Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-29, 13:01   #1
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Nu är jag ledsen!

Nu behöver jag tröst! Min pojkvän har fått ett jobb som kolloledare som både han och jag sökte (det var mer än en plats)! Jag fick nästan tvinga honom att skriva en ansökan för att han var så seg! Dessutom har han inga bra referenser för det jobbet medan jag har massor, plus att jag pluggar till lärare. Jag är ju självklart glad för hans skull, men nu måste jag jobba i en fabrik hela sommaren och på skift så man inte orkar med någonting. Medan han får vara utomhos hela sommaren och vara med en massa barn och ungdomar. Dessutom kommer vi inte att kunna träffas nästan någonting!

Det känns så orättvist eftersom han inte brydde sig om han fick jobb eller inte medan det för mig betyder så mycket både ekonomiskt och för min utbildning
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-29, 13:06   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nää fy va trist. jag känner igen mig, min man åker räkmacka och jag får kämpa, även om man är glad för deras skull så kan man inte låta bli att gräma sig lite.

Har du ringt och frågat varför inte du fick nåt jobb? Det kanske finns någon förklaring. Skulle gissa på att de behöver killar.

Lycka till hur det än går.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-29, 13:18   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Usch vad trist!
Jag känner igen mig lite också från den första sommren jag fick jobba skift (man skulle vara 18 på den tiden, vet inte vad som gäller nu). Jag gick på tekniskt gymnasium och fabriken hade särkilt varit hos oss och sagt att de behövde folk över sommaren.
Min pojkvän gick samhällsvetenskaplig linje och sökte jobb på samma fabrik. Naturligtvis fick han och andra icke-tekniker jobb och inte jag! Jag blev tvärförbannad och frågade vad det här var frågan om, eftersom jag hade teknisk utbildning och vad hade de emot tjejer bla bla bla, och då vågade de inte annat än att ge mig jobb också, så det slutade bra i alla fall! (Året därpå kontaktade de mig särskilt och sa att de hade en plats för mig...)
Jag tycker också att du ska kolla med dem i alla fall.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-29, 13:26   #4
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jo jag ska ringa dit, min mamma trodde också att de behövde killar. Men jag tycker att de ska behöva mig med...

Fabriken jag ska jobba på i sommar jobbade jag på förra året med, det är en limfabrik och jag tycker att det är rena helvetet. Det är ju bra med olika erfarenheter men nu tycker jag att jag fått den erfarenheten, jag vill jobba med människor!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-29, 13:31   #5
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Vad tråkigt, jag lider med dig. Jobbade också på fabrik en sommar i tonåren och det var inte så skoj. Du ska absolut försöka prata med dem igen. Du har ju fått lära dig saker om barn och ungdomar samt haft praktik redan (gissar jag) och det är ju en bra erfarenhet för jobbet! Lycka till!
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-29, 19:38   #6
outi outi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 42
Håll kontakten!

Kanske ännu viktigare än att få reda på varför du inte fick jobbet... visa dem att du fortfarande är intresserad.

Det kan ju bli så att någon av dem som fick jobb tackar nej i sista sekunden, eller att någon blir sjuk, och då är det DIG de ska komma att tänka på som inhoppare/vikarie/räddaren i nöden!

Håller tummarna för dig!
outi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-04, 21:55   #7
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag har visst glömt att säga att jag fick jobbet till slut. Om en vecka åker jag till Gräddö och blir kolloledare
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-04, 21:59   #8
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Härligt!!!!!!!!!!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-05, 12:12   #9
outi outi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 42
Grattis!

Skönt att det löste sig och att du fick som du ville!
outi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-05, 15:45   #10
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Ja, grattis, va skönt att du fick det och slapp fabriken
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons