Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2012-08-23, 14:13   #1
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Smakråd?

Jag köpte en singer, men jag har fått skicka tillbaka den en gång och nu ska jag behöva göra det igen, den funkar inte som den ska helt enkelt. Blev så besviken.
Men så hittade jag två andra symaskiner, och behöver lite smakråd, vilken blir bäst för de endamål jag har?
Jag behöver en som är hållbar i längden och klarar många olika saker eftersom jag ska sy mycket hemma men också i en syatelje.
Här är första, http://www.brothershopen.se/Symaskin...k-symaskin.htm

och här är den andra
http://www.brothershopen.se/Symaskin...k-symaskin.htm

vad tycker ni? eller vad rekommenderar ni? Husqvarna är tyvärr för dyr för mig som ännu studerar annars hade jag köpt någon av deras.
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 15:52   #2
SvandisRos SvandisRos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 109
Blocket?

Hej,

Har du kollat blocket? Finns ofta fina maskiner där.

Själv har jag en Elna och är mycket nöjd med den.

Denna är ju fin:
http://www.blocket.se/sodermanland/S....htm?ca=18&w=3

Senast redigerad av SvandisRos den 2012-08-23 klockan 15:54. Anledning: Hittade en fin maskin på blocket som jag ville tipsa om.
SvandisRos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:29   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag rekommenderar NV-30. Den kan lite mer än MS-4 an och är starkare och har fler sömmar.

Jag har själv en MS-4 som jag köpte som andra maskin. Det är liten och lätt. väger bara 4 kg. Men den syr bra. Den passar mig perfekt som andra maskin. Liten och lätt klarar det nödvändigaste.

Till Brothers maskiner passar Janomes snäppfötter och spolar, Det finns massor av pressrötter och tillbehör som gör att du köpa till, för att kunna sy specialgrejor.

Tillbehör till bra priser hittar du på Ebay. Där finns det flera ebay-butiker som är mycket seriös. Köper man ett par pressarfötter brukar priset med frakt blir ungefär hälften mot här.

Senast redigerad av bila den 2012-08-23 klockan 18:39.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:49   #4
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Nv 30 har jag och är mycket nöjd med den, kan helt klart rekommendera den.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 19:17   #5
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
Tack för era svar, NV 30 är den som det lutar mest åt, bra tips jag har fått av er och råd! Gör det lättare att ta beslutet =) Ska bara skicka tillbaka den andre som jag hade som vägrar fungera ordentligt =/
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 10:38   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Var dock försiktig med att köpa från privatpersoner. Man får inte garanti så man kan inte gå tillbaka om någonting gått sönder. Man köper grisen i säcken i synnerhet om man köper online och får det hemskickat.

Om man ska köpa beg så msåte man testsy väldigt noga och länge.
Och man måste lägga till service i beräkningen av pris.. Lägg till någon extra tusenlapp i priset. Och var beredd på att det inte alltid går att göra service, ibland kan symaskinen helt vara så slutkörd att det inte är värt att serva den. (varit med om det själv. Jag köper INTE längre från privat)

Ibland är det så att folk säljer för att de aldrig fått bukt med någon problem. Då är det bra att man testsyr väldigt noga.

Om någon tar extra mkt betalt för att "garanti finns" så kan det vara bra att veta att garanti inte gäller när symaskinen bytt ägare då det är avtal mellan köparen och säljaren och inte mellan säljaren och symaskin. Har symaskinen varit på service inför försäljningen be om att få kvitto på det.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 14:09   #7
Sabbie Sabbie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 399
tack för tipset, jag köper inte sådant av privat personer, har gjort det förut och fått grisen i säcken tyvärr.
Sabbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 15:43   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Klokt tänkt! Jag önskar dig lycka till.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons