Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-27, 14:35   #16
avsl120706 avsl120706 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 64
vanlig matolja och lite gnuggande med naglar/kniv brukar funka... fungerar också mycket bra (och skonsamt) på "plåster-rester" på huden...
avsl120706 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-27, 16:47   #17
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Hurraaaa!! Har testat att "skrämma" bort dom med diskmedel, när jag ändå höll på och diskade annat och det funkade hur bra som helst!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 14:07   #18
ikamymlan ikamymlan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 77
Jag måste också passa på att tacka för tipsen i den här diskussionstråden. har testat lite olika metoder för att få bort rester av dålig kontaktplast från textiltryckschabloner i plast. Desinfektionsmedel (logik: innehåller ju sprit) funkade inte, däremot löste matolja upp limkletet! Diskmedel fick sedan ta hand om oljan... men om det är något jag har lärt mig av det här, bortsett från att matolja löser kletigt lim, är det att kontaktplast åldras, och att åldrig kontaktplast inte ska användas till den typ av uppgifter där man vill kunna ta bort plasten igen.
ikamymlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 16:21   #19
rymden rymden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 55
Label off

Hittade en bra sak när gubben min promt skulle ha med mig till Biltema. En sprayflaska som hette Label off! Testade den på lillgrabbens dörr, som har varit belamrad med klistermärken och gammal tejp. Sprayade på, väntade en liten stund och sen var det hur lätt som hellst att få bort märkena. Luktade till och med gott, citron! Använde den till två vaser jag köpt och försökt få bort klistermärkena ifrån. De var stora märken mitt på vaserna. Aceton, kemisk bensin, t-röd. Inget blev bra, men en dusch med Label off och sen var det bara att torka rent. Behöver jag säga att jag gärna åker till Biltema igen.....
rymden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 16:33   #20
gunnelssv gunnelssv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 49
LABEL OFF

Köpte en gång ett medel som är helt suveränt som heter Label Off. Inhandlade det bland kontorsvaror. Man duttar lite på etiketten så löses klistret upp och det är bara att dra bort.
Mvh Gunnel
gunnelssv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-17, 21:36   #21
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Olja, olja... åsså lite olja...

På glas och porslin och sånt som tål väta funkar det med matolja. Du behöver inte leta efter andra lösningar.
Du behöver inte prova med maskindiskmedel eller andra dunderkurer. Matolja funkar - hur otroligt det än låter. Och ett bra diskmedel att få bort oljan med då!
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-18, 07:04   #22
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Endast varmt vatten brukar fungera bra. Ha varmt vatten i, så lossnar klisterlappen. Mindre kladd än att använda olja
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-18, 09:27   #23
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jag brukar blanda i diskhon så hett vatten som möjligt med lite diskmedel och låt det ligga i blöt ett bra tag, då brukar det funka bra,
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons