kallingar... Det låter som jag är 83, men jag är bara dryga trettio...
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-07, 21:10   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tror jag skrattar på mig
Kan inte förstå heller att kläderna alltid ska vara för små för kroppen. Tror inte det är åldersrelaterat men man vet ju aldrig med tanke på at jag är i sammanhanget sk. tant
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-07, 21:16   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tycker folk kan se ut hur de vill men det jag inte fattar är att man klär sig så obekvämt...

...för inte kan det väl vara bekvämt med brallor som ständigt hotar att hamna vid knäna eller att pressa in sig i byxor som sitter som korvskinn?

Ja ja jag börjar väl också bli tant ja med

*blinkar lite åt S u Nordlinder apropå ett privat samtal (skrattar fortfarande)*
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-07, 21:22   #4
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
Alvan skrev:
Tycker folk kan se ut hur de vill men det jag inte fattar är att man klär sig så obekvämt...
Håller absolut med, bara man är hel och ren och trevlig så tänker jag inte döma någon med utgångspunkt från kläderna... men jag funderar på om inte det att visa underkläderna (gamla tunnslitna dessutom) tangerar "hel"-begreppet för min del?
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-07, 21:30   #5
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Ja jag har blivit lite fundersam för det där korvskinnsmodet. Vet inte om det är samma vi menar. Har sett det på väldigt få men trots det underligt. Det ser ut som om killen tagit på sig byxsor som han har vuxit ur för ett par år sedan och inte får upp helt och visar kalsongerna han med.

Å så har man då det gänget med mjukisbyxor med grenen vid knävecken. De jag sett brukar inte visa kalsongerna utan har extremt långa tröjor som gör att de ser ut att ha lång överkropp.

Visst är väl kläder ett härligt sätt att visa stil på Känner mig tant jag med och trivs bra med det. Något trivsamt med att vara det tycker jag. Börjar så smått titta på dedäringa bekväma byxorna och tröjor får absolut inte vara för korta eller tighta för min del. Eller så är det jag som börjat ändra mig i kroppen och knoppen?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 15:07   #6
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Men roligast är det väl ändå när de har ett par löst sittande byxor (nedanför stussen) OCH ett par hängslen dinglades från byxlinningen , det är synd och skam *tantvarning* att de inte förstått hur ett par hängslen skall användas!

Grabbarna som gör så är i min ålder (17-19) man jag kan för mitt liv inte förstå varför , det är ju mycket snyggare med en kille som använder hängslena rätt...
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 15:40   #7
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Allra allra värst är när killarna har kallingar under badbyxorna på badhuset, det så äckligt!
Förstår de inte att det handlar om hygien?
Usch usch usch
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 15:44   #8
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Citat:
katta skrev:
Allra allra värst är när killarna har kallingar under badbyxorna på badhuset, det så äckligt!
Förstår de inte att det handlar om hygien?
Usch usch usch
Vad är det du säger? Något sådant har jag aldrig sett. Hahaha... jag skulle antagligen börja gapskratta om jag såg något sådant.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 16:11   #9
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Varför tycker ni att det är äckligt att ha kallingar undan badbyxorna?

Jag brukar ha bikinitrosor under badshorten (och bikini-topp upptill, såklart) för att jag tycker att det känns helskumt att inte ha trosor på mig under shorten. Som att jag skule gå utan trosor under byxorna till vardags.
Det är långt ifrån alla badbyxor som har innerbyxor..... (tyvärr).
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:15   #10
aliquis aliquis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 162
Citat:
JenniferS skrev:
Varför tycker ni att det är äckligt att ha kallingar undan badbyxorna?

Jag brukar ha bikinitrosor under badshorten (och bikini-topp upptill, såklart) för att jag tycker att det känns helskumt att inte ha trosor på mig under shorten. Som att jag skule gå utan trosor under byxorna till vardags.
Det är långt ifrån alla badbyxor som har innerbyxor..... (tyvärr).
Jag badat inget i somras men jag tror att modet var att ha shortsen som brallorna, dvs hängandes över fillingarna också. Och det är klart, skall man ha hängande shorts blir det ju kalsonger under som gäller, för inte hade det uppskattats mer om halva springan syntes? Det är däremot något som jag tycker är grymt fult och äckligt, folk som inte ser ut att ha några underkläder överhuvudtaget, jag vill inte gå o kika upp i någon annans röv. En del av dem kanske använder underkläder som bara har halkat ner av brallorna dock.

Däremot förstår jag inte vad som är hygieniskt fel med att ha fillingar under, det är ju antagligen inte så att de bara drar på sig shortsen på fillingarna de har för tillfället och sedan sitter o väntar tills de torkar, utan antagligen har de väl med sig både ett par fillingar och shorts. Man vill ju gärna kunna dra på sig något torrt efteråt även om man är kille. Oh, sy badshorts vore ballt med =P
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:30   #11
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
OT-varning!
Den idén tar vi! Är i behov av ett par badshorts till sommaren (i svart och rött), hittar jag bara ett bra tyg så då jäklar!
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 17:47   #12
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
för inte hade det uppskattats mer om halva springan syntes? Det är däremot något som jag tycker är grymt fult och äckligt,


Håller med helt där. Såg härom om dagen en gubbe i 60-70 års åldern som tydligen hakat på modet. Springan syntes och usch vad äckligt det är. Bara att vända sig bort och gå förbi.

Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 20:21   #13
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Haha ja fy 17 för brallor på halva baken, alldeles oavsett om det är grabbar med stora hiphop-byxor eller brudar med trånga jeans och stringen uppdragen till skulderbladen. Min kille brukar säga "Titta, här visas det skinkteater!".
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 20:35   #14
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
grejen att det är ohygieniskt är att alla inte använder rena kallingar under badbyxorna. Det är också därför de som blir upptäcka blir utslängda.

Självklart förstår jag att man vill ha något under om man har stora shorts, men då är det kanske trevligare att använda tajta badbyxor.
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 23:00   #15
aliquis aliquis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 162
Citat:
katta skrev:
grejen att det är ohygieniskt är att alla inte använder rena kallingar under badbyxorna. Det är också därför de som blir upptäcka blir utslängda.

Självklart förstår jag att man vill ha något under om man har stora shorts, men då är det kanske trevligare att använda tajta badbyxor.
Tajta badbyxor går ju bort pga peniskomplex. Sedan är de väl kanske inte så snygga, såg ett par modell "hotpants" fast de var väl tänkta för killar då som iofs var snygga, men samma sak gäller väl där med
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons