Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-29, 21:27   #1
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Hur ofta byter ni kläder?

Kan ni ha samma kläder på er 2 dagar i rad?

Jag har kommit på mig själv att jag aldrig har det utan byter alltid något plagg

jag är kanske nojig?
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:30   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Två dar i rad, samma kläder? Aldrig i livet, här byts det varje dag så tvättkorgen blir aldrig tom.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:32   #3
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Delfintua skrev:
Två dar i rad, samma kläder? Aldrig i livet, här byts det varje dag så tvättkorgen blir aldrig tom.
jag gör samma sak
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:36   #4
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Det är onödigt tycker jag, så jag byter kläder varannan dag, även om underkläder och strumpor byts varje dag. Då kan man likagärna byta nattlinne varje kväll, eller varför inte sängkläder? På sommaren blir det ännu mer sällan, mest för att jag springer runt på en massa scoutsaker där det alltid finns minst tio pers som är skitigare än vad jag är. Och jag minns sommarkvällen då vi kände oss så skitiga och badade med kläderna på...
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 21:38   #5
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
MadWomanInBlack skrev:
Det är onödigt tycker jag, så jag byter kläder varannan dag, även om underkläder och strumpor byts varje dag. Då kan man likagärna byta nattlinne varje kväll, eller varför inte sängkläder? På sommaren blir det ännu mer sällan, mest för att jag springer runt på en massa scoutsaker där det alltid finns minst tio pers som är skitigare än vad jag är. Och jag minns sommarkvällen då vi kände oss så skitiga och badade med kläderna på...
trevligt att bada med kläderna på
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 10:54   #6
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Det är lite olika för mig det där. Underkläder, linnen och strumpor, alltså sådannt som är i kontakt med huden byts dagligen, allt som sitter "utåt" kan bäras ett par gånger till, om jag inte lyckats få fläckar på dem eller ägnat mig åt väldigt fysiskt ansträngande aktiviteter.

Jag är väldigt "rädd om" mina kläder och försöker att inte tvätta i onödan för att få så lite tvättslitage som möjligt på kläder jag tycker om och har sedan barnsben fått lära mig att skilja på "hemmakläder" och "bortakläder", så vanligtvis har jag lite "fulare" kläder på mig hemma och sen har jag mina "snyggare" kläder som jag är extra försiktig med.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 14:28   #7
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
är jag bara hemma och drar kan jag ha samma kläder två dar i rad, men inte om jag ska till skolan eller träffa folk.
Jag har försökt börjat lära mig att inte tvätta kläder lika ofta.
Mitt mål är att tvätta kläder när de inte känns fräscha(?) längre. Vilket innebär att jeans kan man ha väldigt länge medan en t-shirt kan tvättas efter en dag ibland.
På soffan i sovrummet ligger alla kläder, som är anända men inte behövertvättas än, i högar.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 14:44   #8
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68
Jag byter outfit varje dag men jag tvättar absolut inte kläder efter en användning, mycket av de kläder jag har måste kem- eller handtvättas så jag försöker vara försiktig med dem istället.Tycker inte om tanken på att rena kläder tvättas i onödan, känns som slöseri med tid och med miljön.
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:09   #9
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Förstår mej egentligen inte på folk som byter kläder varje dag... dom måste ju ha en enormt stor garderob!
Å varför ska man byta kläder om dom inte ens är smutsiga?
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:16   #10
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Jag håller med Sanna!
Jag byter om så fort jag kommer hem. Det känns ledigare och sparar jobbkläderna från slitage & fläckar.
Jag är lite lat, att fundera ut snygga klädkombinationer är inte precis det jag vill lägga tid på (sover hellre några minuter längre på morgonen). Därför blir det ofta samma kläder två dagar i rad. Underkläder tar jag såklart alltid rent.
Om jag hittar ett snyggt plagg köper jag ofta flera likadana - ibland olika färger men ofta t.o.m i samma färg! Det är viktigt att det mesta i garderoben matchar och att kläderna är fräsha utan att de blir söndertvättade. Därför blir det en del vädring av kavajer, handtvätt av siden etc. och maskintvätt på allt annat.
Detta med klädbyten varierar säkert mycket beroende på ålder, intresse och vad man gör på dagarna.
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:33   #11
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
HRM skrev:
Jag håller med Sanna!
Jag byter om så fort jag kommer hem. Det känns ledigare och sparar jobbkläderna från slitage & fläckar.
Jag är lite lat, att fundera ut snygga klädkombinationer är inte precis det jag vill lägga tid på (sover hellre några minuter längre på morgonen). Därför blir det ofta samma kläder två dagar i rad. Underkläder tar jag såklart alltid rent.
Om jag hittar ett snyggt plagg köper jag ofta flera likadana - ibland olika färger men ofta t.o.m i samma färg! Det är viktigt att det mesta i garderoben matchar och att kläderna är fräsha utan att de blir söndertvättade. Därför blir det en del vädring av kavajer, handtvätt av siden etc. och maskintvätt på allt annat.
Detta med klädbyten varierar säkert mycket beroende på ålder, intresse och vad man gör på dagarna.

jag tycker det är jätte skoj att fundera ut olika klädkombinationer särskilt nu när man använder kjol eller klänning alltid
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 07:53   #12
HelenaS HelenaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 8
när jag kommer hem från skolan så byter jag alltid om till någont mer ledigt och i de flesta fall skönare plagg. så jag kan nog ha kläder mer än en dag. Berget med tvätt är ändå enormt och tycks aldrig ta slut.
HelenaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 09:07   #13
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
HelenaS skrev:
när jag kommer hem från skolan så byter jag alltid om till någont mer ledigt och i de flesta fall skönare plagg. så jag kan nog ha kläder mer än en dag. Berget med tvätt är ändå enormt och tycks aldrig ta slut.
vad pluggar du
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 09:08   #14
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Jag har nästan aldrig samma kläder på mig två dar i rad (undataget om jag går hemma och "sunkar"). Jag tycker det är kul med kläder och klär mig efter hur jag känner mig just den dan.

Men för att spara på miljön och på kläderna så tävttar jag dem förstås inte efter varje användning. Toppar tål oftast 2-3 dagars användning och byxor, jeans och kjolar tål rätt många dagar, tycker jag.

Underkläder och strumpor byter jag förstås varje dag.

Senast redigerad av Ilsefin den 2006-12-01 klockan 09:33.
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 09:10   #15
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Ilsefin skrev:
Jag har nästan aldrig samma kläder på mig två dar i rad (undataget om jag går hemma och "sunkar"), jag tycker det är kul med kläder och klär mig efter hur jag känner mig just den dan.

Men för att spara på miljön och på kläderna så tävttar jag dem förstås inte efter varje användning. toppar tål oftast 2-3 dagars användning och byxor, jeans och kjolar tål rätt många dagar, tycker jag.

Underkläder och strumpor byter jag förstås varje dag.
ja kläder är kul
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons